Cum a contracarat guvernul cele mai dure critici și sancțiuni politice de la Bruxelles de după integrarea în UE. Principalele linii de manipulare
Guvernul Dăncilă, Dragnea, Tăriceanu, PSD și Antena 3, rămasă cam singură în tranșeul anti-UE, au pus marți în circulație o serie de manipulări și minciuni flagrante menite să contracareze cele mai dure critici și sancțiuni politice venite de la Bruxelles după integrarea României în UE în 2007. Care sunt, așadar, predicatele utilizate pentru a contracara rezoluția Parlamentului European privind derapajele democratice și raportul MCV referitor la pașii înapoi din justiție, ambele un veritabil vot de blam adresat guvernului de la București.
- Manipularea: Votul din Parlamentul European este un vot împotriva României, iar europarlamentarii români care au votat rezoluția sunt trădători. Antena 3 a întocmit un fel de listă a rușinii, un panou al dezonoarei.
Faptele: Votul din PE nu a fost un vot împotriva României, ci o sancțiune politică aplicată punctual Guvernului și Parlamentului pentru o serie de fapte și acțiuni anti-democratice și anti-justiție. A nu susține acest demers menit să apere România reprezintă un act de complicitate cu abuzurile puterii de la București. - Manipularea: A fost un vot politic, o declarație negociată de politicieni, deci fără mare valoare și fără corespondent în realitate.
Faptele: Rezoluția a fost votată masiv de grupul socialiștilor europeni, din care face parte PSD și de o parte din europarlamentarii ALDE european, familia politică a lui Tăriceanu. Doar europarlamentarii români și cei maghiari din grupul socialiștilor au votat împotriva rezoluției, în rest au fost 135 de voturi de socialiști pentru. - Manipularea: A fost din nou mâna lui Soros. Aici Antena 3 a pus placa obișnuită cu teorii conspiraționiste. A prezentat-o din nou pe Monica Macovei drept omul care joacă pe degete tot Parlamentul European și s-a străduit din greu să dovedească prin prezentarea unor postări publice fără nicio relevanță luate de pe Facebook că totul a fost un plan secret bine pus la punct.
Faptele: A fost o rezoluție inițiată de verzi, susținută în punctele esențiale de toate partidele din Parlamentul European, cu mici modificări față de textul inițial. - Manipularea: Rezoluția și raportul MCV au fost întocmite de funcționari care nu înțeleg realitățile din România, influențați de ”statul paralel” și de politicieni din România.
Faptele: Atât rezoluția PE, cât și raportul MCV reflectă fapte incontestabile. Experții MCV, de pildă, culeg informații în urma unor numeroase întâlniri cu oficiali guvernamentali, cu ministrul justiției, cu reprezentanți ai CSM, cu judecători, procurori, asociații profesionale, reprezentanți ai societății civile etc. Experții europeni au astfel acces la toate informațiile și punctele de vedere, însă raportul reține în final doar acele fapte care au cu adevărat relevanță în descrierea progreselor sau regreselor din sistemul judiciar. - Manipularea: Bruxelles-ul are ceva cu România, tratată cu dublă măsură în UE. Alte state europene n-au MCV, nu sunt monitorizate și nici nu sunt sancționate pentru acțiuni similare ale politicienilor în raport cu justiția sau statul de drept.
Faptele: Bruxelles-ul a sancționat politic și alte state care au încălcat în mod grav și repetat valorile UE la fel ca România. Comisia Europeană a respins de pildă în cazul Italiei în premieră proiectul de buget, din cauza depășirii deficitului de 3%, maximul acceptat în UE. Pe de altă parte, numai în acest an, Parlamentul European a votat declanșarea articolului 7 împotriva Ungariei, Comisia Europeană a declanșat procedura împotriva Poloniei – ceea ce reprezintă mai mult decât o simplă rezoluție cu valoare simbolică. Cele două state riscă să rămână astfel fără drept de vot în Consiliu. Pe de altă parte, România și Bulgaria și-au asumat singure MCV-ul în momentul aderării, fiind considerate două țări cu sisteme judiciare practic nefuncționale la momentul aderării. Reformele din România s-au dovedit în ultimii ani reversibile în timp ce Bulgaria a manifestat voință politică în menținerea ritmul reformelor, chiar dacă nu a înregistrat rezultatele României în ce privește lupta anti-corupție. Acesta pare să fie principalul motiv pentru care Bulgaria a primit un orizont de timp clar pentru ridicarea MCV, sfârșitul lui 2019, în timp ce România nu.
Concluzia. Ziua de 13 noiembrie 2018 va rămâne consemnată drept una dintre cele mai rușinoase zile pentru România la Bruxelles. Cele două evenimente, adoptarea rezoluției și publicarea raportului MCV, reprezintă o sancțiune politică fără precedent. A fost pusă în discuție inclusiv capacitatea României de a-și exercita președinția Uniunii începând cu 1 ianuarie 2019, dat fiind că țara este acuzată tocmai de nerespectarea principiilor europene de bază: independența justiției, stat de drept și valori democratice, fiind amintite violențele jandarmilor împotriva protestatarilor pașnici, atacurile la ONG-uri și împotriva presei.
Răspunsul guvernului Dăncilă, chiar prin vocea premierului, a fost un discurs anti – UE și mai virulent, suveranist și izolaționist.
Citește și
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
18 comentarii