Cum se justifică prețurile premium pentru brandurile de skincare / Din cauza campaniilor de marketing și colaborărilor cu celebrități
Pentru a face față unei piețe tot mai axate pe produse la preț redus și alternative mai accesibile, brandurile de skincare investesc în demonstrarea eficienței formulelor lor premium, relatează BoF.
Un exemplu este utilizarea factorilor de creștere, ingrediente high-tech despre care se spune că stimulează regenerarea celulară și conferă un aspect radiant pielii. Acestea se regăsesc în produse scumpe, precum The Cream de la Augustinus Bader (190$) sau TNS Recovery Complex de la Skinmedica (230$), care conține factori de creștere din prepuț neonatal.
Însă această tendință a fost contestată în ianuarie, când The Ordinary a lansat GF 15% Solution, un ser cu efect de regenerare ce costă doar 15,50$, de peste zece ori mai puțin decât produsele premium. Brandul, cunoscut pentru abordarea sa minimalistă, se concentrează pe eficiența ingredientelor, fără ambalaje sofisticate sau campanii de marketing costisitoare. „Noi stabilim prețul pe baza costului de producție”, a declarat Amy Bi, vicepreședintele mărcii.
Într-un context în care numărul produselor cu afirmații specifice despre îngrijirea pielii a crescut între 2020 și 2024, prețurile au stagnat sau chiar au scăzut, afectând marjele de profit. Unii producători, precum Deinde, un brand biotech susținut de L’Oréal, au decis să își reducă prețurile pentru a rămâne competitivi. Acest lucru a fost posibil datorită tehnologiilor avansate de biofermentație, care permit producerea ingredientelor la costuri mai mici pe măsură ce volumul crește.
În industrie, multe produse sunt scumpe nu datorită formulei lor, ci din cauza campaniilor de marketing și colaborărilor cu celebrități. Branduri precum The Ordinary sau Innbeauty Project evită astfel de cheltuieli, investind în schimb în eficiența produselor și teste clinice.
În această nouă realitate, valoarea unui produs nu mai este definită doar prin preț sau marcă, ci prin performanță. Consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la experiența de utilizare, eficacitatea ingredientelor și transparența producătorilor. Astfel, brandurile trebuie să decidă dacă își vor investi banii în marketing sau în crearea unor produse cu adevărat revoluționare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.