Cum a evoluat percepția alegătorilor pe rețelele sociale față de principalii candidați din zece localități importante din țară / Analiza algoritmică a sentimentului exprimat prin reacțiile și comentariile postărilor de pe Facebook și TikTok
Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj a dat publicității, vineri, o analiză algoritmică a sentimentului exprimat prin reacțiile și comentariile postărilor de pe Facebook și TikTok care menționează candidații din 10 curse electorale: Nicușor Dan vs. Gabriela Firea, George Tuță vs. Clotilde Armand, Rareș Hopincă vs. Radu Mihaiu, Gabriel Lazany vs. Ioan Turc, George Scripcaru vs. Allen Coliban, Emil Boc vs. Sabin Sărmaș, Vergil Chțac vs. Stelian Ion, Olguța Vasilescu vs. Vasile Marian, Mihai Chirica vs. Marius Bodea, Dominic Fritz vs. Nicolae Robu. Perioada analizată este iunie 2023 – iunie 2024, dataset-ul cuprinzând 294.777 puncte totale de analiză. Instrumentul utilizat este cel dezvoltat de noi pentru algoritmul implementat pe Pulsul Politic și acoperă prezența publică pe două rețele de socializare: Facebook și TikTok.
PE SCURT:
- Investițiile masive în reclama plătită pe Meta Ads și TikTok Ads nu asigură creșteri procentuale în absența unor strategii de comunicare;
- Microtargetarea cu sume mari bate macrotargetarea cu sume mici;
- Candidații cu sume mari investite, dar care nu văd creștere în scorul de sentiment, cel mai probabil nu au monitorizat eficiența campaniilor plătite;
- Scorul de sentiment este direct proporțional cu mesajul despre ei pe care candidații îl duc în fața votanților, dar și de mesajul despre candidați pe care contracandidații îl duc în fața votanților;
- Lipsa campaniilor plătite tinde să coste mai mult decât ar costa campaniile;
- Toate datele obținute sunt publice și pot fi analizate, parcurse și salvate de orice utilizator de social media;
- Numărul reclamelor este pe tot anul 2024 (ianuarie-iunie), iar totalul sumelor investite este pe ultimele 90 de zile;
- Analizele de sentiment pe curse electorale sunt sub tabel.
La Primăria București: Nicușor Dan a beneficiat de dezorganizarea contracandidaților săi, în timp ce Gabriela Firea nu a reușit să își lanseze campania în mod eficient.
La Sectorul 1: lipsa investițiilor în campanii plătite pentru Clotilde Armand (0 lei) a fost evidentă, permițându-i lui George Tuță să își îmbunătățească scorul fără dificultăți semnificative.
La Sectorul 2: Radu Mihaiu a înregistrat o scădere semnificativă când Rareș Hopincă și-a lansat campania; cu toate acestea, ambii au scoruri foarte bune.
- La Bistrița: scoruri în creștere pentru ambii, au terminat campaniile cu scoruri de sentiment foarte apropiate, 53.4 vs 56
La Brașov: Allen Coliban a suferit o scădere similară cu cea a lui Radu Mihaiu, în timp ce George Scripcaru a înregistrat o creștere constantă, ajungând la un scor superior față de Coliban la finalul campaniei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank