Cum au petrecut britanicii prima zi din faza a doua de relaxare: cumpărături, cafea și bere în frig
Faza a doua a relaxării restricțiilor impuse în ianuarie în al doilea val al pandemiei de Coronavirus a început luni cu redeschiderea tuturor magazinelor și a restaurantelor cu servire în aer liber. Oamenii au profitat din plin, în pofida frigului neobișnuit pentru această perioadă a anului, scrie ziaristul Petru Clej pentru RFI.
De dimineață, în cartierul Barnet din nordul Londrei traficul era intens, dar prima zi a redeschiderii magazinelor a început mai degrabă timid: frizeriile aveau câțiva clienți dornici să se tundă după trei luni, la restaurante și pub-uri se desfășurau pregătiri pentru amenajarea spațiilor afară pentru primirea consumatorilor.
Cafenelele – Caffe Nero, Costa, Coffee Bean – aveau toate mese întinse afară și câțiva clienți înfofoliți – temperatura nu depășea câteva grade deasupra lui zero – savurau prima lor cafea așezați.
Ca orice stradă principală dintr-un cartier londonez și la Barnet sunt numeroase magazine ale unor organizații de caritate care au avut o zi plină, lumea venind să ofere donații: cărți, haine, articole casnice sau chiar de mobilă, care sunt vândute ca articole la mâna a doua, iar banii încasați merg la cauzele respective, cum ar fi de pildă Cancer Research UK, organizație de caritate a cărei finanțare a avut de suferit din cauza că majoritatea donațiilor au mers către combaterea Coronavirus.
La North London Hospice, o organizație care strânge fonduri pentru o instituție care oferă un sfârșit de viață demn bolnavilor cu maladii incurabile, se formase chiar o coadă de oameni care veniseră să facă donații.
Un magazin de tăiat chei, librăria Waterstones, magazinul de îmbrăcăminte și încălțăminte sportivă JD, toate erau deschisă, mai degrabă cu puțini clienți la acea oră a dimineții.
Alte magazine nu s-au mai redeschis însă: sunt destule pe strada principală care au tras obloanele definitiv – articole de vacanță, telefoane mobile, chiar frizerii – care nu au mai rezistat, nu au avut resursele necesare să supraviețuiască după șase luni din ultimul an când nu au avut posibilitatea să câștige niciun ban, dar aceasta este o tendință mai veche în privința micilor magazine care fac cu greu concurență marilor centre comerciale.
Către prânz, la parcul comercial Frient Barnet din nordul Londrei, parcarea era plină de mașini. Marile lanțuri de magazine Currys (electronice), Halford (auto-moto-velo), Pets at Home (articole pentru animale de companie) sau Furniture Village cunosc o afluență mare, deși regulile de distanțare socială sunt respectate.
Către seară, în Finchley, alt cartier din nordul Londrei, absolut toate restaurantele și pub-urile au mese în aer liber, clienții bravând din nou frigul pătrunzător cu mercurul termometrelor coborât din nou către zero pentru a bea o bere între prieteni (maxim șase sau mai mulți din două gospodării).
Unele restaurante au împins regulile până la limită deschizând uși cu geam și amplasând mese înăuntru, cu clienții îmbrăcați gros, dar fericiți după trei luni de stat închiși în casă și ieșit doar la supermarket, farmacie sau la un jogging.
Prim ministrul Boris Jonhnson a făcut apel la responsabilitate și la respectarea regulilor pentru nu periclita câștigurile obținute în trei luni de carantină, când numărul infecțiilor a scăzut de la un vârf zilnic de 60.000 la 3.000, iar al morților de Civid de la 1.800 la 30.
Numărul celor vaccinați cu primă doză a depășit 32 de milioane în Regatul Unit, tuturor persoanelor de peste 50 de ani li s-a oferit prima doză înaintea termenului planificat de 15 aprilie și acum a venit rândul celor de 40 – 49 de ani.
Este probabil că numărul infecțiilor va crește din nou după această relaxare și rămâne de văzut dacă vaccinarea masivă va împiedica Marea Britanie – lider european în această privință dar și la numărul deceselor Covid – peste 127.000 – să sufere un al treilea val pandemic așa cum se întâmplă la ora actuală pe continentul european.
Sursa: RFI
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii