G4Media.ro

Cum încurajează jocurile pe calculator copiii să cheltuiască bani

Sursa Foto: Unsplash.com

Cum încurajează jocurile pe calculator copiii să cheltuiască bani

Nara Ward spune că urmărirea cheltuielilor făcute de copiii ei atunci când se joacă jocurile lor preferate pe calculator este o muncă cu normă întreagă, transmite BBC.

Doamna Ward locuiește în Barbados împreună cu soțul și fiii ei, Finn, 14 ani, și Leif, 12 ani.

Când Leif a început să joace Roblox, a început să ceară robux – moneda jocului – care permite jucătorilor să își îmbunătățească personajul sau să cumpere obiecte virtuale. Așa că bunicii săi i-au oferit de Crăciun un credit Apple de 200 de dolari (159 de lire sterline).

„Spre șocul meu, i-a cheltuit pe toți în câteva zile”, spune doamna Ward. „După aceea, nu i-am dat mai mult de 10 dolari în valoare de robux pe lună. A devenit rapid frustrat și plictisit de joc”.

Leif a trecut la World of Tanks, care necesită, de asemenea, ca jucătorii să își îmbunătățească armamentul folosind creditul PlayStation.

„Cu toate acestea, acest joc are opțiunea de a viziona reclame pentru a câștiga credit”, spune doamna Ward. „Făcea asta din disperare când își epuiza alocația lunară de joc”.

Doamna Ward spune că fiul ei mai mic încă nu a învățat autocontrolul sau simțul banilor.

„Este ceva ce trebuie să supraveghez în mod constant”.

În loc să profite din vânzarea inițială a unui joc video, multe dintre companiile de jocuri de noroc din ziua de azi se bazează pe veniturile generate de achizițiile din joc sau de microtranzacțiuni.

Conținutul achiziționat poate fi pur estetic – mișcări de dans, skin-uri sau îmbrăcăminte.

Alternativ, achizițiile în joc pot oferi un avantaj tactic pentru joc – vieți suplimentare, îmbunătățiri ale personajului sau arme – oferind un avantaj față de jucătorii care nu au achiziționat conținutul suplimentar.

Se preconizează că piața globală de microtranzacțiuni online va crește de la 67,94 miliarde de dolari în 2022 la 76,66 miliarde de dolari în 2023.

Cu toate acestea, există semne de reacție din partea experților și a consumatorilor deopotrivă. De asemenea, unele companii promit noi lansări care nu necesită achiziții în joc.

Companiile de jocuri de noroc folosesc psihologia comportamentală pentru a manipula utilizatorii și a-i determina să cheltuiască, spune profesoara Sarah Mills, iar legătura dintre jocuri de noroc și jocurile de noroc devine „din ce în ce mai neclară”, explică ea.

Dna Mills este profesor de geografie umană la Universitatea Loughborough. Cercetările sale au arătat că tehnicile de joc de noroc îi fac pe jucători să joace mai mult timp, să cheltuiască mai mulți bani și să cumpere mai des.

Vicki Shotbolt, director executiv al Parent Zone, o organizație care îi ajută pe părinți să navigheze în lumea digitală pentru copiii lor, este mai specifică în ceea ce privește modul în care jocurile îi stimulează pe jucători să se despartă de banii lor.

Dacă cheltuiesc bani, jucătorii pot „evita „rutina” – atunci când, prin achiziționarea unui joc, se evită ore întregi de joc monoton pentru a trece la un alt nivel.

„Durerea distracției” este atunci când riști să pierzi ceva important dacă nu faci o achiziție.

În același timp, „tehnicile de obscuritate”, cum ar fi monedele din joc, îngreunează procesul prin care este greu să vezi cât de mult cheltuiești cu adevărat.

O altă tactică este utilizarea „loot boxes”. Jucătorii cumpără o cutie fără să știe ce se află înăuntru. Aceasta ar putea conține un element care să schimbe jocul – dar, de cele mai multe ori, premiul nu este altceva decât o personalizare mediocră.

„Tinerii și-au amintit de sentimente de rușine atunci când au reflectat asupra sumei pe care au cheltuit-o încercând să obțină un obiect rar, chiar dacă au avut succes”, spune profesorul Mills.

Și – în ciuda faptului că mulți copii spun că nu le plac achizițiile în joc – cheltuirea banilor pe microtranzacțiuni a devenit o așteptare.

În timp ce cheltuielile pentru jocuri au crescut, unii susțin că jocurile pot fi benefice pentru tineri și că temerile sunt exagerate.

S-a constatat că jocurile, ca formă de joacă, ameliorează stresul, ajută la dezvoltarea abilităților cognitive și combat singurătatea.

În adolescență, Zhenghua Yang, din Colorado, a petrecut doi ani în spital.

„M-am jucat foarte mult jocuri video. Jocurile cu un singur jucător mă făceau să mă simt ca un erou. Jocurile multiplayer mă conectau cu alți oameni. Mi-am făcut prieteni pe viață în toată lumea.”

În 2014, dl Yang a fondat Serenity Forge, o companie de jocuri cu misiunea de a-i ajuta pe alții. Până în prezent, peste 20 de milioane de oameni au jucat jocurile firmei.

„Ne ocupăm de extinderea orizonturilor oamenilor”, spune dl Yang.

Serenity Forge nu folosește microtranzacțiuni, dar, spune dl Yang, acest lucru s-ar putea schimba în viitor, dacă vor găsi că acestea contribuie la „jocuri semnificative, cu impact emoțional, care provoacă modul în care gândești”.

Impactul microtranzacțiilor, spune dl Yang, depinde de vulnerabilitatea utilizatorului.

„La fel cum un card de credit poate fi periculos pentru cineva într-un context nepotrivit, la fel și microtranzacțiunile. Cu toate acestea, cardurile de credit pot avea și o funcție importantă, iar achizițiile în joc pot fi importante pentru ca un jucător să se implice în jocul său preferat.”

Fiul lui Sarah Loya, Andrew, în vârstă de 14 ani, își cheltuiește aproape toți banii de buzunar pe jocuri, dar, spune ea, nu este o problemă, iar jocurile îl fac fericit.

„Se joacă zilnic, după școală și în weekenduri. Nu prea văd nimic negativ. Este un copil inteligent și știe să facă diferența între realitate și fantezie.”

Doamna Loya locuiește în Texas cu Andrew și cu fratele său Rex, în vârstă de 6 ani.

„Contul meu bancar este legat de abonamentul lui Andrew, așa că aș vedea dacă ar cumpăra ceva fără permisiune”, spune femeia în vârstă de 43 de ani, „dar el mă întreabă întotdeauna înainte de a face o achiziție”.

Deși poate fi dificil pentru părinți să țină evidența e-mailurilor înregistrate, a parolelor și a cardurilor de plată pe diferite platforme și dispozitive – există modalități prin care vă puteți proteja adolescentul și contul bancar.

Conturile pentru copii și controalele parentale pot fi utilizate pentru a dezactiva achizițiile sau pentru a stabili o limită de cheltuieli. Părinții pot configura notificări prin e-mail pentru a semnala achizițiile și pot utiliza carduri cadou în loc de carduri de credit.

Poate cel mai important, adaugă dl Yang, vorbiți cu copilul dumneavoastră.

„Din experiența mea, fricțiunile provin din lipsa de prezență parentală”, spune el. „Acum am doi copii și, în loc să folosesc jocurile ca pe un instrument de babysitting, mă asigur că sunt prezent în viața lor în timp ce consumă media.”

Înapoi în Barbados, doamna Ward a stabilit limite de timp de utilizare a ecranului și coduri de acces pentru ca Leif să se joace în siguranță.

„Este nevoie de parola mea pentru a face orice cumpărături, iar dacă vrea să i se adauge bani în cont trebuie să mă întrebe. Microtranzacțiunile sunt enervante, dar aceasta este o lecție de viață.”

  • În cazul în care părinții sunt îngrijorați de un tânăr care se luptă cu jocurile de noroc sau cu potențialele prejudicii legate de jocurile de noroc, vă rugăm să vizitați site-ul Parent Hub al YGAM (Young Gamers and Gamblers Education Trust) pentru sprijin și resurse.

Sursa: BBC

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. doamna ward ar trebui sa stie ca salariile in it sunt mari si start-up urile trebuie sa fie de succes. alfel ce ne-am mai face