G4Media.ro

Cum au ajuns să plătească fanii The Cure pentru un bilet 172…

Sursa Foto: Facebook/ The Cure

Cum au ajuns să plătească fanii The Cure pentru un bilet 172 de dolari în loc de 20, după ce au fost adăugate taxe de serviciu, o taxă de facilitate și o taxă de procesare a comenzii / The Cure: Este o înșelătorie lacomă

Când The Cure și-a anunțat turneul din SUA din 2023, au promis fanilor că au muncit din greu pentru a menține prețurile biletelor la un nivel scăzut.

„Vrem ca turneul să fie accesibil pentru toți fanii și avem o gamă foarte largă (și credem că foarte corectă) de prețuri la fiecare spectacol”, au spus ei într-o declarație.

Dar când fanii au mers miercuri la Ticketmaster, au fost taxați cu taxe suplimentare care, în unele cazuri, au dublat prețul stabilit de trupă.

Solistul Robert Smith s-a declarat „dezgustat” de rezultat, relatează BBC.

Referindu-se la taxele suplimentare, el a scris: „Pentru a fi foarte clar, artistul nu are cum să le limiteze”.

„Am întrebat cum sunt justificate. Dacă voi primi ceva coerent ca răspuns, vă voi anunța”, a promis el.

Pe măsură ce turneul a fost pus în vânzare, fanii au împărtășit capturi de ecran cu defalcarea prețurilor de la Ticketmaster.

Un client care a cumpărat patru bilete de 20 de dolari (16,54 lire sterline) a ajuns să plătească 172,10 dolari (142 de lire sterline), după ce au fost adăugate taxe de serviciu, o taxă de facilitate și o taxă de procesare a comenzii.

Un altul, care dorea să vadă trupa în Phoenix, Arizona, a plătit 72,25 dolari (59,75 lire sterline) pentru un bilet cu valoarea nominală de 20 de dolari (16,54 lire sterline).

Taxele au variat în funcție de locul de desfășurare – un fan a raportat o taxă de serviciu de 16,75 dolari (13,87 lire sterline) în Massachusetts, în timp ce un alt fan a raportat 15 dolari (12,42 lire sterline) în Toronto – și nu au depășit întotdeauna prețul de bază al biletului. Unele dintre cele mai scumpe locuri au costat 90 de dolari (74,50 lire sterline) fiecare, de exemplu.
„O mică înșelătorie

La începutul acestei luni, The Cure a publicat o declarație detaliată despre strategia de vânzare a biletelor pentru primul lor turneu în SUA din 2016, inclusiv o promisiune pentru prețuri mai mici.

„Cu excepția câtorva locuri de caritate de la Hollywood Bowl, nu vor exista bilete „platinate” sau cu „prețuri dinamice” în acest turneu”, au scris ei.

De asemenea, trupa a mai spus că biletele nu vor fi transferabile, într-un efort de a „împiedica vânzătorii la negru să se bage în calea lor”.

„Dacă apare ceva care împiedică un fan să poată folosi un bilet pe care l-a cumpărat, acesta îl va putea revinde la un schimb de bilete la valoarea nominală”.

Scriind pe Twitter, Smith a recunoscut că au existat „probleme reale” cu afacerea de vânzare a biletelor; dar a confirmat că trupa a avut „ultimul cuvânt de spus” în stabilirea prețurilor, deoarece „nu au vrut ca aceste prețuri să fie distorsionate instantaneu și oribil de revânzare”.

The Cure nu a fost de acord cu biletele „platinum” (adică premium) ale Ticketmaster sau cu sistemul de „prețuri dinamice” – în care prețurile fluctuează în funcție de cerere – „pentru că este în sine un fel de înșelătorie”.

Rugat să clarifice, el a adăugat: „Am avut o conversație separată despre platină pentru a vedea dacă am înțeles greșit ceva… Dar nu am înțeles nimic!

„Este o înșelătorie lacomă și toți artiștii au posibilitatea de a alege să nu participe. Dacă niciun artist nu ar participa, ar înceta să mai existe”.

După ce biletele au fost puse în vânzare, muzicianul a revenit pe Twitter, spunând că este hotărât să obțină răspunsuri.

„Mă voi întoarce dacă voi obține ceva serios cu privire la taxele TM”, a conchis el. „Între timp, sunt obligat să notez gândul meu evident și recurent de elefant în cameră: Că dacă nimeni nu a cumpărat de la vânzători, atunci…”

BBC a contactat Ticketmaster pentru un comentariu.

Politicile de stabilire a prețurilor ale companiei au făcut obiectul unei examinări intense în ultimele luni, iar în luna ianuarie, directorii companiei au fost aduși în fața Senatului SUA pentru a răspunde la întrebări legate de poziția sa dominantă.

Audierea a avut loc după ce cererea pentru viitorul turneu al lui Taylor Swift a copleșit sistemele Ticketmaster și a ridicat întrebări cu privire la inflația prețurilor.

„Având în vedere puterea de piață a Ticketmaster… de ce nu ați făcut mai mult pentru a reduce taxele?” senatorul Amy Klobuchar l-a întrebat pe Joe Berchtold, președintele companiei mamă a Ticketmaster, Live Nation.

Acesta a răspuns că Ticketmaster „nu stabilește prețurile biletelor” și că „majoritatea” taxelor adăugate „merg la locul de desfășurare a evenimentului, nu la Ticketmaster”.

Fostul CEO al companiei, Frederic Rosen, a declarat recent pentru site-ul de tehnologie The Hustle că păstrează aproximativ 20% din taxele pe care le percepe.

Dar lipsa de transparență cu privire la aceste taxe și la scopul lor îi frustrează pe mulți fani.

Site-ul Ticketmaster oferă unele explicații, deși detaliile sunt oarecum vagi. Acesta împarte costul unui bilet după cum urmează:

Valoarea nominală: Determinată de artist și/sau de promotorul acestuia. Ticketmaster colectează acești bani și îi distribuie acestora.

  • Taxa de serviciu / Taxa de procesare a comenzii: Adăugat de Ticketmaster, pentru a compensa costurile de vânzare și expediere a biletelor. „Ticketmaster poate obține un profit”, dar banii sunt „de obicei împărțiți cu clienții noștri”.
  • Taxa de livrare: Determinată de client – de obicei, locul de desfășurare a evenimentului – în funcție de opțiunile de livrare pe care le solicită. „În unele cazuri, taxele de livrare pot include un profit pentru Ticketmaster”.
  • Taxa de facilitate: Stabilită de fiecare locație în parte, pentru a contribui la costurile de operare. „Ticketmaster nu participă la taxele de facilitate”.

Cu toate acestea, se crede că strategia de a atașa aceste taxe la sfârșitul tranzacției (pe care Ticketmaster nu o practică, de regulă, în Marea Britanie) îi determină pe fanii atenți la buget să cheltuiască mai mult decât își propun.

„Acest lucru crește numărul de bilete care sunt vândute din cauza unor oameni… care nu ar fi cumpărat, dar care acum cumpără”, a declarat recent pentru The Hustle Steven Tadelis, profesor de economie la Universitatea din California, care a studiat drip pricing.

Luna trecută, președintele SUA, Joe Biden, a denunțat practica de a adăuga ceea ce el a numit taxe „nedorite” la prețul biletelor de avion, precum și la rezervările hoteliere, la comisioanele aferente cărților de credit și la biletele de avion.

„Americanii sunt obosiți”, a spus el, îndemnând Congresul să ia măsuri drastice împotriva acestei practici. „Ne-am săturat să fim luați de fraieri.

„Poate că taxele nesolicitate nu contează pentru cei foarte bogați, dar contează pentru majoritatea celorlalți oameni care locuiesc în case precum cea în care am crescut eu, la fel ca mulți dintre voi. Ele se adaugă la sute de dolari pe lună.”

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. va rog ajustati suruburile la AI bot-ul care va face „traducerile”.
    in titlu se spune ca un bilet a ajuns de la 20 la 175 iar in articol 4 bilete a cate 20 au ajuns impreuna la 175…