Cum s-a pregătit Parisul pentru a încuraja circulația cu bicicleta/ Parizienii își repară bicicletele nefolosite ani de zile pentru a evita transportul în comun
Parizienii se grăbesc să-şi achiziţioneze biciclete noi sau să le ducă pe cele vechi la atelierele de reparaţii pentru a evita autobuzele şi garniturile de metrou aglomerate minimizând astfel riscul infectării cu noul coronavirus, informează Reuters, citată de Agerpres.
La fel ca în alte oraşe din lume, autorităţile din Paris sunt dornice să încurajeze o formă de transport mai sigură şi mai ecologică în contextul măsurilor pentru stoparea înmulţirii cazurilor de COVID-19, boala respiratorie cauzată de noul coronavirus, care până în prezent a dus la decesul a peste 27.000 de persoane pe teritoriul Franţei.
”În mod clar este imposibil să se respecte măsurile de distanţare socială (în transportul în comun)”, a spus parizianca Claire Bouvet, în timp ce îşi ducea la reparat bicicleta pe care nu o mai folosise de 10 ani.
”Este mai bine să pedalezi şi să respiri aer curat, decât să fii închis în garniturile de transport subteran sau în tren”, a spus Bouvet, care este manager de conţinut pe platformele de socializare.
Parisul deţinea deja peste 1.000 de kilometri de piste de biciclete înainte de izbucnirea pandemiei.
Primarul Anne Hidalgo, care a militat împotriva deplasării cu autovehiculele de la preluarea mandatului, în 2014, a adăugat 50 de kilometri suplimentari de piste în ultimele săptămâni în încercarea de a strânge capital electoral de pe urma schimbărilor preferinţelor publicului.
Hidalgo dorea de multă vreme să transforme Parisul într-unul dintre cele mai ecologice oraşe din lume. A transformat drumurile de-a lungul Senei în zone pietonale, a crescut tarifele de parcare şi a extins pistele de biciclete, dar cu toate acestea, autovehiculele au rămas principalul mijloc de transport în Paris – cel puţin până acum.
”Am putea obţine un progres de cinci până la zece ani în domeniul activismului pentru mersul pe bicicletă în doar câteva luni”, a spus Olivier Schneider, liderul federaţiei bicicliştilor francezi.
”Atât Amsterdam, cât şi Copenhaga, nişte capitale unde utilizarea bicicletei este frecventă, au fost dominate de autovehicule în anii 1970”, a spus acesta, adăugând că municipalităţile de aici au început să încurajeze cicliştii în timpul crizei economice.
Detronarea autovehiculului?
Cu ocazii anterioare, Hidalgo a întâmpinat critici din partea celeilalte importante femei politician a oraşului, Valerie Pecresse, preşedinta regiunii Paris, care a respins viziunea edilei ca fiind nepractică.
O înfocată apărătoare a libertăţilor şoferilor, Pecresse s-a axat în planul ei vizând domeniul transporturilor pentru Jocurile Olimpice care ar urma să fie găzduite de Paris în 2024, pe îmbunătăţirea calităţii transportului public şi a reţelei de drumuri.
Dar în faţa crizei coronavirusului şi aceasta trebuie să-şi adapteze strategia.
”Bicicletele sunt unul dintre instrumentele care ne vor permite să menţinem distanţarea socială”, a spus la sfârşitul lunii aprilie.
La atelierul de reparaţii ”Ca redemarre” (”Merge din nou”, în franceză, n.r), Kiki Carbonneau spune că acum primeşte 200 de biciclete zilnic în comparaţie cu 30 înainte de declanşarea pandemiei. Multe dintre acestea au fost neglijate multă vreme, au pană de cauciuc sau sunt uzate.
Pentru a încuraja folosirea bicicletei, autorităţile oferă suma de 50 de euro pentru reparaţii. Municipalitatea acordă deja un stimulent de 400 de euro pentru achiziţionarea de bicicletele electrice noi.
”Nu am vrut să intru în metrou şi să stau atât de aproape de oameni. Cred că acesta este cel mai bun mod de a ne deplasa prin oraş de acum încolo”, a spus Clare, o artistă din Australia care locuieşte în Paris şi care şi-a cumpărat o bicicletă nouă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
2 comentarii