Cum colaborează Ilie Bolojan cu primarul municipiului Oradea, Florin Birta: Proiect pentru crearea a cinci culoare de trafic, prin realizarea unor șosele noi și modernizarea unora existente, prin Oradea, precum și spre Oradea din Zona Metropolitană
Fostul primar din Oradea Ilie Bolojan s-a mutat în 2020 la șefia Consiliului Județean Bihor, iar în locul său l-a lăsat pe viceprimarul Florin Birta, unul dintre cei mai apropiați colaboratori. În prezent, din postura de primar, Birta promovează proiectele de infrastructură ale municipalității pentru a fi extinse la nivel metropolitan, în conformitate cu strategia implementată de Bolojan la nivelul Consiliului Județean Bihor.
Florin Birta a anunțat miercuri, în cadrul parteneriatului cu Consiliul Județean Bihor, că va demara un nou proiect menit să asigure o mai bună conectivitate în municipiu, precum și legături mai accesibile cu comunele învecinate. Este vorba despre crearea a cinci culoare de trafic, prin realizarea unor șosele noi și modernizarea unora existente, prin Oradea, precum și spre Oradea din Zona Metropolitană, relatează ebihoreanul.ro
Cea de-a doua variantă de realizare a noii șosele pornește de la un sens giratoriu de pe DN1 spre Fughiu, trece peste Crișul Repede, se continuă pe marginea lacului de acumulare din zonă spre Cartierul Podgoria, unde fie printr-o ocolire mai mare, fie printr-un tunel subteran, s-ar ajunge în zona Gheorghe Doja, de unde se continuă pe traseul primei variante până la Paleu.
Prima variantă ar presupune realizarea a circa 10 kilometri de șosea, iar cea de-a doua a circa 12 km de șosea.
„Varianta optimă pentru noi ar fi cea prin Cartierul Tineretului. Pe lângă faptul că vom avea o nouă centură, foarte important este că prin acest proiect se va asigura încă un debușeu din zona de dealuri, o zonă destul de aglomerată”, a spus Birta.
Al patrulea proiect vizează conectivitatea Oradiei cu centura comunei Sânmartin.
„Centura Sânmartin va trece cu un pasaj peste centura Oradea în zona străzii Iancu de Hunedoara și se va opri în zona depozitului Dedeman. De acolo, vom continua noi proiectul pe străzile Iancu de Hunedoara și Depozitului. Din zona străzii Rampei vom deschide o nouă stradă care va trece peste un teren nefolosit în acest moment și vom crea o nouă legătură spre strada Tăbăcarilor și Eforiei și se va merge cu o bretea și spre strada Lotus”, a spus Birta.
De asemenea, în afară de aceste ramificații, traseul proiectului vizează o legătură din strada Iancu de Hunedoara spre Războieni, pe lângă autogara Velența.
Ultimul obiectiv prezentat se referă la realizarea conectivității dintre Centura Oradea, din zona străzii Apateului, cu centura metropolitană (Inelul Rutier Metropolitan), prin realizarea unui drum de circa 5 kilometri care va urma un traseu între comunele Sânmartin și Nojorid.
Primarul Florin Birta a subliniat că Primăria vrea să realizeze aceste „proiecte majore” deoarece nu dorește ca Oradea să devină în următorii ani un „un oraș sufocat”, cum se întâmplă în alte zone din țară. Edilul a admis totodată că în această perioadă și orădenii au de-a face cu ambuteiaje, din cauza lucrărilor de infrastructură. Este important de subliniat că aceste obiective sunt deocamdată la nivel de idei.
Întrebat cine a formulat acestei idei, Florin Birta a spus că a fost vorba despre Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, pe fondul nevoii evidente de conectivitate rutieră din zonele respective, precum și cu sprijinul unor proiectanți cărora a evitat să le dea numele, relatează ebihoreanul.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu