G4Media.ro

Cum ne poate face stilul vestimentar scandinav mai fericiți

Sursa foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola/ABA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Cum ne poate face stilul vestimentar scandinav mai fericiți

Stilul nordic este ușor de purtat – și chiar ne poate înveseli, spun fanii săi. Pe măsură ce se apropie Săptămâna Modei de la Copenhaga, explorăm mișcarea stilistică „Scandi-girl”, care îmbină distracția cu funcționalitatea, relatează BBC.

Într-o dimineață însorită de toamnă, un grup de fotografi s-a înghesuit pe un trotuar îngust. În timp ce aparatele foto declanșau, o paradă de stil stradal defila în fața lor: genți Chanel balansându-se peste jachete din denim rupt, tutu-uri transparente de balet combinate cu pantofi cu toc înalt și costume inspirate din moda masculină, brodate cu căpșuni din mărgele. Modele de top precum Paloma Elsesser și vedete TikTok precum Maya Stepper au trecut pe acolo; Pamela Anderson s-a plimbat elegant purtând o cămașă albă impecabilă și pantaloni de culoare fildeș.

„Femeile din Suedia și Norvegia folosesc moda pentru a combate senzațiile de depresie și apatie cauzate de zilele întunecate și friguroase” – Dr. Martha Beck

stilul scandinav, copenhagen fashion week
Sursa foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola/ABA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Scena era comparabilă cu ceea ce poți vedea în hub-urile de stil stradal precum Milano, New York sau Paris. Însă aceasta avea loc în Copenhaga, un oraș cu o populație care reprezintă doar 10% din cea a Londrei, cunoscut mai degrabă pentru statuia Micii Sirene decât pentru influența sa în modă. Cum a devenit acest mic oraș nordic noul epicentru al stilului cool?

„Oamenii sunt obsedați de stilul scandinav pentru că nu trebuie să-ți schimbi personalitatea ca să-l adopți”, spune Laird Borrelli-Persson, editor Vogue și istoric al modei, care își împarte timpul între New York și Stockholm. Pentru critici de modă precum Borrelli-Persson, „stilul Scandi-girl” a depășit tendințe populare precum #BarbieCore sau #QuietLuxury, transformându-se într-o mișcare mai amplă bazată pe forme interesante, practici responsabile și un neașteptat „ka-pow” de culoare sau imprimeu. „Ai putea spune că stilul Scandi-girl este noul stil french-girl”, adaugă ea, făcând referire la combinația clasică de păr ușor dezordonat, genți de designer impecabile și blugi super-skinny cu tocuri. „Stilul Scandi-girl este diferit. Este despre layering, despre forme. Nu ai nevoie de o geantă Hermès și o dietă restrictivă ca să-l porți. Este o idee care îi eliberează pe iubitorii de haine.”

stilul scandinav, copenhagen fashion week
Sursa foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola/ABA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Potrivit profesoarei și sociologului Dr. Martha Beck de la Harvard, există o explicație științifică în spatele stilului scandinav. „Femeile din Suedia și Norvegia au aproximativ șase ore de lumină solară pe zi în timpul iernii”, explică ea. „Așa că folosesc moda pentru a lupta împotriva depresiei și letargiei care pot apărea în zilele foarte întunecate și reci.”

Această insistență asupra culorilor și imprimeurilor vesele este o filosofie de lungă durată la Marimekko, brandul de modă finlandez, fondat în urmă cu 72 de ani. De la început, misiunea sa a fost de a aduce bucurie și culoare în viața de zi cu zi prin imprimeuri îndrăznețe, în special în anotimpurile mai întunecate. Designerul actual, Rebekka Bay, spune că fiecare colecție Marimekko este testată pentru a asigura confortul mișcării – fie că utilizatorii merg, aleargă sau dansează – promovând astfel o stare de bine.

stilul scandinav, copenhagen fashion week
Sursa foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola/ABA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Nnenna Echem, influencer și stilist norvegian, subliniază că inventivitatea cu care nordicii combină culorile și texturile adaugă un strop de bucurie ținutelor lor. Ea dă ca exemplu o combinație personală: un palton oversized cu imprimeu leopard, un pulover gri simplu și o geantă cu accente roz.

Un alt element central al modei scandinave este colaborarea. Branduri precum Ganni, Toteme, Rotate sau Baum und Pferdgarten sunt toate rezultatul muncii de echipă, reflectând ethosul scandinav al cooperării și al comunității. Acest principiu este evident și în sustenabilitatea promovată la Săptămâna Modei de la Copenhaga, care impune brandurilor participante să demonstreze practici ecologice.

„Simplicitatea, funcționalitatea și practicitatea stau la baza stilului danez, dar acestea sunt punctul de plecare pentru expresia creativă”, afirmă Cecilie Thorsmark, CEO-ul Săptămânii Modei de la Copenhaga.

Stilul scandinav reușește să fie practic, sustenabil și inovator, redefinind ideea de modă accesibilă, dar niciodată plictisitoare. Într-o lume din ce în ce mai preocupată de sustenabilitate, Scandi-girl style demonstrează că poți arăta extraordinar, rămânând fidel unor valori profunde și autentice.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.