Cum arată problemele de Matematică și Științe pe care peste 30% din copiii români de clasa a VIII-a nu le-au rezolvat la TIMSS 2019, testare unde avem dublu record: cel mai mic punctaj și cel mai mare nivel de analfabetism numeric și științific din UE
O treime din elevii de clasa a VIII-a din România cred că Magneziul este un compus, și nu un element chimic, cel mai probabil pentru că simbolul său are 2 litere: Mg. Apoi, 45% dintre copiii de 14 ani nu au răspuns corect la întrebarea: “în orașul X am avut 6 grade Celsius și în orașul Y am avut -3 grade Celsius. Care este diferența de temperatură dintre cele două orașe?”. Rezultatele au fost obținute de elevi la testarea internațională TIMSS 2019, la care România a înregistrat un dublu record: cel mai mic punctaj din UE și cel mai mare nivel de analfabetism numeric și științific al vreunui stat din Uniune.
- Universitatea din București a anunțat săptămâna aceasta rezultatele obținute de România la una dintre cele mai importante testări internaționale, de nivel similar testării PISA: “Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale” – TIMSS 2019.
- TIMSS 2019 este coordonat de Asociația Internațională pentru Evaluarea Performanței Educaționale (IEA) și aplicat o dată la 4 ani la elevii de clasele a IV-a și a VIII-a. În acest an, Universitatea din București a fost instituția care a administrat testarea în România, și nu Ministerul Educației, cu finanțare doar pentru clasa a VIII-a.
“Ceea ce ne doare” cel mai mult este procentul elevilor de 14 ani care nu știu să răspundă nici la cele mai simple întrebări din cadrul testării, a explicat într-o conferință de presă Dragoș Iliescu, profesor la Universitatea din București și coordonator al cercetării la nivel național. 22% este analfabetismul numeric, “cel mai mare nivel înregistrat de vreo țară participantă din Uniunea Europeană”, a anunțat Iliescu.
Specialist în psihometrie, Iliescu a avertizat că acestor elevi li se adaugă un alt procent de 26%, ceea ce duce procentul total de copii la 48%, care “nu ating acel nivel mediu funcțional de performanță. Cu alte cuvinte, nu pot utiliza principiile matematicii în rezolvarea unor probleme de zi cu zi”.
România înregistrează același procent de analfabetism și la testele de Știință (biologie, fizică, chimie): 22%, “cu un volum chiar mai mare al elevilor care nu ating nivelul de minimă funcționalitate cotidiană: 51%”, a declarat Dragoș Iliescu.
Acesta a exemplificat “un item care vorbește de analfabetism. Neatingerea acestui item și a altora similari nu te duce la acel low benchmark. Full credit pentru acesta au primit doar 55% din copiii din România. Cu alte cuvinte, 45% din copiii de clasa a VIII-a nu rezolvă o întrebare care este ridicol de simplă: în orașul X am avut 6 grade Celsius și în orașul Y am avut -3 grade Celsius. Care este diferența de temperatură dintre cele două orașe? Evident, 9 grade.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii