Cum s-au stricat mai multe MIG-uri ale Armatei după ce au fost alimentate cu kerosen de proastă calitate/ Curtea de Apel Ploiești: Avarierea aeronavelor, o amenințare la adresa securității naționale și capacității de apărare a flancului estic NATO
Armata Română a fost înșelată cu trei vapoare pline cu kerosen de proastă calitate, reiese din motivarea Curții de Apel Ploiești, în speța prin care celor doi inculpați din dosar le-a fost ridicat controlul judiciar. Prejudiciul final adus Armatei Române ar fi de peste 30 de milioane de lei, adică mai bine de 6,5 milioane de euro.
„Dispoziţiile art. 403 C. pen. sancţionează actele de diversiune, prin aceasta înţelegându-se, inclusiv, distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuinţare în întregime sau în parte, prin orice mod, a mijloacelor de transport sau a oricăror alte bunuri, dacă fapta pune în pericol securitatea naţională. Or aeronavele militare de luptă, care au suferit serioase degradări datorită alimentării, pe parcursul perioadei infracţionale, cu un combustibil turboreactor de aviaţie necorespunzător, reprezintă bunuri de interes strategic, a căror avariere a constituit o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi capacităţii de apărare a ţării, cu atât mai mult cu cât este de notorietate că în cadrul Alianţei Nord-Atlantice România şi-a asumat asigurarea securităţii flancului estic al N.A.T.O”, se precizează în motivarea instanței.
Conform gândul.ro, care a prezentat informațiile în exclusivitate, în motivarea menținerii sechestrului pus pe averea unei femei, judecătorii Curții de Apel Ploiești au explicat întregul mecanism al afacerii prin care Ministerul Apărării Naționale a fost prejudiciat cu suma menționată, iar mai multe avioane de vânătoare s-au stricat și au avut nevoie de reparații la Aerostar Bacău.
Judecătorii arată că în 27 februarie 2018, SC Jetfly Hub, condusă de omul de afaceri Cristian Berendel, a încheiat cu MApN, pentru o perioadă de patru ani, un acord cadru prin care societatea urma să furnizeze combustibil turboreactor de aviaţie pentru opt unități militare.
Prin contract, s-a convenit livrarea a două tipuri de kerosen, respectiv Jet Al şi Jet Al Premium. Conform caietului de sarcini, diferenţa între cele două tipuri de carburanţi era reprezentată de nivelurile impuse cu privire la trei parametri.
Este vorba despre punctul de îngheţ, concentraţia de hidrocarburi aromatice și concentraţia de sulf mercaptanic. În același timp, ambele tipuri de combustibil trebuiau să conţină doi aditivi obligatorii, respectiv aditiv antioxidant și aditiv antistatic.
Conform anchetatorilor, pentru a câștiga încrederea Armatei, primul transport a fost conform contractului și a fost adus în Portul Constanța cu nava Evia Petrol. Ce nu știau, însă, reprezentanții MApN, era că în același port acostase cu mult timp înainte, încă din octombrie 2017, un vapor grecesc, încărcat cu kerosen ieftin, de proastă calitate.
Ca urmare, după ce primul transport a fost livrat, afaceriștii ar fi continuat să trimită către rezervoarele MApN din această navă. Mai apoi, potrivit anchetatorilor, alte două nave au adus în țară kerosen procesat în Grecia și Turcia, neconform cu cel achitat de Armata Română.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
26 comentarii