Cum și-a promovat George Simion naționalismul alimentar cu ajutorul unei firme de stat deținută de Ministerul Agriculturii (PSD): singurul politician prezent la inaugurarea magazinului Casei de Comerț Unirea
George Simion și-a promovat imaginea de presupus apărător al producătorilor români cu ajutorul unei firme de stat. El a postat pe rețelele sociale un clip video de 3 minute în care apare la tăierea panglicii inagurale a primului hypermarket al Casei de Comerț Unirea. Firma e deținută de Ministerul Agriculturii, minister controlat de PSD. Cum a ajuns Simion să își facă imagine pe banii statului? Directoarea firmei susține că președintele partidului extremist AUR a fost singurul politician care a răspuns la invitația de participare la ceremonie.
- George Simion și alți lideri ai partidului extremist AUR au atacat constant companiile străine, mai ales cele din domeniul alimentar. Ei le cer românilor să consume doar produse românești. Aceasta este o tendință mai veche în politica din România, unul dintre exponenții de bază fiind Liviu Dragnea, fostul lider PSD. De altfel, înființarea aprozarelor Casa de Comerț Unirea este ideea lui Dragnea și a lui Petre Daea, fostul ministru PSD al Agriculturii. Precedenta tentativă de înființare a aprozarelor de stat a fost un eșec.
”Am deschis magazinul Casei de Comerț UNIREA de lângă București. Urmează măcar unul în fiecare județ, pentru producătorii români”, a scris Simion, care nu are nici o calitate oficială în Ministerul Agriculturii sau în Societatea Naţională „Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea” S.A.
Magazinul a fost deschis în parteneriat cu Ametist Depot SRL, o firmă din Chitila, a declarat pentru G4Media directoarea companiei Casa de Comerț Unirea, Mariana Cotoi. Acțiunile Ametist Depot SRL sunt deținute de DJ-ul Raoul Russu, iar activitatea principală este prelucrarea pietrei.
În clipul video, AUR George Simion apare în timp ce discută cu producători și vânzători și critică unele companii cu capital străin, pe motiv că nu ar vrea să primească producători români.
”Cred că faceți un lucru foarte bun și o să vă oprească ăștia cât de curând, așa ceva nu este permis în România (…). Uitați aici varză murată brandul casa Unirea, asta este una din soluții, să producem branduri românești, nu pe Kaufland și pe Penny”, a spus Simion.
El apare în clip însoțit de conducerea firmei de stat prin tot magazinul, primind explicații și informații.
Firmat de stat, parteneriat cu firma unui DJ
Unitatea cu o suprafață de 2.500 de metri pătrați susține că vinde 10.000 de produse și practică adaosuri comerciale de 10-12%. Magazinul a fost inaugurat în parteneriat cu un distribuitor local din Chitila, Ametist Depot SRL, cu activitate din 2016 și o cifră de afaceri de 6,6 milioane de lei în 2022. Proprietarul acestei firme, Raoul Adrian Russu, este un DJ de succes, care a mixat în trecut în mai multe țări europene, potrivit Asociației DG-ilor Profesioniști din România, în care este membru.
”Avem un parteneriat semnat de la începutul anului pentru că facem exporturi de produse românești în UE și în afara UE, unde sunt mari densități de populație română”, a declarat Mihnea Petrovici, director în cadrul firmei.
Este de remarcat că firma și-a schimbat în luna mai a acestui an denumirea din Ametist Stone în Ametist Depot și a adăugat activități secundare de depozitare, manipulare și comerț cu diferite bunuri de larg consum, în două rânduri (lunile mai și septembrie). Activitatea principală este ”Tăierea, fasonarea si finisarea pietrei”, potrivit informațiilor de la Ministerul Finanțelor.
Întrebat despre aceste inadvertențe, Mihnea Petrovici ne-a asigurat că ”lucrăm în domeniul alimentar din 2016” și că, de fapt, activitatea de prelucrare a pietrei ar fi ”import piatră”, un ”subbusiness”.
Produse cu bulinuță
„Acest magazin este deschis printr-un parteneriat pe care Casa Unirea l-a încheiat cu un distribuitor local cu vechime care are capacitatea de a gestiona magazinul împreună cu noi. Suntem deschiși la noi colaborări cu companii locale care dețin magazine sau depozite și care doresc ca, sub conceptul Casa Unirea, să amenajeze spații în care să să comercializeze minimum 50% produse locale. În cadrul acestui model de business, partenerii suportă investițiile legate de amenajarea spațiului, iar noi ne-am asumat rolul de a aduce marfa de la producători români. Operăm, așadar, în continuare, ca intermediari și avem în plan să deschidem câte un astfel de magazin cash&carry în fiecare regiune a țării”, a declarat pentru Economica, despre acest parteneriat, Mariana Cotoi, director general Casa Unirea.
Mariana Cotoi a explicat pentru G4Media că întreprinderea statului încheie o dată contracte cu producători locali și le cumpără marfa, apoi încheie parteneriate cu retaileri dispuși să deschidă magazine sub brandul Casa Unirea, de minimum 50 mp, în care să vândă cel puțin 50% marfă românească, cu comisioane totale adăugate (retailer plus Casa Unirea) de circa 10-12%, fără alte taxe pentru producători.
”Pentru a încheia un parteneriat, în primul rând, societratea care vine cu o astfel de propunere să aibă experiență în domeniul marketingului, trebuie să știe să gestioneze un astfel de business, să dețină potențiale spații în domeniul de comercializare, să aibă experiență în domeniu, să-și pună brandul Partener Casa Unirea, să dețină toate autorizațiile, să nu aibă datorii. Producătorii români care intră în parteneriat cu noi, vor avea bulinuță Casa Unirea pe ambalaj, iar noi garantăm pentru ei. Sunt producători care au făbricuțe de procesare, dar nu au magazine și care au venit cu propunerea să facă magazine Unirea, în care să vândă inclusiv ce fac ei, plus de la alți producători”, a declarat pentru G4Media, Mariana Cotoi.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.