Cum a folosit AUR un show de comedie, promovat ulterior pe rețelele de socializare drept întâlnire cu tineretul partidului / Unii dintre participanți spun că nu știau că vor participa la un eveniment politic
Partidul extremist AUR a folosit un show de comedie organizat sâmbătă seară în Constanța, pe care l-a prezentat ulterior drept o întâlnire cu ”tineretul” partidului. În realitate, participanții credeau că merg la ”stand up cu sucuri și snacks-uri gratuite” și nu știau că politicieni ai AUR vor ține discursuri, au declarat pentru Info Sud-Est tineri care au participat la eveniment. Chiar și așa, sala a fost ocupată aproximativ 30% din cât se așteptau organizatorii, conform reporterului ISE care a participat incognito la întâlnirea de sâmbătă. Pe pagina de Facebook a filialei Constanța au fost publicate fotografii cu participanții care erau prezentați ca fiind ”tineretul AUR”, fără ca aceștia să știe că participă, de fapt, la un eveniment care va fi folosit electoral de partidul extremist.
- Nu este prima dată când AUR confiscă un eveniment la care oamenii devin membri sau susținători ai partidului fără să știe. Partidul condus de George Simion a confiscat un spectacol de la Teatrul Masca, lăsând pe scaune coli A4 cu mesaje de susținere pentru teatrul românesc, iar la finalul piesei spectatorii au fost rugați să ridice afișele. Ulterior, șeful AUR Sector 6 a postat un mesaj pe Facebook că a fost un eveniment organizat de partidul extremist. Teatrul s-a dezis de politizarea evenimentului. Detalii aici.
- Biroul de comunicare al AUR și George Simion nu au răspuns solicitărilor G4Media și Info Sud-Est de a transmite un punct de vedere.
- Nici reprezentanții AUR Constanța nu au transmis un punct de vedere la solicitarea reporterilor.
Un show de stand-up comedy cu Paul Mirea, fost participant la iUmor, a fost promovat în spațiul online (inclusiv cu postări sponsorizate) și prin flyere care erau distribuite tinerilor cu vârste între 16 și 35 de ani. Flyerele erau machetate în culorile partidului AUR, iar locația evenimentului coincidea cu sediul filialei de la Constanța, însă nicăieri în anunțurile de promovare a showului de comedie nu se preciza că este vorba de sediul partidului. Mai mult, în programul ”de comedie” nu erau menționate discursuri ale politicienilor AUR de la Constanța și nimic din ce ar putea să inducă ideea unei întâlniri de partid sau a unor dezbateri politice, au declarat pentru ISE tineri care au participat la eveniment.
Singura legătură cu AUR era că pentru a beneficia de intrare liberă la show-ul de comedie și ca să primești ”sucuri și snacks-uri gratuite” trebuia să te înscrii pe platforma AUR, care însemna să îți introduci numele, data nașterii și numărul de telefon. În pașii următori din aplicație, erau cerute mai multe informații dacă voiai să devii suporter sau membru AUR însă acestea nu erau obligatorii pentru a participa la eveniment.
Ulterior, AUR Constanța a publicat poze de la ”stand up” fără să menționeze ceva de show-ul de comedie, de umoristul Paul Mirea ori de faptul că tinerii se aflau acolo pentru un eveniment de divertisment, fără să știe că va fi prezentat ca unul politic. AUR a publicat poze din timpul discursurilor politicienilor spunând că aceștia au vorbit ”tineretului AUR” și că ”Viitorul AUR sună bine”:
- ”Tineretul AUR Constănțean a organizat o acțiune de socializare la sediul județean al partidului. A fost voie bună, prilej de socializare dar au avut loc și discuții serioase cu această ocazie. Viitorul AUR arată bine!🇷🇴”, a fost mesajul care a însoțit fotografii de la eveniment.
Înainte ca invitatul comediant să își spună glumele, tinerii au asistat la discursul candidatului AUR la Primăria Constanța, Ovidiu Cupșa, cel care a stârnit controverse în spațiul public cu declarația sa despre depresie, conform căreia aceasta ”se tratează cu bătaie” și cei care suferă de depresie ”nu au luat suficientă bătaie când erau mici”. Detalii aici. Au mai vorbit tinerilor și Dan Moraru, coordonatorul filialei Constanța a partidului AUR, și Nicolae Vlahu, care candidează pentru un loc în Parlamentul European.
Pe de altă parte, ”sucurile și snacks-urile gratuite” au fost așezate, de fapt, lângă listele de semnături pentru alegerile europarlamentare, astfel încât cine trecea să se servească din ele era invitat automat și să semneze pentru AUR. Multe dintre snacks-uri și dozele de suc au rămas neatinse, iar tinerii au început să plece înainte de finalul evenimentului, conform observațiilor reporterului ISE. Detalii despre cum a fost la eveniment, aici.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank