G4Media.ro

Cum va transforma AI industria călătoriilor / Computerul va planifica totul pentru…

Sursa foto: 107448488 © Wanida Prapan | Dreamstime.com

Cum va transforma AI industria călătoriilor / Computerul va planifica totul pentru călătorie și va coordona întreaga rețea, de la furnizor la turist

Știați că turismul reprezintă 10% din produsul intern brut (PIB) al UE, potrivit Parlamentului European? Statista estimează, de asemenea, că veniturile pentru piața de călătorii și turism din UE-27 vor atinge 220,1 miliarde de dolari (210,3 miliarde de euro) în 2025.

Revenirea călătoriilor în urma pandemiei a determinat o mare parte din câștigurile sectorului în ultimii ani.

„Am văzut o dorință incredibilă de a călători. De fapt, puteți vedea cât de mult își doresc oamenii să călătorească, deoarece, de îndată ce o țară se deschidea, oamenii săreau să călătorească. Așa că am primit un impuls foarte mare în primii câțiva ani de la ieșirea din (pandemia de) Covid. Această dorință de a călători nu se termină niciodată.

Acum, desigur, întrebarea este dacă va continua sau nu? Și uneori oamenii vorbesc despre «Ei bine, prețurile sunt atât de mari, așa că oamenii vor putea călători sau va fi o recesiune și oamenii nu vor avea bani să călătorească?»”, a declarat Glenn Fogel, CEO-ul Booking.com, pentru Euronews.

Cu o atenție sporită acordată sustenabilității în sectorul călătoriilor, companiile de turism și partenerii lor se confruntă cu mai multe obstacole în menținerea marjelor de profit, crescând în același timp opțiunile de sustenabilitate pentru consumatori.

Fogel subliniază: „Sustenabilitatea este esențială pentru viitorul industriei noastre. Misiunea noastră este de a face mai ușor pentru toți să experimenteze lumea. Dacă lumea nu merită experimentată, nu va fi bine pentru turism”.

Reglementările care se schimbă rapid și care deseori se suprapun reprezintă, de asemenea, bariere în calea profitabilității în sectorul călătoriilor, obligând companiile să investească timp și resurse semnificative pentru a afla cum să adere la acestea.

Reglementările UE, precum Digital Markets Act (DMA), au contribuit la creșterea costurilor și la procese mai greoaie pentru companiile europene precum Booking.com, spre deosebire de alți concurenți globali precum Google, care sunt mult mai mari și pot gestiona mai eficient politicile care se suprapun, precum și modificările rapide ale reglementărilor.

Alte companii de turism din afara UE nu trebuie, de asemenea, să adere la reglementările europene. Acest lucru afectează în mod semnificativ capacitatea Booking.com de a concura cu acestea, părând în același timp să „pedepsească” alte companii de turism europene de succes și sectorul de turism intern în ansamblu.

În ceea ce privește acești concurenți, Fogel spune: „Inginerii lor nu se ocupă de reglementări. Inginerii lor creează servicii mai bune pentru consumatorii lor. Așa că gândirea mea este: De ce am venit cu asta? Vom face lucrurile mai dificile pentru companiile europene pentru a concura împotriva industriei globale de turism”.

Instrumentele de inteligență artificială, cum ar fi planificatorul de călătorii, ajută turiștii cu itinerarii mai personalizate, oferind în același timp mai mult sprijin clienților.

Cu toate acestea, Fogel remarcă:

„Ceea ce este mai important însă, în viitor, este ceea ce se numește inteligență artificială agentică și este un domeniu în care computerul face treaba pentru tine.

Astfel, în loc să introduceți în browser sau în aplicație toate informațiile și să le parcurgeți, computerul o face în locul vostru.”

Agentic AI este posibil să permită întregii rețele a industriei de turism, de la consumator la furnizor și partenerilor intermediari, să se coordoneze prin intermediul propriilor agenți AI și să planifice soluții de călătorie.

Din păcate, acest lucru va duce probabil la pierderi de locuri de muncă, în special în domeniul serviciilor pentru clienți.

„Viitorul nu este supersonic, ci hipersonic”

În legătură cu viitorul călătoriilor, Fogel a spus: „Dar ceea ce este cu adevărat interesant în viitor nu este supersonic, ci hipersonic. Și în cazul în care, de fapt, te duci la marginea spațiului și vei fi capabil să faci o călătorie de la, să zicem, Londra în Australia într-o fracțiune din timpul necesar acum pentru a face acest lucru. Acum, se va întâmpla sau nu? Cine știe? O parte din problemă este sustenabilitatea”.

Acesta a precizat că este puțin probabil ca călătoriile hipersonice să fie introduse în următorul deceniu și că Booking.com nu are nicio investiție în acest sens în prezent. Cu toate acestea, compania ar putea să o adauge la inventarul său dacă și când biletele pentru călătorii hipersonice vor fi disponibile pentru vânzare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.