Cum promite Zuckerberg că va schimba Facebook: Va deveni o platformă orientată pe protecția datelor private
După un an plin de scandaluri legate de violarea datelor private și decizii controversate, Mark Zuckerberg a declarat că își dorește ca Facebook să devină o rețea socială care să respecte datele private ale utilizatorilor, se arată într-un articol BBC.
Criticii Facebook au râs când au auzit vestea. Până acum, platforma a încurajat oamenii să distribuie mai mult, cu scopul de a culege date personale de la utilizatori pe care apoi să le vândă agențiilor de publicitate.
Într-o notă publicată pe contul său, Zuckerberg a afirmat că Facebook va deveni în viitor o rețea socială focalizată pe „confidențialitatea datelor”.
Mark Zuckerberg a precizat că Facebook va adopta următoarele măsuri:
- Criptarea la ambele capete a mesajelor trimise pe serviciul de messenger, astfel încât acestea să nu poată fi „văzute de hackeri, criminali sau guverne care își depășesc atribuțiile”
- „Reducerea permanenței” conținutului publicat pe Facebook, incluzând fotografiile șterse, status-urile postate și chiar mesajele private
- Îmbinarea Facebook Messenger, Instagram și WhatsApp pentru ca mesajele să poată fi trimise între cele trei aplicații
Zuckerberg a mai anunțat că postările vor putea fi în continuare publice, atât pentru ca utlizatorii să cunoască „noi oameni, idei și conținut”, cât și pentru ca aceștia să aibă o voce.
De asemenea, el a mai spus că Facebook nu va construi centre de colectare a datelor private în țările care au un „istoric al violării drepturilor omului”.
Pasul către transformarea lui într-o companie orientată pe protecția datelor private ar putea ajuta Facebook-ul să recâștige încrederea publicului, care a fost erodată în ultima vreme din cauza scandalurilor referitoare la vânzarea datelor utilizatorilor către agenții de publicitate.
Noile trăsăturile ale Facebook-ului vor fi implementate în următoarele luni.
Cu toate acestea, în mai 2018 Facebook a promis să introducă o funcție numită „istorie curată”, prin care utilizatorilor să li se permită să șteargă tot conținutul pe care platforma l-a stocat. Până în acest moment, această funcție nu a fost pusă în aplicare.
Sursă: BBC Facebook: What’s in Mark Zuckerberg’s privacy plan?
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu