G4Media.ro

Cum explică Adidas creșterea veniturilor cu 11% / CEO-ul despre scandalul Bella…

Sursa foto: instagram.com / adidasoriginals

Cum explică Adidas creșterea veniturilor cu 11% / CEO-ul despre scandalul Bella Hadid: Am făcut o greșeală în modul în care piesele din această campanie au fost puse împreună

Adidas se descurcă mai bine decât concurența datorită „norocului, sincronizării și muncă grea”, a declarat, miercuri,  Bjorn Gulden, CEO-ul Adidas, citat de WWD. Veniturile gigantului german de îmbrăcăminte sport au crescut cu 11% în al doilea trimestru. Raportând rezultatele, CEO-ul Adidas a explicat de ce brandul are succes, în timp ce alții înregistrează o creștere înceată.

După ce Adidas a înregistrat o creștere a veniturilor de 11%, până la 5,82 miliarde de euro, în al doilea trimestru fiscal, directorul general al companiei, Bjorn Gulden, a încercat să explice de ce brandul se descurcă mai bine decât se aștepta.

Rezultatele celui de-al doilea trimestru au însemnat că, în prima jumătate a anului 2024, compania a înregistrat deja vânzări de 11,28 miliarde de euro, o creștere de 10 %, de la an la an.

Acum se așteaptă la o creștere cu o cifră mare pentru tot anul 2024. „Am spus că 2023 a fost doar despre atingerea echilibrului și construirea unei baze pentru viitor, și am spus că vom începe să ne îmbunătățim performanța în 2024”, a spus Gulden. „Cred că este corect să spunem că suntem peste așteptările noastre și suntem foarte mulțumiți de acest lucru” relatează WWD.

Acțiunile Adidas au crescut miercuri ca urmare a cifrelor din al doilea trimestru, iar analiștii, au descris-0 drept o „creștere robustă”, s-au grăbit să comenteze faptul că concurenți precum Nike și Puma nu s-au descurcat la fel de bine.

Explicația lui Gulden a fost directă: „Noroc, sincronizare bună și muncă grea”, așa a spus el în timpul unei conferințe de presă online, miercuri dimineață, în care a discutat rezultatele.

În ceea ce privește norocul, Gulden se referea „la lucrurile care se întâmplă în jurul nostru și care indică în direcția noastră”. Prin aceasta se referea la evenimentele sportive majore din acest an, inclusiv turneele de fotbal UEFA și Copa America, Jocurile Olimpice de la Paris și Jocurile Paralimpice.

Deși impactul evenimentelor sportive asupra vânzărilor este adesea greu de evaluat, Gulden a declarat că societatea a vândut deja 5 milioane de tricouri de fotbal – mai mult decât se aștepta – ca urmare a celor două turnee majore de fotbal.

În ceea ce privește comentariul lui Gulden cu privire la sincronizare, acesta se referea în principal la categoria lifestyle a Adidas – care cuprinde Adidas Originals, baschet, skateboarding și alte parteneriate. Categoria a crescut cu 16% și este locul unde se construiește în prezent impulsul mărcii, a explicat CEO-ul, conform WWD.

Multe dintre produsele de lifestyle au fost lansate la momentul potrivit pentru a profita de tendința continuă pentru ceea ce se numește pantofi „terrace”, cum ar fi modelele retro Samba, Handball, Gazelle și Campus. Cererea pentru aceștia, în toate permutările lor diferite, era încă în creștere, a remarcat el.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, vânzările de încălțăminte Adidas au crescut cu 17%, iar popularitatea acestor pantofi de lifestyle a compensat – oarecum surprinzător – pierderea afacerii Yeezy, foarte profitabilă pentru companie, a subliniat Gulden.

Adidas și-a încheiat relația cu muzicianul Ye, fost Kanye West, în 2022. Sfârșitul colaborării și al liniei Yeezy a trenat pe conturile Adidas, dar capitolul traumatic ar trebui să se încheie în acest an. Până în prezent, în 2024, stocurile Yeezy rămase au adus 350 de milioane de euro, a declarat compania germană. Aceasta se așteaptă acum să vândă încă 150 de milioane de euro în valoare de Yeezy în acest an, apoi linia de produse se va încheia.

Deci, nu mai este vorba cu adevărat despre „căderea Yeezy”, a declarat Gulden jurnaliștilor. „Este vorba despre obținerea [produselor Yeezy] pe piață, oriunde ar fi, în cel mai bun mod posibil, și de a scăpa de acestea în cursul anului.”

De fapt, a spus Gulden, scoțând Yeezy din ecuație, categoria de lifestyle Adidas arăta chiar mai bine, situându-se la o creștere de aproximativ 34%.

Compania va continua să capitalizeze pe popularitatea categoriei sale de lifestyle și va exploata tendința în creștere a modei „low-profile” mai târziu în acest an.

„Credem că va fi o tendință vara viitoare care va fi foarte vizibilă pe consumatorii noștri – și, de asemenea, pe cei ai altor branduri”, a spus el, referindu-se la adidașii ultra-plat făcuți inițial pentru sporturi precum cursele auto și artele marțiale.

După aceea, Adidas intenționează să lanseze pantofi de alergare mai inventivi orientați spre lifestyle  în 2025, alături de un nou impuls pentru cel mai bine vândut pantof Superstar al mărcii, relatează WWD.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, vânzările de îmbrăcăminte Adidas au crescut, de asemenea, cu 6 procente.
Accesoriile au fost singurul segment de produse Adidas unde nu s-a înregistrat creștere. Categoria a scăzut cu 8% în al doilea trimestru, iar Gulden a recunoscut că, probabil, compania trebuie să lucreze la segmentul de produse, chiar dacă se așteaptă la unele îmbunătățiri în cursul acestui an.

În timpul conferinței de presă, Gulden a abordat, de asemenea, câteva dintre controversele recente de care Adidas a fost provocată.

Gigantul german de îmbrăcăminte sport a ținut recent prima pagină a ziarelor pentru o campanie de marketing cu Bella Hadid, campanie care nu pare să fi luat în considerare pe deplin hipersensibilitatea legată de conflictul din Fâșia Gaza, precum și pentru acuzațiile de corupție de la sediul său central din China.

În cadrul unei campanii de marketing pentru pantofii sport SL72, Hadid, care are rădăcini palestiniene, a fost asociată neintenționat cu Jocurile Olimpice din 1972, unde teroriștii palestinieni au ucis atleți israelieni.

Gulden a spus că aceasta a fost o greșeală foarte nefericită. „Am făcut o greșeală în modul în care piesele din această campanie au fost puse împreună”, a susținut el. „Când faci o greșeală, îți ceri scuze și mergi mai departe. Asta am făcut acolo și nu mai este nimic de adăugat”.

Întrebat dacă compania ar putea face ceva pentru a preveni astfel de erori în viitor, Gulden a răspuns că, în mod natural, există o revizuire internă după o astfel de problemă. Dar, în ceea ce privește protocoalele sau experții externi, nu există nimic care ar putea fi pus în aplicare pentru a preveni erori de acest gen care, s-ar putea spune, depindeau și de circumstanțele politice, conform WWD.

În ceea ce privește presupusa corupție la Adidas în China, Gulden a considerat că aceasta a fost „puternic exagerată”. El a declarat că acolo a fost efectuată o investigație care a folosit atât experți interni, cât și externi. „Și da, au găsit unele lucruri care nu erau conforme. Dar nu la nivelul milioanelor și nu la dimensiunea care pare în presă”, a declarat el. În iunie, doi angajați legați de acest caz au fost concediați.

Compania a inversat o tendință negativă în această regiune și acum preia cote de piață în această zonă, a remarcat el. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Adidas a înregistrat o creștere în China , Japonia și Coreea de Sud. În China, veniturile Adidas au crescut cu 9,3%, până la 822 de milioane de euro, iar în Japonia și Coreea de Sud au crescut cu 5,8%, până la 321 de milioane de euro, la un curs valutar constant.

În Europa, piața de origine a Adidas, veniturile au crescut cu 19,4% la 1,91 miliarde de euro. Vânzările pe piețele emergente au crescut cu 24,6% în trimestru, la 749 de milioane de euro.

„Ne-am îmbunătățit mai repede decât am crezut … produsul care vine în trimestrele următoare este puternic, avem un portofoliu de comenzi foarte sănătos și cred că vedeți că consumatorul  tinde să se îndrepte spre marca noastră”, a explicat Gulden. „Dar, de asemenea, trebuie să înțelegeți că o creștere de 16% nu este atât de ușoară [pentru o companie de mărimea noastră]. La dimensiunea noastră, există limitări în ceea ce privește logistica și fabricarea efectivă a produsului, așa că trebuie să fii atent – și de aceea suntem încă conservatori în ceea ce privește modul în care vorbim despre următoarele două trimestre”, declară Gulden, conform WWD.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează