Cum văd elevii “restartul educației”, în contextul Covid-19. Planul lor de acțiune, cu obiective pe termen scurt, mediu și lung
Autoritățile ar trebui, până în septembrie, să asigure dispozitive pentru ca toți elevii să aibă acces la Internet, dar și să elimine toate toaletele din curte și facă să funcționeze Biblioteca Școlară Virtuală; apoi, din septembrie, școala să folosească metode hibrid de predare, să se concentreze pe pregătirea profesorilor, pe transparență și pe mai multe instrumente digitializate; iar pe termen lung, până în 2023, să impună, între altele competențele digitale drept criterii obligatorii pentru personalul didactic și să reformeze sistemul de evaluare. Toate acestea sunt incluse într-un plan de acțiune propus de Consiliul Elevilor – “Ce se întâmplă cu școala după Covid-19? Cum dăm “restart” la educație împreună?”
Ei arată, în preambulul documentului:
- “Chiar atunci când ne-am săturat de așa-zisele reforme în educație, nevoia de digitalizare forțată în sistemul de învățământ ne-a luat pe nepregătite, pe noi, toți cei care formăm acest sistem, demonstrându-ne că restartul de care educația are nevoie nu va veni fără asumarea unor măsuri coerente, ferme. Într-un amalgam de măsuri asumate în grabă, nu putem vorbi cu adevărat de un învățământ centrat pe elev.”
Organizația elevilor spune că “măsurile propuse nu mai pot suferi amânare” și prezintă, succint, problemele cu care s-au confruntat școlile în perioada predării online/la distanță, începând cu inechitatea și terminând cu problemele metodelor de predare.
Citește articolul complet pe EduPedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu