Cum au acoperit televiziunile competiția dintre Trump și Harris, în cursa prezidențială / Trump, acoperire 85% negativă
Încrederea în mass-media rămâne scăzută din punct de vedere istoric, în timp ce un nou studiu relevă părtinirea flagrantă a mass-media, informează foxnews.com. Acoperirea pe ABC, CBS și NBC News a cursei prezidențiale dintre fostul președinte Donald Trump și vicepreședinta Kamala Harris a fost cea mai „dezechilibrată din istorie”, arată un nou studiu publicat cu o săptămână înainte de alegeri.
Analiza Media Research Center (MRC) publicată luni a constatat că Harris a beneficiat de o acoperire pozitivă de 78% la știrile de seară difuzate începând din iulie, față de Trump, care a făcut obiectul unei acoperiri negative de 85% pe aceleași rețele.
„Diferența de acoperire între cei doi candidați este mult mai mare decât în 2016, când atât Trump, cât și candidata de atunci, Hillary Clinton, au primit o acoperire preponderent negativă [91% negativă pentru Trump, față de 79% negativă pentru Clinton]”, conform analiștilor MRC.
Disparitatea dintre acoperirea Trump și Harris este chiar mai mare decât în 2020, „când Joe Biden a fost tratat cu 66% acoperire pozitivă, față de 92% negativă pentru Trump”, se arată în studiu.
MRC a raportat că ABC, CBS și NBC au petrecut mai mult de 200 de minute de timp de antenă, majoritatea negative, insistând asupra controverselor din jurul lui Trump, în timp ce au trecut cu vederea sau, în multe cazuri, au ignorat complet controversele legate de Harris – cum ar fi acuzațiile de plagiat și acuzațiile din jurul soțului ei, Doug Emhoff.
„În schimb, acoperirea lui Harris a fost presărată cu citate entuziaste din partea alegătorilor pro-Harris, creând o „vibrație” pozitivă pentru democrată, chiar dacă reporterii rețelei îl critică ei înșiși pe Trump”, scrie MRC.
Analiștii au verificat mai mult de 600 de segmente despre cursa prezidențială difuzate pe ABC, CBS sau NBC începând cu ziua în care președintele Biden și-a suspendat candidatura la sfârșitul lunii iulie, până la 25 octombrie.
Analiștii MRC au constatat că, după săptămâni de acoperire pozitivă a candidaturii democrate a lui Harris, cele trei rețele și-au schimbat aparent tonul după dezbaterea dintre Harris și Trump din septembrie.
„Rețelele au deviat atenția de la Harris, acordând mult mai mult timp de emisie lui Trump”, se arată în raport.
„De la data la care Harris a intrat în cursă, la 21 iulie, și până la 10 septembrie, ea a beneficiat de 353 de minute de acoperire a știrilor de seară ale rețelelor, practic identic cu cele 355 de minute acordate lui Trump în aceeași perioadă. Cu toate acestea, de atunci, televiziunea a acordat aproape de două ori mai multă atenție lui Trump decât lui Harris: 398 de minute pentru fostul președinte, față de doar 230 de minute pentru vicepreședinte”, se arată în studiu.
„Timpul de antenă suplimentar pentru Trump nu a fost nicidecum un cadou. În schimb, a reflectat concentrarea intensivă a rețelelor asupra controverselor lui Trump, oferind oportunități pentru acoperirea negativă a știrilor”, potrivit MRC.
Aproximativ 31% din cele 753 de minute de știri de seară dedicate lui Trump începând cu 21 iulie au scos în evidență controversele sale personale, a constatat studiul. „Acest lucru se compară cu abia cinci procente din timpul de antenă al lui Harris [28 de minute, dintr-un total de 583 de minute de acoperire] petrecut pe subiecte similare.
Rețelele au citat în mod repetat 6 ianuarie și afirmația lui Trump că alegerile din 2020 au fost fraudate, etichetându-l în același timp drept un „pericol pentru democrație”, a raportat MRC. Comparativ, „Harris nu s-a confruntat cu un astfel de atac. Pe parcursul a paisprezece săptămâni, telespectatorii știrilor de seară au auzit doar 5 minute și 22 de secunde de critici din partea Partidului Republican, care a acuzat-o că este prea liberală, abia o șesime din timpul de antenă alocat afirmației că Trump este un „fascist”. Niciuna dintre aceste relatări nu a inclus critici la adresa lui Harris din partea reporterilor din rețea sau a surselor nepartizane”, au constatat analiștii MRC.
„Adăugați toate acestea și acoperirea mediatică din ultimele trei luni este mai dezechilibrată decât cea a oricărei alegeri prezidențiale din era media modernă”, se arată în raport.
„Așadar, dacă Donald Trump recâștigă Casa Albă săptămâna viitoare, campania media împotriva sa nu va fi dus la niciun rezultat, cu excepția erodării în continuare a propriei reputații.”
Concluziile MRC vin la scurt timp după ce un studiu Gallup a arătat că încrederea în mass-media rămâne scăzută atât istoric, cât și constant. Doar 31% dintre cei intervievați și-au exprimat „foarte multă” sau „destul de multă” încredere în mass-media pentru a relata corect știrile.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii