G4Media.ro

Cum ar putea sa arate mâncatul în oras dupa redeschiderea restaurantelor. Cazul…

Cum ar putea sa arate mâncatul în oras dupa redeschiderea restaurantelor. Cazul Americii

Meniuri mai scurte, chelneri care poartă măști și mănuși, un accent mai mare pus pe livrările de mâncare și extinderea spațiilor de servire a mesei în parcări – acestea sunt câteva dintre schimbările care ar putea avea loc în restaurantele din Statele Unite dupa ridicarea restricțiilor impuse pentru a stopa răspândirea coronavirusului.

La mai bine de două luni de la închiderea restaurantelor, cafenelelor și barurilor din orașele americane, cu consecințe devastatoare pentru o industrie care este cel mai mare angajator din sectorul privat din SUA, experții încearcă să prevadă ce se va întâmpla în momentul în care localurile – sau, cel putin, o parte dintre ele – se vor redeschide.

Industria restaurantelor este cel mai mare angajator din sectorul privat din Statele Unite, cu 15.6 milioane de angajați, contribuind anual cu un trilion de dolari la economia americană (4% din PIB). De aceea, închiderea localurilor a avut consecințe dramatice, nu doar pentru americanii obisnuiți să ia masa în oraș sau să comande mancare, ci și pentru angajații, angajatorii și furnizorii din acest domeniu. Nu este de mirare că experții cred că această industrie a fost una dintre cele mai afectate de pandemia de coronavirus (trebuie menționat însă că nu toate localurile au suferit la fel din punct de vedere economic și financiar. De exemplu, lanțul Panera Bread și alte restaurante care aveau încă dinainte de pandemie activități majore de livrare au cunoscut creșteri importante ale cifrei de afaceri în timpul crizei).

Pentru a atenua cumva impactul închiderii localurilor, numeroși proprietari de restaurante au solicitat deja plata unor asigurări de milioane de dolari pentru întreruperea afacerii. Unii dintre cei mai cunoscuți bucătari-șefi și patroni de restaurante din SUA, printre care Thomas Keller, Daniel Boulud, Jean-Georges Vongerichten, Dominique Crenn și Wolfgang Puck, au creat o organizație intitulată „We Are BIG” – Business Interupption Group – care afirmă pe pagina ei de internet: „Avem nevoie de companiile de asigurări pentru a face ceea ce trebuie și pentru a salva milioane de locuri de muncă. Dacă asiguratorii nu încep să plătească cererile de despăgubiri, vom declanșa acțiuni legale BIG în fiecare stat.”

În plus, unii dintre cei mai importanți patroni din industrie s-au întâlnit recent cu președintele Donald Trump, căruia i-au cerut să crească asistența federală.

De asemenea, Tom Colicchio, vedeta a emisiunii „Top Chef,” este unul dintre cofondatorii unui grup numit Independent Restaurant Coalition (), al carui obiectiv este de a face lobby pentru micile restaurante afectate de criza cauzată de pandemia de COVID-19.

„Cel puțin pentru anul următor, până când va exista un vaccin… ne vom confrunta cu posibilitatea de avea 30% din afacerea noastră inițială,” ceea ce este nesustenabil, a spus Coliccio într-un interviu acordat NPR.

Și asta deoarece criza a lovit atât localurile mici, de cartier, lanțurile de restaurante fast-food, cât și restaurantele scumpe din metropolele americane.

Situația este cu atât mai delicată cu cât nu există încă recomandări clare de la Centers for Disease Control and Prevention, ceea ce a făcut ca unele state, restaurante individuale, The James Beard Institute și chiar lanțul de restaurante McDonald’s să vină cu propriile lor recomandări extinse pentru redeschidere în condiții de siguranță. Mai mult, unii dintre cei mai importanți jucători din industrie, precum Chang și Tom Colicchio, au inițiat un dialog public despre modul în care restaurantele trebuie să se schimbe și să evolueze dacă vor vrea să supraviețuiscă în această perioadă.

Dincolo însă de aceste lucruri, ce se va întâmpla, totuși, cu experiența mâncatului în restaurante, atât de populară printre americani? Cum va arăta ieșitul în oraș după redeschiderea localurilor, a barurilor și cafenelelor?

Publicația online Axios afirmă că „numeroase restaurante care s-au închis din cauza COVID-19 nu se vor redeschide niciodată, iar cele care o vor face vor trebui să investească o mulțime de bani pentru a ține clientii la distanță unul de celălalt și de chelneri.” Axios citează în acest sens patroni de restaurante și consultanți din industrie. De exemplu, directorul executiv al OpenTable a estimat că 25% dintre restaurante se vor închide permanent, o cifră uriașă pentru o industrie atât de populară și de care depinde atât de multă lume.

