Cum își examinează un profesor de la Cibernetică studenții, pentru a se asigura că nu copiază. Răzvan Bologa: Avem un instrument software care folosește machine learning și monitorizează dacă studenții răspund la fel, iar ultimul pas este video
Studenții care învață programare la Cibernetică susțin în anul I un examen de tip open book, iar răspunsurile sunt verificate printr-un instrument software care folosește machine learning, pentru a vedea dacă rezultatele sunt similare. Se întâmplă la materiile Informatică economică și Sisteme informatice integrate, unde profesorul Răzvan Bologa a aplicat examinarea aceasta de la începutul anului. “Ultimul pas este o etapă video: studentul trebuie să producă un mic videoclip în care analizează un text sau o bucată din textul respectiv și face un mic eseu video”, a declarat Bologa pentru Edupedu.ro.
Profesor la Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice București (ASE), Răzvan Bologa a explicat pentru Edupedu.ro care sunt instrumentele pe care le folosește cu studenții pentru a se asigura că aceștia nu copiază, în contextul studiilor online din timpul pandemiei. Însă problema de care se lovește atunci când preia studenții de anul I nu este aceea de a frauda examenele, ci că “încearcă să învețe mecanic, să memoreze, ceea ce în domeniul ciberneticii este contraproductiv”, a declarat Bologa.
Rep: Cum vă asigurați, ca profesor la Cibernetică, de faptul că studenții nu copiază la examenele și testările pe care le organizați în perioada aceasta de cursuri online?
Răzvan Bologa: Eu am introdus începând cu perioada pandemică, în mod experimental, examinările de tip open book. Adică studenții primesc un text care de obicei e foarte amplu sau o colecție de texte și au sarcina de a răspunde la niște întrebări specifice, într-un interval de timp, pe baza textului de referință.
Întrebările variază de la o grupă la alta și de la o sesiune la alta și sunt în așa fel formulate încât răspunsurile care rezultă în urma unor căutări rapide pe Google să fie evidente. Textul trebuie deci ales astfel încât rularea întrebărilor pe un motor de căutare să nu dea rezultatele corecte.
Și avem și un mic instrument software care folosește machine learning pentru a monitoriza dacă studenții răspund la fel la o anumită întrebare. Afișează câți studenți au dat răspunsuri similare cu studentul al cărui text este citit în timp real. Dacă eu mă uit la un student la întrebarea 3, pot să văd câți alți studenți au dat un răspuns similar la întrebarea 3.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii