G4Media.ro

Cum râdea Elon Musk în 2011 de compania chineză BYD, care tocmai…

Sursa foto: Facebook / BYD

Cum râdea Elon Musk în 2011 de compania chineză BYD, care tocmai a depășit Tesla în topul mașinilor electrice: „Ați văzut mașina lor? Nu cred că e prea atractivă”

În 2011, într-un interviu pentru Bloomberg, Elon Musk – fondatorul Tesla – a luat în derâdere compania chineză BYD, care tocmai a detronat Tesla în topul producătorilor de automobile electrice, arată o analiză CNBC.

„Ați văzut mașina lor?” a spus Musk la acel moment. „Nu cred că e prea atractivă, tehnologia nu este foarte puternică. Iar compania BYD are probleme destul de grave pe terenul de acasă, în China. Cred că se concentrează, și pe bună dreptate ar trebui să se concentreze, să se asigure că nu mor în China”.

În pofida faptului că a depășit așteptările privind livrările, Tesla a fost devansată de BYD, care a vândut 526.400 de vehicule în trimestrul al patrulea din 2023, depășind pentru prima dată producătorul american, potrivit Economedia. BYD a devenit noul nr. 1 în domeniul vehiculelor electrice, impulsionat în principal de gama sa mult mai largă de modele mai ieftine în China.

În timp ce BYD este cunoscută acum ca un gigant al mașinilor electrice, activitățile sale se întind în multe domenii, de la baterii la minerit și semiconductori, o explicație pentru succesul său.

Chimistul Wang Chuanfu a fondat BYD în 1995, în orașul Shenzhen, din sudul Chinei, adevăratul centru tehnologic al Chinei. În 1996, BYD a început să producă baterii litiu-ion, de tipul celor folosite în smartphone-uri. Acest lucru a coincis cu creșterea numărului de telefoane mobile. BYD a început să furnizeze baterii către Motorola și Nokia.

În 2002, BYD s-a listat la Bursa de Valori din Hong Kong, pe valul succesului său în domeniul bateriilor litiu-ion.

Abia în 2003, BYD a achiziționat un mic producător de automobile numit Xi’an Qinchuan Automobile. Doi ani mai târziu, a lansat prima sa mașină numită F3, un model cu combustie. Iar apoi, în 2008, a lansat modelul F3DM, un vehicul electric hibrid plug-in.

În același an, Berkshire Hathaway, compania miliardarului american Warren Buffett, a făcut o investiție de 230 de milioane de dolari în BYD. Investiția lui Buffett a impulsionat puternic drumul BYD spre producția de automobile electrice.

În 2020, compania a lansat bateria Blade, despre care analiști ai pieței au declarat pentru CNBC că a fost momentul-cheie pentru automobilele electrice ale BYD. Este o baterie cu fosfat de litiu și fier.

În 2020, BYD a vândut 130.970 de vehicule electrice. Anul trecut a vândut 1,57 milioane de vehicule electrice cu baterii.

„Nu am știut acest lucru la momentul respectiv, dar tot ceea ce a făcut în ultimii 15-20 de ani a pregătit-o pentru a depăși Tesla în T4 ’23. În primele etape ale pieței chineze de VE, BYD a ales să lanseze simultan vehicule electrice cu baterii (BEV) și vehicule electrice hibride cu priză (PHEV). Această strategie a permis BYD să câștige piața în condițiile în care infrastructura de încărcare nu era bine stabilită, iar utilizatorii nu cunoșteau foarte bine avantajele EV-urilor”, a declarat un analist pentru CNBC.

Pe lângă tacticile proprii ale BYD, ascensiunea sa a fost ajutată de sprijinul uriaș acordat de guvernul chinez sectorului vehiculelor electrice din țară. În ultimii ani, Beijingul a oferit subvenții pentru a stimula cumpărătorii de mașini electrice și a oferit sprijin de stat industriei. Aceste măsuri au început în jurul anului 2009, în momentul în care BYD dorea să își intensifice impulsul în domeniul EV.

Rhodium Group estimează că BYD a primit aproximativ 4,3 miliarde de dolari sub formă de sprijin de stat între 2015 și 2020.

După ce a dominat piața chineză a vehiculelor electrice, BYD se extinde acum agresiv în străinătate. Vinde mașini într-o serie de țări, de la Emiratele Arabe Unite la Thailanda și Marea Britanie.

BYD a declarat în decembrie că va deschide prima sa fabrică europeană de producție în Ungaria. De asemenea, compania dorește să cumpere active miniere de litiu în Brazilia. Litiul este o componentă cheie a bateriilor BYD.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...