Ce s-ar putea schimba

În timp ce unele restaurante au continuat să funcționeze în timpul pandemiei prin vânzarea de mâncare sau de coșuri de mâncare și alimente în sistem de livrare, profiturile din industrie se bazează în principal pe clienții fizici din resturante. Acest lucru va arăta probabil foarte diferit. Experții cred că restaurantele din SUA care se vor redeschide în următoarele săptămâni și luni vor include o serie de modificări, printre care:

* mesele și separeurile vor fi distanțate unele de altele prin diferite metode, de la scuturi din plexiglas până la perdele transparente;

* pentru a răspunde regulilor de a avea mese distanțate, unele restaurante vor căuta să se extindă prin crearea de terase exterioare ce permit o mai mare separare;

* este posibil ca clientii să fie nevoiti să aștepte în mașinile lor sau pe trotuar ca să primeasca un mesaj text sau un apel telefonic prin care să fie informați că masa lor este pregătita și pot intra în local;

* nu este exclus ca clienții să fie nevoiți să comande în avans sau imediat dupa ce se vor așeza la masă toate felurile pe care le doresc – de la aperitive până la desert -, pentru a reduce la minimum interacțiunea cu personalul restaurantului;

* restaurantele vor trebui să-și eficientizeze și să își simplifice meniurile, oferind, foarte probabil, jumătate din felurile de mâncare servite până nu demult, menținând platourile cele mai cele mai profitabile și crescând prețurile acestora;

* debarasarea meselor de către picoli sau chelneri va fi mai puțin frecventă, pentru a evita contactul cu clienții. De asemenea, acestora din urmă li se va cere să poarte măști în drum spre masa lor sau când merg la toaletă;

* fețele de masă de hârtie le vor înlocui pe cele din material textil, condimentele nu vor mai fi lăsate pe masă, iar unele dintre restaurante vor acorda întâietate farfuriilor și paharelor de unică folosință;

* restricțiile legate de numărul maxim de clienți permis va însemna că restaurantele pot servi doar o fracțiune din numărul de persoane pe care îl primeau înainte de pandemie. De exemplu, restaurantele din statul Florida care se redeschid trebuie să funcționeze la maximum 25% din capacitate;

* acest lucru va face ca patronii și managerii „să grabească” clienții, că să aibă un rulaj mai mare de persoane, iar orele de vârf – când numărul clienților este cel mai mare – urmează să fie extinse. Astfel, servirea prânzului va avea loc cel mai probabil de la 11:00 la 15:00, iar cina de la 17:00 la 23:00;

* unii patroni vor transforma spațiile pentru evenimente în săli de mese obișnuite sau vor instala corturi în parcări pentru a adăuga mese suplimentare. New York Post dă ca exemplu un restaurant din Olanda care a instalat cabine de sticlă, câte una pentru fiecare masă;

* restaurantele vor continua să se bazeze foarte mult pe comenzile de mâncare livrată pentru a-și crește veniturile;

* cei din industrie cred că, în condițiile implementării regulilor de distanțare socială, una dintre cele mai importante probleme vor fi barurile. „Va trebui să găsim alte modalități de a servi cocktailuri, deoarece aceasta este o parte atât de profitabilă a afacerii,” a declarat Clark Wolf, consultant din industria ospitalității și restaurantelor;

* foarte importantă în acest caz va fi reacția clienților la schimbările care vor avea loc. Consultanții din industrie cred că, după ce interesul mare de la redeschiderea restaurantelor va scădea încetul cu încetul, e greu de spus ce se poate întâmpla. Mai ales în condițiile în care experții prevăd o creștere a prețurilor în localuri de circa 15% și modificarea programului pentru servirea prânzului sau a cinei, lucru care va veni în contradicție cu obiceiurile și programul multora dintre clienți.

Concluzie. Unii experți sunt de părere că atmosfera distractivă și relaxantă care a existat în restaurantele americane înainte de criză ar putea să dispară, cel puțin pentru o perioadă. La fel, multe dintre localurile de cartier populare, așa-numitele „mom and pops”, nu se vor mai redeschide, indiferent de colacul de salvare financiar oferit de guvernul american.

Mancatul la restaurant, unul dintre obiceiurile cele mai îndrăgite de americani, va arăta în curând foarte diferit, iar faptul că experiența nu va mai fi ca înainte îi va dezamăgi pe mulți.

„Nu va fi la fel de romantic cum a fost în trecut,” a afirmat Larry Lynch, de la National Restaurant Association.

Foarte multe vor depinde de amploarea modificărilor făcute, de fondurile investite de patroni și de impactul schimbărilor asupra clienților, în conditiile în care mulți dintre ei continuă să vadă mâncatul la restaurant drept o experiență la care nu vor vrea să renunțe foarte ușor.

Surse: Axios, NBC News, Orlando Weekly, Washington Post, NPR, Bloomberg, New York Post

*NOTĂ: Într-un material următor vă voi arăta cum văd unii patronii de restaurante din România noua „față” a industriei de profil.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...