Cum arată TAROM la plecarea lui Werner Wolff: avioane noi intrate în flotă sau contractate, venituri în creștere și o pierdere masivă de 61,5 milioane lei
După un an și patru luni cu Werner Wolff la șefia TAROM, compania anunță că în 2018 a transportat peste 2,8 milioane de pasageri și a înregistrat venituri de peste 1,41 miliarde lei, dar și o pierdere de 61,5 milioane lei. În timpul mandatului lui Werner Wolff, în flota companiei aeriene au intrat două avioane 737 NG și s-a achitat avansul pentru achiziționarea a încă cinci aeronave Boieng 737 MAX, care vor fi livrate începând cu 2023.
„Doresc să îmi manifest public mulțumirea și aprecierea față de toți pasagerii care au ales să investească încredere în TAROM pe parcursul acestor luni. În 2018, TAROM a fost gazda a peste 2,8 milioane de pasageri. Fără susținerea și încrederea dumneavoastră, TAROM nu ar fi reușit să obțină cele mai mari venituri din ultimii șapte ani, în 2018”, a scris Werner Wolff într-o declarație trimisă presei.
Reamintim că directorul operațiunilor de zbor din Tarom, Florin Susanu, este noul director al companiei Tarom, înlocuindu-l Werner Wolff.
Potrivit unei informări trimisă de TAROM la finalul mandatului său, anul trecut compania aeriană:
– a obținut venituri de 1.412.058.199 lei, cu 22% mai mari față de 2017. Un plus de venituri este înregistrat și din vânzarea celor două aeronave A310 (5,5 milioane dolari adică în jur de 22,4 milioane lei).
– a operat 19.070 de curse, care au avut un grad mediu de încărcare de 73%, cel mai mare din ultimii 10 ani
– a transportat 2.889.391 pasageri.
Potrivit aceleiași surse nu doar veniturile TAROM au crescut anul trecut, ci și cheltuielile. Acestea au ajuns în 2018 la 1.473.624.558, cu 15,8% peste cele din 2017. Ceea ce înseamnă că TAROM a încheiat anul trecut cu o pierdere de 61.566.359 lei.
„Plusul de cheltuieli pentru anului 2018 este generat de surse indispensabile operării: controale aeronave, reparații motoare și rotabile și combustibili de aviație. Recordul absolut al ultimilor 7 ani îl regăsim la capitolul cheltuieli reparații și întreținere motoare: 210.306.000 lei (de 10 ori mai mare decât în 2012)”, se arată în documentul trimis presei la încheierea mandatului lui Werner Wolff.
„O cheltuială relevantă pentru 2018 o reprezintă de asemenea avansul pentru achiziționarea celor 5 aeronave de la constructorul American Boeing și ratele pentru folosirea celor două aeronave Boeing 737-800 NG intrate în flotă în anul 2017. (aproximativ 1,2 milioane de dolari/lună)”, mai scrie în document.
Flota TAROM este formată din 25 de aeronave:
– 4 aeronave BOEING 737-700
– 4 aeronave BOEING 737-300
– 4 aeronave AIRBUS A318-111
– 7 aeronave ATR 42-500
– 2 aeronave ATR 72-500
– 4 aeronave Boeing 737-800 NG (două închiriate în timpul mandatului lui Eugen Davidoiu, două intrate în flota TAROM în perioada în care la cârma companiei s-a aflat Werner Wolff)
Acesta a mai semnat un contract cu americanii de la Boeing pentru achiziția a 5 aeronave model 737 MAX, pentru care s-a plătit deja un avans.
Este fix modelul de aeronavă care în prezent are interdicție de zbor după prăbușirea cursei Lion Air, anul trecut în noiembrie, și a zborului Ethiopian Airlines la începutul acestei luni.
„Contractul de la TAROM prevede achiziţionarea a cinci aeronave, cu termen de livrare 2023. Construcţia lor propriu-zisă va începe la sfârşitul anului 2020, începutul lui 2021. Avem acum o investigaţie în desfăşurare. Trebuie să vedem ce spune investigaţia şi, bineînţeles, dacă sunt anumite probleme, automat vor fi şi rezolvate. Nu sunt aeronave care deja sunt construite”, a declara ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, la România TV, în urmă cu o săptămână.
Foto: Werner Wolff și echipa lui (Sursa: Tarom)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.