G4Media.ro

Cum arată cea mai mare lucrare de infrastructură urbană din Râmnicu Vâlcea,…

Sursa Foto: Captura Facebook

Cum arată cea mai mare lucrare de infrastructură urbană din Râmnicu Vâlcea, construită peste calea ferată care tăia orașul în două și făcea traficul un coșmar

Cea mai de mare lucrare în infrastructura urbană din Râmnicu Vâlcea, de la Revoluţie încoace, a fost inaugurată vineri după-amiaza, după 15 ani de la iniţierea proiectului şi peste un deceniu de la demararea lucrărilor. O investiţie care a depăşit 20 de milioane de euro, fonduri europene şi sume alocate din bugetul local, scrie Adevărul.

Municipiul Râmnicu Vâlcea este printre puţinele oraşe din ţară care sunt tăiate în două de calea ferată, de la nord la sud. Dintotdeauna aceasta a constituit un mare handicap pentru traficul între centrul oraşului şi cartierele din zona de est. Din acest motiv, legătura auto între jumătăţile de oraş, dar şi cu şoseaua de centură, se făcea până acum cu dificultate, după stat la barierele CFR zeci de minute.

Tot acest timp pierdut, ambulanţele, maşinile de pompieri şi orice autovehicul de intervenţie reprezentau o serie de probleme, în ciuda celor trei pasaje existente pe sub calea ferată care n-au rezolvat decât traficul auto pentru maşini mici. Încă de pe vremea comunistă se discuta despre realizarea unui pasaj suprateran peste calea ferată. Discuţiile au fost repuse pe tapet în anul 2000, iar proiectul a fost iniţiat în primul mandat al actualului primar: 2004 – 2008.

Fiind vorba despre o lucrare de anvergură care cuprindea nu doar pasajul propriu zis, ci şi legături rutiere necesare cu zonele de sud şi de nord ale oraşului, rampele aferente etc. din acest motiv, dar şi din altele care acum contează mai puţin, proiectul a fost demarat pe bucăţi, sub mai multe administraţii publice locale.

Cei peste 20 de milioane de euro investiţi reprezintă doar sumele alocate lucrărilor efective, fiindcă despre costurile cu exproprierile nu vorbeşte nimeni, deşi se recunoaşte că suma este mult mai mare decât valoarea investiţiei în sine.

Pasajul suprateran „Tudor Vladimirescu” din Râmnicu Vâlcea este legat de podul peste râul Olt, pentru a se ieşi pe drumul naţional (DN 7 / E 81) spre Piteşti / Sibiu. Momentul de vineri, 29 noiembrie, a fost marcat de o paradă de maşini de epocă, un moment artistic al actorilor Teatrului Municipal ”Ariel” – „Arc peste timp”, precum şi un concert al Fanfarei ”Gabriel Chaborschi” a Palatului Copiilor, plus alocuţiunile de rigoare, în prezenţa a sute de localnici.

Citește integral pe Adevărul.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Deci s-ar putea face, iar unii chiar inainte de termen!

    • Zi cate nick-uri mai ai. :)) Te suspectez ca tot tu esti „Aveti ce votati”(Vota –corect gramatical) dar na …

    • Înainte de care termen? 20 de ani pt un pasaj?
      „Lasă maică, e bine, ca sa nu fie rău”..

    • @John Lexicon, „Aveți ce votați” vine de la „Aveți ce ați votat” nu de la „Aveți ce să votați”.

  2. Misca ceva in afara de ‘phishing’ si videochat in Valcea ?

  3. Nu ar fi fost mai ieftin si mai usor sa faca o linie de tren in afara orasului?

    • Se putea mult mai ieftin. Pe calea aia ferata trec zilnic exact 10 trenuri de calatori plus cate un marfar sau doua. Blocajele sunt din cauza infrastructurii CFR de la bariere. Daca tii bariera 15 minute ca sa treaca un tren 30 de secunde, normal ca ai probleme cu traficul.

  4. Ma intreb cum a fost posibil sa pastreze finantarea europeana daca proiectul a durat 15 ani. Un pod ca asta ia in medie 5 ani ca sa fie ridicat.

  5. Traficul auto pe DN7, cel care conteaza, de fapt, fiind de interes national, a devenit un cosmar in aceste zile, in special pe directia Sibiu catre Bucuresti. Voia trecuta am facut distanta dintre Gura Vaii si Bujoreni in 2 ore si jumatate (vreo 20 km), fara niciun anunt la posturile de radio. Am inteles ca a doua zi, vineri, a fost inca si mai rau, probabil din cauza „parazii” mentionata in articol (de data asta am ascultat informatia la Europa FM). Nu mai spun de ineptia de a boteza un pasaj auto banal cu numele lui Tudor Vladimirescu, maximum absolut la olteni, poate dupa Mihai Viteazul, chit ca asta nu era oltean. De parca ar fi fost un aeroport international de importanta planetara sau un tunel prin Carpati intre Gura Vaii si Turnu Rosu

    • Probabil au ales numele „Tudor Vladimirescu” pentru ca face parte din bulevardul cu acelasi nume. Doar ca inainte stateai la bariera, iar acum treci peste calea ferata.

  6. Articol de securisti, va minte si g4 si adevarul, articol facut la comanda. Lucrarea era terminata demult, au mai adaugat 2 bretele atat si a durat forever. Primarul escroc psd, si Neata cel cu videoul , parlamentar cu Range, analfabet. Au chemat 30 de asistati sa il inaugureze.

    • Corect,ai perfecta dreptate,însa pentru cine nu știe ca s-au mai adãugat doar douã bretele mușcã minciuna gunoiului hoț care este Primarul Râmnicului ,, Mircia Gutãu”
      A chemat fomiștii și retardații ca sa-l aplaude la inaugurare.Ne-a sãturat de câte ori a stricat și înlocuit bordurile în oraș,un hoț PSD-ist..

  7. „…numai in Ardeal se construieste…”stiti lozinca -sa vedeti (de atata „constructie”) la Tg.Mures,cum calea ferata „taie „orasul si tot traficul greu pe directia est-vest (inclusiv transportul de busteni)trece pe sub ferestrele blocurilor

  8. A, pai n-ati vazut Aradul ! La orele de varf centrul orasului pur si simplu se blocheaza din cauza ca tot traficul nord-sud si este-vest are ca centru de tranzit zona Podgoria-teatru. Explicatia este ca orasul este taiat in cam trei zone de Mures si calea ferata, iar autoritatile locale in loc sa construiasca poduri peste Mures si pasaje supraterane pt. a facilita accesul mai facil intre diferite cartiere ale orasului, arunca banii pe biserici, borduri sau beculete.
    De lacurile artificiale care se formeaza la cativa stropi de ploaie in sensul giratoriu Subcetate, Sanicolau Mic-Aradul nou si cel din pasajul rutier din Micalaca…ar trebui niste posturi de salvamari.

    • Un proiect de rahat, un primar hoț.
      I-a ganditi-va cum era daca lăsau bezile laterale de pe ambele poduri să coboare exact in sensul giratoriu facut acum, cum ar fi fost?
      Va spun eu:
      – costuri de trei ori mai mici decat megalomania asta de bretele, bani dati firmei primarului Alexconstruct;
      – iesiri pe toate directiile posibile nu ca acum, daca vi din centru pe Tudor Vladimirescu si vrei sa mergi spre nord, mai intai cobori spre Ostroveni pana la sensul giratoriu de la kaufland ca mai apoi sa te intorci sa ajungi sub pod si spre nord;
      – posibilitatea ca acest bulevard sa continue pe 4 bezi pana in zona nord pe langa calea ferata; asa a blocat orice posibilitate sa duci bulevardul spre nord.
      Astea sunt motivele pentru care aceasta lucrare nu reprezinta decat o megalomanie de-a primarului cu scopul de a fura bani.
      Daca gresesc va rog sa explicati.

    • Dragi Mureseni,daca nu stiti sa luati masuri ptr.schimbarea edililor Am citit ff multe comentarii in legatura cu Tg.Mures si regret indiferenta edililor care se pare trag cenusa numai pe turta lor.De atatia ani nu ati reusit sa-i schimbati Pacat ,orasul Tg.-Mures este un oras frumos ,dar foarte neglijat de cei care ar trebui sa vegheze la modernizarea lui.Cred ca d-lui primar ii plac ff mult distractiile motiv ptr care neglijaza ca orasul este lasat in paragina.Am vizitat Tg.Muresul si mi s-a facut rau cand am vazut masina care transporta resturile menajere si ,curgea o….zeama ff urat mirositoare lasand in urma o dara ff murdara.Aveti posibilitatea acum sa schimbati edili. Cred ca sunt Tg.mureseni carora le pasa de oras si nu trag cenusa pe turta lor. Cine cauta sa se imbogateasca avand functii inalte,nu este potrivit ptr.noua societate ce vrem so dobandim.

  9. Din borduri,beculețe sau flori,Edilii noștri au facut cea mai mare evaziune fiscalã.
    La inaugurãri adunã doar analfabeți retardați ca sa aibã cine sa-i aplaude.
    Oameni buni,oare când ne vom trezi odatã din prostie… Sa reușim sa nu mai punem în frunte la conducere oameni ca Mircia Gutãu care este Primarul orașului Rm-Vâlcea,si mulți alții ca el,hoți plini de aroganțã..

  10. Un proiect de rahat, un primar hoț.
    I-a ganditi-va cum era daca lăsau bezile laterale de pe ambele poduri să coboare exact in sensul giratoriu facut acum, cum ar fi fost?
    Va spun eu:
    – costuri de trei ori mai mici decat megalomania asta de bretele, bani dati firmei primarului Alexconstruct;
    – iesiri pe toate directiile posibile nu ca acum, daca vi din centru pe Tudor Vladimirescu si vrei sa mergi spre nord, mai intai o iei spre Ostroveni pana la sensul giratoriu de la kaufland ca mai apoi sa te intorci sa ajungi sub pod si spre nord;
    – posibilitatea ca acest bulevard sa continue pe 4 bezi pana in zona nord pe langa calea ferata; asa a blocat orice posibilitate sa duci bulevardul spre nord.
    Astea sunt motivele pentru care aceasta lucrare nu reprezinta decat o megalomanie de-a primarului cu scopul de a fura bani.
    Daca gresesc va rog sa explicati.

  11. Dacă respectau proiectul din 87 numai cheltuiau sutele de milioane de euro pentru pod și pasaj, parandarat mai subțire

  12. Am citit doar subiectul ! Cat te-a dat pușcăriașiul sa scri articolul ?! Ce naibii… ne mințim in halul asta ? Tâlharul care distruge spațiul verde ! Gara, pintre cele mai vechi din tara ? Sa mai zic si de Pirelli ? ( Gutau: care e partea mea ? ) sa va cada mâinile celor care l-ați votat !!!