G4Media.ro

Cum au devenit colanții o industrie de zeci de miliarde de dolari.…

Sursa foto: Pexels / cottonbro studio

Cum au devenit colanții o industrie de zeci de miliarde de dolari. De la articolul vestimentar desconsiderat al anilor 1980, la produsele de lux din prezent

Puțini ar fi putut prezice că unul dintre cele mai desconsiderate articole vestimentare ale anilor 1980 – un deceniu care nu s-a bucurat niciodată de renașterea stilistică a epocilor care l-au urmat – va deveni o industrie de miliarde de dolari până la sfârșitul anilor 2020. Cu toate acestea, se pare că colanții sunt, de fapt, cei care râd la final, se arată într-o analiză CNN.

După ce a fost evaluată la 32,89 miliarde de dolari în 2022, se așteaptă ca piața globală de leggings să ajungă la o valoare de 57,97 miliarde de dolari până în 2031, potrivit analizei efectuate de compania de cercetare de piață Growth Market Reports. Analiza datelor realizată de Statista preconizează că în 2027 vor fi produse 4 miliarde de perechi de colanți și leggings. Aceste cifre incredibile evidențiază nu doar o schimbare vestimentară seismică, ci și una culturală.

În timp ce cele mai mari branduri de lux din lume sunt, în mod natural, toate dornice să își întindă picioarele în această categorie – a se vedea Prada, Loewe și Moncler, branduri de lux care oferă toate leggings în colecțiile lor actuale – aceasta nu este o afacere în plină expansiune datorită modei. Ci mai degrabă reflectă apetitul fără precedent și în creștere pentru îmbrăcăminte de fitness din partea mărcilor care și-au construit un public fidel pe baza sustenabilității și a unei ținute de performanță dovedită.

S-au dus zilele colanților transpirați și agățați, care își pierd elasticitatea la spălare și creează puncte de atracție neplăcute; colanții în tendință în acest moment sunt foarte bine concepuți și realizați din materiale de înaltă tehnologie.

Să luăm Vuori, brandul cu sediul în California ai cărui colanți de antrenament se vând cu amănuntul între 98 și 108 dolari. Țesătura Vuori „BlissBlend”, marca Vuori, a fost dezvoltată folosind 75% din materiale reciclate pentru a crea o întindere foarte mare – dar fără greutate – îndrăgită de baza sa de clienți. Brandul spune că țesătura lor „BreatheInterlock” are „performanța de evacuare a umidității” și un „finisaj de a doua piele cu aer”.

„Inovația în materie de țesături este una dintre cele mai mari priorități ale noastre”, a explicat Sarah Carlson, vicepreședintele senior al Vuori pentru designul femeilor, a cărei echipă de inovare a materialelor lucrează la fața locului cu partenerii săi din fabricile din Europa și Asia timp de unul până la trei ani pentru a realiza materiale. „Scopul nostru este de a reîmprospăta modul în care oamenii se gândesc și se simt în țesături de performanță și îmbrăcăminte activă, acordând în același timp prioritate materialelor care onorează mediul înconjurător.”

Brandul german Hey Honey Yoga este un star în ascensiune pe scena de familie, ai cărui colanți de gimnastică cu vânzare cu amănuntul la circa 120 de dolari sunt atât certificați OEKO-TEX, cât și vegani aprobați de PETA.

„Clienții Hey Honey caută mai mult decât o simplă îmbrăcăminte activă, ei doresc o experiență holistică”, spune Tomma Oeljeschlager, care conduce brandul împreună cu surorile sale Imke von Johnston și Janka Oeljeschlager. „Încă de la început, ne-am concentrat pe împingerea limitelor în această industrie care se mișcă rapid.”

Hey Honey Yoga spune că clienții lor „au ca prioritate funcționalitatea, materialele de calitate și ajustările măgulitoare care le permit mișcarea, reflectând în același timp stilul lor unic”.

