Cum contribuie îmbinarea dintre wellness și servicii medicale la creșterea calității vieții. MedLife, investiții de impact pentru adaptarea la noile tendințe
În ultimii ani, în industria globală a sănătății s-a conturat un nou trend: medicina stilului de viață. Cauza interesului crescut pentru această nișă stă în gradul mai ridicat de educare a pieței cu privire la impactul pe care un stil de viață sănătos îl are asupra prevenirii sau ameliorării bolilor cronice și altor afecțiuni, dar și asupra calității vieții.
Industria wellnessului, o piață de 1.800 miliarde de dolari
Industria wellnessului, o parte importantă a acestui trend, a cunoscut astfel o evoluție semnificativă în ultimii ani, devenind o prioritate majoră pentru consumatori din întreaga lume. Cu o valoare estimată la 1,8 trilioane de dolari la nivel global, piața de wellness reflectă interesul crescând pentru sănătate, prevenție și îmbunătățirea calității vieții în rândul populației.
Doar înSUA, industria de profil a înregistrat o valoare de 480 de miliarde de dolari, cu o creștere anuală de 5-10%, potrivit McKinsey. Un procent majoritar, de 82% dintre consumatorii din Statele Unite, consideră acum wellnessul o prioritate importantă sau principală în viața lor de zi cu zi, date similare fiind înregistrate și în țări de pe alte continente, de pildă în Regatul Unit și China (73%, respectiv 87%). Statisticile sunt valabile în special în rândul consumatorilor din Generația Z și mileniali, care cumpără mai multe produse și servicii de wellness (sănătate, somn, nutriție, fitness și mindfulness) față de generațiile mai în vârstă. Astfel, 56% dintre consumatorii din Generația Z din Statele Unite spun că fitnessul este o „prioritate foarte mare”, comparativ cu 40% din media de consumatori de toate vârstele. În plus, se remarcă în rândul consumatorilor mai tineri și un interes crescut pentru prevenție și pentru îmbunătățirea longevității.
Printre trendurile curente înregistrate în piața de wellness, menționate de McKinsey, se numără un interes crescut pentru biomonitorizare și dispozitive purtabile, personalizarea produselor și serviciilor, folosirea produselor cu ingrediente curate, dovedite clinic, precum și recomandările de medici.
Luând însă în considerare toate nișele principale corelate cu industria de wellness, la nivelul anului trecut acest sector ajunsese la valoarea de 6,3 trilioane de dolari, fiind împărțit în nouă categorii majore: îngrijirea personală și frumusețea – 1.200 de miliarde de dolari; alimentația sănătoasă, nutriția și pierderea în greutate – puțin peste 1.000 de miliarde de dolari; activitatea fizică – 1.000 de miliarde, turismul de wellness – 830 de miliarde, sănătatea publică, prevenția și medicina personalizată – 781 de miliarde, medicina tradițională și alternativă – 553 de miliarde, real estate-ul de wellness – 438 de miliarde, wellnessul sănătății mintale – 233 de miliarde, alături de nișa de SPA – 137 de miliarde, arată datele Global Wellness Institute.
La nivelul UE, în intervalul 2021-2027 Comisia Europeană a decis să aloce fonduri în valoare de peste cinci miliarde de dolari în programul EU4Health, pentru a îmbunătăți și menține sănătatea locuitorilor din Uniunea Europeană.
Poziționare strategică pe o nouă nișă
Pe fondul acestor tendințe, și jucătorii din piața serviciilor medicale private au făcut noi investiții menite să le alinieze portofoliile la nevoile apărute în rândul consumatorilor. Un exemplu din piața locală este MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, care și-a extins considerabil portofoliul de servicii în direcția medicinei stilului de viață prin achiziții strategice din mai multe arii de impact.
Printre acestea se numără achiziția SWEAT Concept, care oferă utilizatorilor acces la un întreg ecosistem de fitness creat pentru a încuraja și a susține o transformare benefică în rutina zilnică, cu ecou pe termen lung. Totodată, din 2022, MedLife a preluat pachetul majoritar de acțiuni al platformei de servicii și abonamente medicale și de fitness SanoPass, lansată în vara anului 2019 de doi antreprenori. Beneficiile abonamentelor SanoPass FIT au impact semnificativ asupra sănătății și bunăstării angajaților. În contextul în care 62% dintre români nu practică niciun sport sau o activitate fizică, conform sondajului Eurobarometru dedicat sportului și activității fizice, SanoPass sprijină adoptarea unui stil de viață activ, contribuind la îmbunătățirea calității vieții. Platforma le dă abonaților acces la servicii de wellness și sport aflate în peste 550 de locații la nivel național.
„Wellnessul nu mai este sectorul de lux al spa-urilor și nici domeniul exclusiv al brandurilor de wellness. Este un mindset global care merge mână în mână cu stilul de viață al fiecăruia dintre noi. Așadar, pornim la drum cu o nouă direcție strategică ce vine în completarea serviciilor de diagnostic si tratament pe care le oferim deja în cea mai mare rețea de unități medicale la nivel național”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv al MedLife. Potrivit lui, obiectivul companiei e acela de a deveni un furnizor integrat de abonamente, prin acces facil la asistență medicală preventivă, mișcare și nutriție. „Credem cu tărie că odată cu integrarea acestui model la nivel național, vom putea contribui, în timp, la o îmbunătățire importantă a calității vieții pacienților din România. În plus, suntem convinși că mai devreme sau mai târziu aceste abonamente și servicii vor deveni deductibile deoarece vor degreva masiv cheltuielile sistemului public de sănătate”, a adăugat Dorin Preda.
O altă direcție în care jucătorul acționează pentru a oferi românilor acces la servicii specializate de îmbunătățire a stilului de viață este programul personalizat BetterMe, care, prin analiza problemelor de sănătate cu care pacienții se confruntă, a rutinelor și obiceiurilor acestora, abordând în paralel sănătatea emoțională, creează planuri personalizate în funcție de nevoile fiecărui individ. Echipele multidisciplinare alocate programului sunt formate din medici, dieteticieni, experţi în fitness şi consilieri de sănătate mintală. „Adoptând obiceiuri sănătoase, oamenii îşi pot creşte calitatea vieţii şi starea generală de bine, reducând cheltuielile financiare aferente unor probleme de sănătate mai complicate”, subliniază Dr. Anca Hâncu, coordonatorul Reţelei de Centre de Medicina Stilului de Viaţă BetterMe MedLife şi secretar general în boardul European Lifestyle Medicine Organization (ELMO).
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank