G4Media.ro

Cum reacționează producătorii de mașini electrice la decizia UE de creștere a…

sursa foto: Facebook / BYD

Cum reacționează producătorii de mașini electrice la decizia UE de creștere a tarifelor pentru vehiculele produse de China

Odată cu intrarea în vigoare, vineri, a taxelor suplimentare impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice (EV) produse din China, unii producători de automobile s-au gândit dacă să-şi majoreze preţurile sau să ia alte măsuri ca răspuns, transmite Reuters, citată de News.ro.

Până acum, doar Tesla a anunţat planuri de creştere a preţurilor, în timp ce mărcile chineze MG şi NIO au sugerat că ar putea creşte costul maşinilor lor în Europa în cursul acestui an.

Analiştii cred că alţi producători care fabrică vehicule în China vor transfera, de asemenea, o parte din costul suplimentar consumatorilor.

Mai jos este o listă cu răspunsurile producătorilor de automobile la tarifele provizorii ale UE, care urmează să devină definitive în noiembrie:

BYD

Producătorul chinez de automobile, care se confruntă cu cea mai scăzută majorare a tarifelor, de 17,4%, pe lângă taxele actuale de 10%, nu a decis încă dacă va creşte preţurile vehiculelor electrice vândute în UE, au declarat surse apropiate companiei, pentru Reuters.

Sursele au spus că nicio decizie nu va fi luată înainte ca taxele provizorii să intre în vigoare.

CHERY AUTO

Producătorul auto chinez a spus că producţia sa planificată de vehicule electrice în Spania, printr-o societate mixtă cu EV Motors din Spania, ar trebui să contribuie la compensarea tarifelor la importurile în UE.

Producţia la unitatea din Barcelona este aşteptată să înceapă până la sfârşitul anului, a declarat Charlie Zhang, vicepreşedintele companiei.

Fabrica nu este suficient de mare pentru a găzdui planurile de producţie pe termen mediu şi lung ale producătorului auto în Europa, a adăugat Zhang, spunând că acesta caută un posibil al doilea loc.

MG

Un purtător de cuvânt al mărcii MG, produsă de SAIC Motor din China, a declarat pentru Reuters, în Franţa, că producătorul auto are suficiente vehicule în stoc ”pentru a rezista până în noiembrie fără a creşte preţurile”, referindu-se în special la modelul MG4.

Directorul de ţară al MG pentru Italia, Andrea Bartolomeo, a declarat că, pentru moment, marca nu plănuieşte nicio modificare de preţuri pentru gama sa de maşini din ţară.

UE a impus un tarif de 37,6% pentru vehiculele electrice produse de SAIC.

NIO

Producătorul auto chinez a declarat că ar putea ajusta preţurile maşinilor sale în Europa ca urmare a tarifelor preliminare. Acesta a adăugat că speră să ajungă la o soluţie cu UE înainte ca măsurile să devină definitive, în noiembrie.

NIO se confruntă cu un tarif de 20,8% la vehiculele sale electrice.

POLESTAR

După ce a înregistrat o pierdere din exploatare în primul trimestru, producătorul suedez de automobile, deţinut de compania chineză Geely, a declarat că va trebui să ia ”măsuri de atenuare” pentru a compensa tarifele şi presiunea asupra preţurilor maşinilor. Astfel de paşi ar putea include reduceri de costuri pe întregul lanţ de aprovizionare, dar nu şi alte reduceri de locuri de muncă, a adăugat un purtător de cuvânt al companiei.

SAIC MOTOR

Producătorul chinez de automobile va solicita o audiere Comisiei Europene, cu privire la taxele suplimentare cu care se confruntă, a anunţat compania vineri.

”Comisia Europeană a trecut cu vederea unele dintre informaţiile şi contraargumentele prezentate de SAIC în timpul anchetei”, a declarat producătorul auto de stat, într-un comunicat.

TESLA

Producătorul auto plănuieşte să crească preţul vehiculului Model 3 pentru a compensa costul mai mare la graniţele europene, ca urmare a tarifelor mai mari.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Ok! 👍👍👍

  2. Foarte dubios. Adică, pe de o parte trecem pe autovehicule electrice pentru a combate criza climatica (căci ce poate fi mai grav?), iar pe de altă parte renunțăm la subvenții și ridicam taxe vamale, astfel încât consumatorul mediu nu își va mai permite sa cumpere autovehicule electrice. Undeva este un scop ascuns, altfel nu exista nicio logică.

    • Ridici taxe vamale Chinei si Rusiei care vor să te om are!
      Foarte dubios comentariul tău…

    • Si controlul calitatii nu exista. De aia costa cat rotile de la Tesla 😆

    • Ando22, vorbești pe lângă subiect, taxele au fost mărite pentru mărcile producătoare din afara UE pentru a ajuta producătorii autohtoni