G4Media.ro

Cum schimbă piața auto decizia Parlamentului European de a interzice mașinile noi…

Sursa Foto: https://researchleap.com

Cum schimbă piața auto decizia Parlamentului European de a interzice mașinile noi pe benzină sau diesel din 2035?

În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat o măsură istorică pentru piața auto – din anul 2035 nu se vor mai putea vinde mașini noi pe benzină sau diesel în Uniunea Europeană.
Decizia urma să vizeze direct autoturismele cu combustie internă, dar Germania s-a opus în ultima clipă, pentru a da o șansă dezvoltării de noi combustibili sintetici (e-fuel). Aceștia ar putea păstra în viață motoarele cu ardere internă și ar respecta angajamentul de zero emisii de CO2 pe care Uniunea Europeană și l-a asumat până în 2050. Cu toate acestea, mult mai probabil este să ne îndreptăm către o eră a mașinilor electrice.

În acest context, experți auto din cadrul companiei carVertical analizează ce efecte semnificative va avea decizia Parlamentului European asupra industriei auto și asupra vieții noastre de zi cu zi.

Schimbări majore ale pieței auto

Pe măsură ce ne apropiem de anul 2035, mașinile diesel sau pe benzină vor deveni, în medie, din ce în ce mai puțin căutate și, prin urmare, prețul lor va scădea dramatic, mai ales când vorbim de mașini la mâna a doua. Mai mult, pe măsură ce infrastructura va avansa către electric, combustia internă va fi din ce în ce mai costisitor de întreținut (combustibil, mentenanță, piese de schimb).

Dacă modelele banale vor scădea în valoare, cel mai probabil, unele modele de lux și modelele populare vor exploda ca preț. De vreme ce aceste mașini nu vor mai fi produse niciodată cu motoare cu ardere internă, raritatea va funcționa în favoarea lor, crescându-le puternic valoarea, chiar și pe piața second-hand.

De aceea orice soluție care vă va ajuta să obțineți un preț bun va fi foarte valoroasă. Nimic nu este mai prețios într-o negociere decât accesul la informații – cu cât știți mai multe despre un vehicul, cu atât aveți o poziție de negociere mai bună. O inspecție fizică făcută de un mecanic autorizat și o verificare VIN prin intermediul serviciilor tip carVertical sunt lucruri vitale înaintea cumpărării oricărei mașini rulate.

Schimbări majore în producție

Decizia va afecta evident producătorii de mașini, iar noua ecuație este simplă – dacă vor acces la piața europeană, producătorii sunt nevoiți să investească în cercetare și în fabrici noi pentru mașini electrice.

În momentul actual, industria auto nu are soluții viabile pentru o piață a mașinilor noi 100% electrică. Timpul de încărcare este prea lung, autonomia în continuare scăzută, mai ales pentru cei care nu locuiesc în orașe mari, încărcarea la priză normală nu este eficientă, etc. Mai mult, producția nu poate face față unei cereri ridicate. Noi fabrici trebuie construite și mașinile electrice trebuie îmbunătățite.

Decizia Parlamentului European va duce la o cursă către un nou val de modele electrice, mai ieftine, mai eficiente, mai versatile. Vom vedea din ce în ce mai multe modele noi pe piață, urmând ca modelele vechi, chiar și cele populare, să fie retrase de pe piață sau adaptate.

Există industrii întregi care se bazează pe motorul cu combustie internă și care, foarte posibil, vor dispărea sau se vor restrânge semnificativ pe viitor.
Uleiul auto nu este necesar unei mașini electrice și prin urmare această industrie va scădea constant de acum înainte. Același lucru se poate spune despre majoritatea pieselor în mișcare ale unui motor cu combustie internă care, la fel, vor fi din ce în ce mai puțin căutate.

Schimbări majore asupra forței de muncă

Pentru a-și amortiza investițiile masive în cercetare și producție, foarte probabil, noile fabrici vor tinde spre automatizare pentru a reduce cheltuielile de asamblare. Inevitabil acest lucru va duce la scăderea numărului de angajați în producția auto.

Pe de altă parte, trecerea la mașini electrice va impune recalificarea majorității mecanicilor. Modul de funcționare și implicit problemele care pot apărea la o mașină electrică diferă fundamental față de cel al unei mașini cu combustie internă.

Nu în ultimul rând, personalul serviciilor de urgență și intervenție va avea nevoie de proceduri noi – de exemplu, un incendiu produs de bateria unei mașini electrice nu poate fi stins cu apă.

Schimbări majore ale infrastructurii

Infrastructura va suferi și ea schimbări puternice. Pe lângă nevoia evidentă de a produce și distribui mult mai multă energie electrică, vor fi schimbări majore și la nivel local. De exemplu, pompierii vor avea nevoie de echipamente noi, la fel cum și toate service-urile auto vor căuta unelte și programe software noi specifice mașinilor electrice.

Multe stații de alimentare vor proveni de la furnizori noi, cum este deja cazul hypermarket-urilor.

Schimbări majore de servicii

Pe partea serviciilor, o industrie care va fi puternic lovită de noua decizie a Parlamentului European este cea a service-urilor auto. Mașinile electrice sunt renumite pentru fiabilitatea lor, lucru firesc de vreme ce mult mai puține componente și părți mobile rezultă în mod normal în mult mai puține probleme. Nevoia scăzută de reparații va duce la dispariția multor service-uri auto.

Schimbări în interacțiunea cu Statul?

În final, mai există un set de schimbări posibile – cele la nivel legislativ. Aceste schimbări nu vin în mod direct datorită trecerii parcului auto european pe propulsie electrică, ci mai degrabă datorită tehnologiei foarte avansate care vine la pachet cu noile mașini electrice.

Spre exemplu, în cazul unui accident produs de o mașină electrică cu conducere automată, fără ca acțiunile șoferului să fi dus la accident, se pune întrebarea – cine va suporta consecințele? Producătorul sau șoferul, deși mașina conducea pe pilot automat?

O altă posibilă schimbare poate fi asupra modului în care Poliția aplică amenzi. Pe viitor, de vreme ce mașinile electrice sunt practic computere cu roți, Poliția ar putea solicita date direct din sistemul de bord al mașinii ca să vadă cu ce viteză ați rulat recent.

Această măsură este greu de imaginat, dar date colective cu siguranță vor fi raportate unei entități centrale a Statului cu scopul de a fluidiza traficul. Curând putem vedea sistemul de semaforizare al unui oraș influențat direct de datele din trafic, date extrase în timp real de la computerele de bord ale mașinilor electrice.

Concluzie

Încet, dar sigur ne îndreptăm către o nouă eră automobilistică, epoca mașinilor electrice. Schimbările vor veni gradual, pe măsură ce ne apropiem de termenul limită impus de Parlamentul European.
Odată cu trecerea parcului auto de la combustie internă la electric, o multitudine de industrii conexe vor fi afectate. De la forța de muncă la producție, servicii și infrastructură, urmărorii 10-15 ani vin cu modificări semnificative.

Și în piața auto second hand va fi o migrare către electric, cu câteva modele cu ardere internă trecând aproape peste noapte la rangul de ”classics”.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. „Nevoia scăzută de reparații va duce la dispariția multor service-uri auto.” care oricum lucrau fara factura, de multe ori fara autorizare rar, daca nu au firma expusa pe vizibil politia locala nu are ce comenta la ce face omu in garajul lui.
    Sa fim seriosi, pe Producatori ii intereseaza sa functioneze masina cat e in garantie iar apoi sa primeasca bani din piesele de schimb, consumabile. La serviceurile lor e suficient sa se priceapa mecanicii sa vopseasca perfect exteriorul

  2. Concluzie: mai bine facem să dispară obsedații verzi din PE și revenim la decizii care să țină cont de realitatea din teren nu de prostiile Gretei!

  3. Cu cât învestim mai mult în automobilul personal și in rutier cu atât o să circulăm mai prost. Acum 15 ani se circula mult mai bine pe rutier, feroviar nu mai zic și cu autocarul. Ce s-ar întâmplat în 15 ani?! S-au înmulțit automobilele! Nu motorizarea e problema ci numărul mare ar automobilelor! Sunt prea multe!