Dar este un sector competitiv, cu un număr din ce în ce mai mare de jucători importanți care se laudă cu milioane de urmăritori pe Instagram, inclusiv On! Running (1,4 milioane de urmăritori); Gymshark (6,7 milioane); Lululemon (4,7 milioane); și, bineînțeles, Skims (5,6 milioane), creația lui Kim Kardashian, căreia i s-a atribuit pe scară largă popularizarea în masă a mișcării body-con în care colanții joacă rolul de protagonist.

Incluziunea este importantă

„Există un public milenar hardcore care îmbrățișează shapewear precum Skims”, a declarat Lucie Greene, previzionator de tendințe și fondator al companiei de consultanță Light Years. „O mare parte din acest lucru este legat de yoga, fitness și cultura de wellness, dar există și publicul Gen-Z pentru care este vorba în mare parte de confort și de vestimentația casual care este optimă.”

Pe lângă performanțele și acreditările casual, faptul de a avea o abordare incluzivă a dimensiunilor este cheia succesului în acest domeniu, a adăugat Greene.

„(Popularitatea colanților) este legată de incluziune. Datorită mărimii extinse, atât de către mărcile globale, cât și de către mărcile direct la consumator, colanții sunt incluzivi pentru toate tipurile de corp într-un mod în care alte categorii de cumpărături, cum ar fi denimul – și chiar denimul stretch – nu au fost niciodată.”

„Incluzivitatea rămâne în fruntea preocupărilor noastre pe tot parcursul inovației”, a confirmat Carlson, subliniind că Vuori „BlissBlend” are mai multe opțiuni pentru croiala dintre picioare și în mărimi de la XS la XXL. „Materialul utilizează un elastan special inovator care se întinde pentru a menține uniform o varietate de forme ale corpului. Rezultatul este un confort total al corpului și o senzație uniformă de moliciune la care clienții noștri se așteaptă”, a spus ea.

Pe piață sunt prezente și mărci sportive tradiționale, printre care Adidas, Puma și Nike. Acesta din urmă spune că și-a dublat investițiile în „inovații specifice femeilor” în ultimii doi ani pentru a-și ajuta echipa să înțeleagă mai bine decât oricând corpul feminin, iar colanții sunt o parte esențială a acestui demers.

„Știm că colanții sunt esențiali în garderoba unei femei”, a declarat un purtător de cuvânt al Nike pentru CNN prin e-mail.

„Avem ocazia de a invita mai multe persoane să experimenteze beneficiile sportului și bucuria mișcării”, au continuat aceștia. „În cele din urmă, scopul nostru este de a concepe produse care să facă mișcarea mai ușoară, pentru ca femeile și fetele să se simtă încrezătoare, confortabile, frumoase și puternice, toate acestea fiind susținute de o știință și o inovație incredibile.”

O astfel de inovație, a spus Greene, este arma secretă din spatele acestei afaceri în plină expansiune. „Precizia tehnică și țesăturile brevetate devin un punct cheie de diferență, loialitate și poveste, precum și, desigur, un mijloc de a percepe un preț mai mare, în special pentru publicul sofisticat care investește în săli de sport cu concept de lux și în diverse terapii științifice pentru a-și perfecționa corpul”, a spus ea.

„În multe feluri, acest lucru se leagă de modul în care inovația, în general, devine un pilon al luxului”, a continuat ea. „Dezvoltarea și explorarea științifică au devenit o aspirație pe care brandurile trebuie să se concentreze și este văzută ca un lux.”

Întoarceți-vă în anii 1980, când colanții ca produs de lux ar fi fost un concept greu de înțeles. Avansați rapid cu trei decenii, însă, deoarece s-au dovedit a fi un articol de îmbrăcăminte pe două picioare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. O fi importantă incluziunea, dar succesul acestui produs astăzi comparativ cu perioada anilor 80 se explică prin faptul ca a trecut printr-o revoluție. Pur și simplu este un ALT produs, chiar dacă arată cat de cat asemănător cu cel din ‘80.