G4Media.ro

Cum arată TAROM la plecarea lui Werner Wolff: avioane noi intrate în…

Cum arată TAROM la plecarea lui Werner Wolff: avioane noi intrate în flotă sau contractate, venituri în creștere și o pierdere masivă de 61,5 milioane lei

După un an și patru luni cu Werner Wolff la șefia TAROM, compania anunță că în 2018 a transportat peste 2,8 milioane de pasageri și a înregistrat venituri de peste 1,41 miliarde lei, dar și o pierdere de 61,5 milioane lei. În timpul mandatului lui Werner Wolff, în flota companiei aeriene au intrat două avioane 737 NG și s-a achitat avansul pentru achiziționarea a încă cinci aeronave Boieng 737 MAX, care vor fi livrate începând cu 2023.

„Doresc să îmi manifest public mulțumirea și aprecierea față de toți pasagerii care au ales să investească încredere în TAROM pe parcursul acestor luni. În 2018, TAROM a fost gazda a peste 2,8 milioane de pasageri. Fără susținerea și încrederea dumneavoastră, TAROM nu ar fi reușit să obțină cele mai mari venituri din ultimii șapte ani, în 2018”, a scris Werner Wolff într-o declarație trimisă presei.

Reamintim că directorul operațiunilor de zbor din Tarom, Florin Susanu, este noul director al companiei Tarom, înlocuindu-l Werner Wolff.

Potrivit unei informări trimisă de TAROM la finalul mandatului său, anul trecut compania aeriană:

– a obținut venituri de 1.412.058.199 lei, cu 22% mai mari față de 2017. Un plus de venituri este înregistrat și din vânzarea celor două aeronave A310 (5,5 milioane dolari adică în jur de 22,4 milioane lei).
– a operat 19.070 de curse, care au avut un grad mediu de încărcare de 73%, cel mai mare din ultimii 10 ani
– a transportat 2.889.391 pasageri.

Potrivit aceleiași surse nu doar veniturile TAROM au crescut anul trecut, ci și cheltuielile. Acestea au ajuns în 2018 la 1.473.624.558, cu 15,8% peste cele din 2017. Ceea ce înseamnă că TAROM a încheiat anul trecut cu o pierdere de 61.566.359 lei.

„Plusul de cheltuieli pentru anului 2018 este generat de surse indispensabile operării: controale aeronave, reparații motoare și rotabile și combustibili de aviație. Recordul absolut al ultimilor 7 ani îl regăsim la capitolul cheltuieli reparații și întreținere motoare: 210.306.000 lei (de 10 ori mai mare decât în 2012)”, se arată în documentul trimis presei la încheierea mandatului lui Werner Wolff.

„O cheltuială relevantă pentru 2018 o reprezintă de asemenea avansul pentru achiziționarea celor 5 aeronave de la constructorul American Boeing și ratele pentru folosirea celor două aeronave Boeing 737-800 NG intrate în flotă în anul 2017. (aproximativ 1,2 milioane de dolari/lună)”, mai scrie în document.

Flota TAROM este formată din 25 de aeronave:
– 4 aeronave BOEING 737-700
– 4 aeronave BOEING 737-300
– 4 aeronave AIRBUS A318-111
– 7 aeronave ATR 42-500
– 2 aeronave ATR 72-500
– 4 aeronave Boeing 737-800 NG (două închiriate în timpul mandatului lui Eugen Davidoiu, două intrate în flota TAROM în perioada în care la cârma companiei s-a aflat Werner Wolff)

Acesta a mai semnat un contract cu americanii de la Boeing pentru achiziția a 5 aeronave model 737 MAX, pentru care s-a plătit deja un avans.

Este fix modelul de aeronavă care în prezent are interdicție de zbor după prăbușirea cursei Lion Air, anul trecut în noiembrie, și a zborului Ethiopian Airlines la începutul acestei luni.

„Contractul de la TAROM prevede achiziţionarea a cinci aeronave, cu termen de livrare 2023. Construcţia lor propriu-zisă va începe la sfârşitul anului 2020, începutul lui 2021. Avem acum o investigaţie în desfăşurare. Trebuie să vedem ce spune investigaţia şi, bineînţeles, dacă sunt anumite probleme, automat vor fi şi rezolvate. Nu sunt aeronave care deja sunt construite”, a declara ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, la România TV, în urmă cu o săptămână.

Foto: Werner Wolff și echipa lui (Sursa: Tarom)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Mama, ce multe avioane are Tarom!!!!
    Prefer Lufthansa.

    • No, aici te contrazic!
      De mai bine de 4 ani, calatoresc intensiv in ceea ce se cheama regiune EMEA (sau EMENA/EAME) – minim 2 zboruri (dus-intors) pe luna.
      Avand punct de plecare Bucuresti, Tarom-ul imi este foarte la indemana…
      Vorbind strict de servicii (de cand pui piciorul in avion si pana cobori) sunt printre cei mai buni, din punctul meu de vedere, indiferent de tipul de aeronava! Pilotii sunt printre cei mai buni, iar comparativ cu alte companii (Austrian, Lufthansa Air France, KLM) steward-esele (ei sau ele) sunt foarte ok, in sensul ca sunt atenti, zambitori si respectuosi. Per total la „on board services”, Tarom-ul este mult peste companii din tarile „spalate”. Asta este insa, partea „muncitoare” din Tarom!
      Ce se intampla in „birouri” e intradevar o alta discutie: prietenii, cumetrii si relatii la greu…
      Acolo da, lucrurile pot fi imbunatatite si in ultimul an, se pare ca asta se intampla. Dar cum CUCU are doar cap nu si minte, iaca, s-a produs o schimbare…
      @Cici a descris mai jos, foarte bine situatia per ansamblu a Tarom-ului.

  2. Mergi cu Lufthansa care are intarzieri la ordinea zilei, taxeaza 30 pe drum pt bagaj si serveste „salzig oder suss” adica napolitane sau covrigei…lux

  3. 19000 zboruri la 25 de avioane cand altii cu flote de 8-9 aeronave ating 15000 zboruri?
    Asta-i de lauda? Sa tii un avion in aer 8-9 ore pe zi?
    Nici la un load factor de 110% nu scoteau banii.
    Inca ceva, faza cu petrolul este neadevarata.
    Petrolul a crescut la toata lumea si totusi altii au profit net.
    Altele sunt cauzele decaderii.
    Lipsa de idei, de vointa, de capacitate de implementare, capusare politica, aeronave luate aiurea, la suprapret, aeronave trase pe dreapta si vandute cand mai puteau zbura pana in 2020.
    Parca se chinuie sa o tranteasca si amarata nu vrea sa moara.
    La toate astea adaugati un ministru complet incompetent care declara ca Tarom nu mai are bani. Cat habarnist sa fii sa nu realizezi ce ai facut?

  4. Ar trebui scris ca in 2018, gratie managementului dlui Wolff, deficitul TAROM a scazut de la peste 110 milioane la 61,5 milioane lei. Nu este inca plus, dar este un pas mare in directia buna. Oare vor reusi oamenii adusi la butoane de ministrul Cuc sa reduca deficitul si in 2019 cu macar 30 de milioane?