Cum predau digital? Romu Vlădău, profesor de matematică la Liceul de Arte Dinu Lipatti din Pitești: Folosesc Google Meet ca platformă de comunicare cu copiii și am realizat lecții digitale în editorul Livresq
Romu Vlădău este profesor de matematică la Liceul de Arte Dinu Lipatti din Pitești și după 32 de ani de predat clasic a făcut switch-ul la predarea exclusiv online, singura posibilă în perioada pandemiei. Îi anunță pe copii pe grupul de Whatsapp când începe ora, folosește Google Meet ca platformă de comunicare video și a realizat două lecții digitale pe editorul Livresq. Cum a aflat de soluțiile pe care le folosește acum, cât timp îi ia să conceapă o lecție digitală și cum se desfășoară concret orele online cu elevii săi? Romu Vlădău a povestit pe larg, pentru Edupedu.ro, cum construiește lecțiile online, dar și prin ce stări emoționale trec elevii săi de clasa a VIII-a, care se pregătesc numai la distanță pentru examenul de Evaluare Națională.
Copiii de clasa a VIII-a “sunt mai stresați, pentru că școala în sine, întâlnirea fizică cu colegii și profesorii era pentru ei și un suport, un sprijin emoțional. Ne auzeau mereu: o să facem, o să rezolvăm, uite aici se face. Acum, ei se simt un pic singuri. Chiar dacă discutăm noi online tot felul de exerciții cum se rezolvă, nu îl mai au pe părintele spiritual lângă el, nu se mai simt protejați, sub umbrela cuiva”, a declarat Romu Vlădău, pentru Edupedu.ro.
Rep: Cum ați început predarea exclusiv oline, după 30 de ani de experiență la clasă în sistemul clasic?
Romu Vlădău: Mie mi-a plăcut în general să cochetez cu informatica și cu aplicațiile, să încerc să le integrez cu matematica. Dar până acum nu am folosit 100% predarea online și am luat momentul ăsta ca o provocare. Este mult mai greu, clar. Probabil din cauză că nu suntem noi obișnuiți, pentru că nu avem nici deprinderile necesare, nici tehnologia care trebuie.
Rep: Cum se desfășoară, concret, lecțiile online?
Romu Vlădău: Am fost înscris la cursul acela, CRED, și m-a ajutat destul de mult, pentru că m-a pus un pic la zi cu variantele existente. Cel puțin am avut un acces la informație actualizată.
Am folosit Google Meet ca platformă de comunicare cu copiii – le transmiteam pe whatsapp informația despre momentul în care începe lecția. Este mai simplu prin planificarea pe google calendar, dar asta presupunea o bază de date cu mailurile fiecărui copil. Dar eu aveam un grup de whatsapp și atât. Prin urmare, aveam o sesiune video, trimiteam linkul și le dădeam copiilor.
Discutam cu copiii că facem la ora X lecția Y, ei se conectau și apoi începea lecția. Lecția în sine la început a fost un fel de comunicare video și cam atat. A fost un pic mai greu la început. Mi-am luat o cameră video ca să o fixez pe coala de hârtie, astfel încât să vadă ei ce scriu, pentru că nu am o tablă acasă. Mai greu este că ei nu pot să facă același lucru cu mine.
Comunicarea video este relativ bună, dar este incompletă.
Apoi am încercat să fac lecții pe care să le propun copiilor. Am aflat de platforma Livresq și am făcut două lecții interactive, pe care le-am dat copiilor.
Platforma Livresq îți permite să faci lecții cu tot felul de materiale: poți să inserezi documente, înregistrări audio sau video, poți să scrii tu, poți să pui chestionare, poți să pui etape ale lecției și să îl pui pe copil să facă un test – care îi dă mesajul: nu ai reușit, repetă testul! ai văzut filmulețul ăsta, treci mai departe! Deci o lecție ca și cum ai fi lângă elev, dar copilul este asistat de calculator.
Platforma aceasta este o variantă prin care poți să faci o lecție interactivă, fără să fie nevoie să ai tu foarte multe cunoștințe. Și îți construiești o galerie de lecții, pe care apoi le ai oricând la dispoziție.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.