G4Media.ro

Cum au votat europarlamentarii români noul regulament european care interzice mașinile cu…

Sursa Foto: Captură Parlamentul European

Cum au votat europarlamentarii români noul regulament european care interzice mașinile cu motor termic începând din anul 2035

Doar europaralmentarii REPER, un europarlamentar USR și un fost USR au votat noul regulament european care prevede interzicerea motoarelor termice începând cu 2035, în acord cu grupul politic mare din care fac parte, Renew Europe, rezultă din analiza votului de marți realizată de G4Media.ro.

Europarlamentarii PNL au votat împotrivă, în acord cu linia familiei politice din care fac parte, PPE.

Europarlamentarii PSD au votat însă, ca de multe ori, împotriva liniei politice al grupului socialist, care a susținut noul regulament european. Cei mai mulți eroparlamentari PSD fie s-au abținut, fie au lipsit de la vot.

Noul regulament european care interzice motoarele termice din 2035 propus de Comisia Europeană a trecut, marți, de votul Parlamentului European cu 340 de vorturi pentru, 279 împotrivă și 21 de abțineri.

Pentru: Dacian Ciolos (REPER), Vlad Gheorghe (USR), Alin Mituta (REPER), Dragoș Pîslaru (REPER), Nicu Ștefănuță (ex-USR), Ramona Strugariu (REPER), Dragoș Tudorache (REPER)

Împotrivă: Traian Băsescu (PMP), Daniel Buda (PNL), Vasile Blaga (PNL), Cristian Bușoi (PNL), Gheorghe Falcă (PNL), Marian Jean Marinescu (PNL), Siegfried Mureșan (PNL), Eugen Tomac (PMP), Loránt Vincze (UDMR), Iulius Winkler (UDMR), Mircea Hava (PNL), Vlad Nistor (PNL), Dan Motreanu (PNL).

Abținere: Vlad Botoș (USR), Dragoș Benea (PSD), Tudor Ciuhodaru (PSD), Claudiu Manda (PSD), Mihai Tudose (PSD)

Absenti: Rareș Bogdan (PNL), Carmen Avram (PSD), Corina Cretu (Pro România), Maria Grapini (PSD), Victor Negrescu (PSD), Dan Nica (PSD), Rovana Plumb (PSD)

Context

Europarlamentarii au votat, marți, în urma unor dispute intense în plenul Parlamentului European, noul regulament european care interzice motoarele termice începând cu 2035.

Cele mai dure critici au fost aduse de europarlamentarii PPE, care au acuzat Comisia Europeană ă prin interzicerea motoareleor termice în 2035 ”distrug economia Europeană” și că de producerea mașinilor electrice va profita în primul rând China, care deține majoritate depozitelor de metale rare.

S-a vorbit despre ”orbire”, ”propunere scandaloasă” care va scumpi autombilele iar oamenii de rând nu și le vor mai putea permite.

Alți europarlamentari PPE au subliniat că motoarele termice evoluează și că ar trebui lăsată o șansă tuturor tehnologiilor. ”Ar trebui să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm”, a declarat un europarlamentar.

Europarlamentarii socialiși și verzii au susținut însă că este un moment istoric și că motorul termic o să dispară. În opinia lor, s-a dovedit că motoarele termice sunt responsabile pentru poluarea în marile orașe iar decarbonizarea reprezintă o urgență. ”În clipe istorice ca acestea trebuie să ai curajul să privești către viitor”, a declarat unul dintre europaralamentari.

”Industria auto este încă una dintre cele mai importante industrii ale Uniunii Europene, mașinile europene au fost și sunt încă ceva de care să ne mândrim. Cu peste 14 milioane de lucrători implicați în industria auto și peste 2,5 milioane de angajați direcți în UE, acest sector are nevoie de toată atenția noastră.

Trebuie să trecem la tranziție spre Pactul Ecologic. Planeta noastră și sănătatea noastră trebuie să fie o prioritate, nu există nicio îndoială în acest sens, dar am putea avea în sectorul auto un partener puternic pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât Uniunea Europeană să păstreze liderul în acest sector și să fie mult mai puțin poluant decât este în acest moment. Avem nevoie de mai mult sprijin pentru inovare și de o abordare neutră a noilor tehnologii”, a declarat în plenul Parlamentului europarlamentarul USR, Vlad Botoș.

Vrem să fim lideri în tranziția verde și trebuie să fim, dar este mult mai bine și mult mai sigur să avem parteneri, să sprijinim schimbarea industriei, să facem o legislație clară și obiective realizabile, să ne asigurăm că încă mai avem o economie foarte puternică în timp ce devine verde.

Noua legislație promovată de Comisia Europeană (Pachetul Fit for 55) pretăgește terenul pentru zero emisii în cazul mașinilor până în 2035, pentru a atinge ținta de neutralitate climatică a Uniunii Europene. Legislația a fost promovată de Comisia Europeană în iulie 2021.

Acordul încheiat cu Consiliul în decembrie anul trecut include, de asemenea, obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 (55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete), precum și o nouă metodologie de evaluare a emisiilor de CO2 pe întreaga durată de viață a unui autovehicul.

 

Sursa Foto: Captura
Sursa Foto: Captură vot
Sursa Foto; Captură vot

 

Corespondență de la Bruxelles

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Aia care nu au votat sunt de la corporatile care isi urmaresc interesul , banii + pamantul distrus .

    • Ceva NU se leaga

      PPE spune ca e de DREAPTA si ca e impotriva acestei aberatii SOCIALISTE fanatice numita masina electrica.

      PPE a alaes presedintele comisiei europene deci se presupune ca are majoritatea in Parlament.

      si la final vedem ca votul e mai mare de partea Socialistilor!!!

  2. Absenta lui rares bogdan e de inteles, el se lupta cu pensiile speciale!!

  3. Pai da, se putea!!! Progresistii pro..stii satului!!!🤦‍♂️🤦‍♂️
    Trotinetele, cat sunt trotinetele…

    • Ha haaaa haaaaa haaaa ha haaaa haaaaa haaaa ha haaaa haaaaa haaaa clown boy, pentru tine doar cu o roata 🤣

  4. Distruge Industria Auto ! Distruge Fabricile de Autoturisme ! Oamenii nu au Bani sa-si cumpere o Masina Noua Electrica peste 10 Ani in 2035 . Ar trebui sa se introduca aceste Masuri Abia in 2070 ! Ca o Masina functioneaza 50 de Ani !

    • Ce masina functioneaza 50 de ani? Dacia 1300? Lastun? Ce PLM functioneaza 50 de ani?!
      Am uitat ca tu ai coviltir cu cal si trebuie sa te acceptam in oras!

  5. Basescu mai e pe acolo ? L-am vazut

  6. foarte bine au facut ca au absentat sau au votat impotriva!

  7. Cat la suta din PIB-ul României e generat de motoare termice? Mult. Deocamdată nu au alternativa

    • Ba da, vanzarile de masini noi electrice/hibride sunt pe la 29% estimate la noi anul asta.
      In 2025 se vor vinde mai multe masinile electrice decat ICE.

  8. Ca sa fie clar: Nici un USRist nu a votat împotriva acestei masuri. Ar fi trebuit totuși sa voteze toți pentru , ca au creiere funcționale. Probabil însă ca, la fel ca și noi, nu vad problemele pe termen lung, oricât de mari ar fi, din cauza corupției care ne sufoca.

  9. Pina in 2035 mai e, intre timp pretul la curent si fizica vor vota impotriva visurilor umede (bine stimulate de insi care fac multi bani din asta) ale eco-naucilor.

  10. inca o dovada ca esti pe alta planeta cu astfel de comentarii

  11. Si mie mi-a atras atentia formularea manipulativa din presa noastra. Toate articolele dau de inteles ca masinile cu motor termic (adica si cele aflate in circulatie) vor fi interzise din 2035. In fapt, interdictia se rezuma doar la punerea in circulatie de NOI masini pe motor termic.
    Dar ca sa aflu cum stau de fapt lucrurile, a trebuit aseara sa urmaresc emisiunile de stiri germane ARD/ZDF, care au spus clar (ca ptr linistirea populatiei, atenuarea unei posibile angoase), ca interdictia nu se refera si la masinile aflate deja in circulatie.
    Oricum, mi se pare habotnica decizia PE, ptr ca n-au acceptat nici macar ideea de combustibil ecologic (benzina sintetica, practic H2 si CO2 capturat din atmosfera, care CO2 se reintoarce in atmosfera la arderea H2, deci nici un fel de contributie suplimentara de CO2).

  12. Au votat,cei care isi permit sa cumpere o masina electrica(unele sunt ca fiarele de calcat) din venitul generos obtinut de la UE,restul are ,,liber la biciclete,,ca si cu ele se pot deplasa ,fara sa polueze.Problema ,este ce facem cu tarile non-UE,care nu au nici un stres ,in problema poluarii globale.

  13. Pana în 2035 mai este destul. România oricum o sa fie ultima tara din Europa care o sa interzică motoarele termice. Mai întâi scăpa de ele tarile civilizate și toate gunoaiele lor ajung la noi. Deci la noi se interzic prin 2135… noi suntem în urma cu 100 de ani…