Cum ajută România rezistența ucraineană: mărfurile vitale pentru supraviețuirea Kievului pot fi transportate și noaptea pe brațul Sulina al Dunării
Pentru a îmbunătăţi tranzitul mărfurilor ucrainene în toată lumea, braţul Sulina al Deltei Dunării din România nu mai este navigabil acum doar în cursul zilei, ci şi în cursul nopţii, anunță publicația germană Frankurter Rundschau, citată de Rador Radio România.
După cum a anunţat vineri, la Galaţi, Administraţia Dunării, au fost create condiţiile tehnice necesare. Acum există atât în apă cât şi pe mal geamanduri luminate. De asemenea s-au pus la dispoziţie şi 18 piloţi suplimentari şi un sistem de navigaţie digital modern. Se continuă şi lucrările de excavare.
Din cauza războiului rus de agresiune împotriva Ucrainei, transportul prin porturile ucrainene din Marea Neagră a cerealelor ucrainene, necesare în întreaga lume, este obstrucţionat.
România a devenit cea mai importantă cale de transport pentru mărfurile din Ucraina, fie că e vorba de cereale, minereuri sau produse industriale. Peste 70% din cerealele din Ucraina au fost transportate în ultimii doi ani prin România – pe rute maritime, fluviale, rutiere sau feroviare.
În acest scop, România a investit zeci de milioane de euro în modernizarea și adaptarea căilor de transport, investiții finanțate atât din fonduri europene, cât și de la bugetul național.
Noi suntem în contact permanent cu colegii din Ucraina. 70% din ceea ce tranzitează sau ceea ce exportă Ucraina pe zona de grâne, se întâmplă prin România. Chiar mai mult de 2,5 milioane de tone tranzitează lunar România, ca să fie exportate. În toate discuţiile pe care le-am avut şi cu americanii şi cu ucrainenii la Galaţi, şi cu Comisia Europeană am ajuns la concluzia că putem să ajungem la 4 milioane prin câteva măsuri pe care sunt convins că le putem implementa în perioada următoare. Unele dintre ele, proiecte europene şi vă dau un exemplu, navigabilitatea pe Sulina 24 de ore din 24. Astăzi se navighează doar pe lumină, pe durata zilei. Acest proiect se va finaliza într-o lună şi va duce la o ridicare a acestei capacităţi. Navigabilitate 24 de ore din 24 va însemna un număr mult mai mare de nave”, a declarat Sorin Grindeanu în urmă cu o lună, când România pregătea navigarea pe Sulina pe timp de noapte.
24 de milioane de euro a alocat Comisia Europeană pentru creșterea traficului pe cel mai folosit canal românesc al Dunării. În această toamnă s-au încheiat lucrări de informatizare în portul Sulina, de balizaj, de semnalizare.
Un pas important este certificarea de noi piloți de nave pentru traficul fluvial pe Dunăre, eveniment ce se întâmplă tot cu implicarea Comisiei Europene. În acest scop, 20 de piloți militari au fost aduși până acum de la pensie ca să conducă nave pe Dunare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank