G4Media.ro

Cum vom circula cu avionul după 15 mai: propuneri oficiale

Sursa foto: Aeroportul Iași

Cum vom circula cu avionul după 15 mai: propuneri oficiale

Chiar dacă pe 15 mai vor fi reluate zborurile spre o mulțime de destinații, asta nu înseamnă o reîntoarcere la situația de dinainte de pandemia cu COVID-19, potrivit Ministerului Transporturilor, care a pus în dezbatere publică setul de măsuri de prevenire și control a virusului SARS-CoV-2, măsuri aplicabile după ridicarea stării de urgență.

În ceea ce privește transportul aerian, ministerul prevede instalarea de corturi în parcarea din fața terminalului Plecări al aeroportului Henri Coandă – Otopeni, unde pasagerii pot aștepta deschiderea ghișeelor de check-in, dar și faptul că autobuzele care transportă pasagerii spre aeronave trebuie umplute doar la jumătate din capacitate. Documentul nu menționează însă nimic despre păstrarea distanței sociale în avion, adică obligativitatea de a lăsa liber scaunul din mijloc.

6 corturi vor fi amplasate în parcarea din fața Terminalului Plecări. În aceste corturi pasagerii, care trebuie să ajungă la aeroport cu 3 ore înainte de zbor, vor aștepta intrarea în terminal. Corturile vor fi dotate cu scaune, sistem de afișare a zborurilor, automate de vânzare de sucuri / snacksuri etc. „În corturi se vor grupa pasagerii pentru cursele care pot fi deservite simultan și care nu pot intra în terminal din cauza măsurilor de disțantare socială”, precizează Ministerul Transporturilor.

În plus, spun oficialii din minister, „pentru a preveni accesul în terminalele de pasageri a unor persoane care prezintă simptomatologie, se impune obligativitatea termoscanării, în măsura în care normele legale o permit”.

Setul de măsuri pus în dezbatere publică prevede și deschiderea ghișeelor de check-in cu 4 ore înainte de ora la care trebuie să decoleze aeronava, dar și faptul că autobuzele care duc sau aduc pasagerii la aeronave și de la avioane la terminalul de Sosiri nu trebuie să fie pline, ci umplute la cel mult 50% din capacitate. Conducerea aeroportului va trebui, de asemenea, să dispensoare cu dezinfectant și eventual să le dea posibilitatea călătorilor să achiziționeze măști de protecție, deoarece acestea vor deveni obligatorii după ridicarea restricțiilor impuse de autorități.

Alte măsuri:

▪ Se vor elimina toate banchetele din zona publică a Terminalului Plecari, astfel încât să nu se creeze premisele staționarii pasagerilor înainte de procesarea acestora la ghiseele de check-in.

▪ Personalul aeroportului va avea obligația de a purta mască în spațiile închise

▪ Se vor reconfigura banchetele din ariile porților de îmbarcare, prin scoaterea unui scaun din ansamblul de 3 scaune, (1, 2, 3…) pentru pastrarea distanței optime între pasageri.

▪ Pentru cursele internaționale cu îmbarcare pe platformă, se va asigura îmbarcarea în autobuze începând cu locurile din spate ale avionului, evitandu-se aglomerarea autobuzelor care transportă pasagerii la aeronavă (max. 50% din capacitate).

▪ Debarcarea pasagerilor din aeronavă se va efectua începând cu rândurile din față ale aeronavei, pentru a asigura fluiditatea activității. Se va evita aglomerarea autobuzelor care transporta pasagerii spre aerogară (max. 50% din capacitate).

▪ Montarea de panouri de material transparent în zonele în care există contact direct între pasageri și angajații aeroportului.

▪ Dotarea punctelor de control acces pasageri cu dezinfectanți destinați pasagerilor în vederea dezinfectării mâinilor înainte de intrarea spre filtrele de control de securitate.

▪ Înființarea unor spații adecvate de carantinare pentru clarificarea suspiciunilor legate de pasagerii care prezinta simptomatologie COVID-19.

În plua aeroportul va trebui să desfășoare zilnic ample proceduri de dezinfecție. De exemplu, grupurile sanitare vor trebui dezinfectate o dată la două ore, iar zonele publice de cel puțin 8 ori pe zi.

De măști nu vom scăpa nici în avion. Inclusiv piloții și însoțitorii de zbor vor fi obligați să le poarte. Ministerul Transporturilor a stabilit și alte reguli care trebuie respectate de compania aeriană TAROM, de exemplu, dotarea aeronavelor cu substanțe dezinfectante și echipamente de protecție de rezervă. În plus în aeronave vor putea fi comercializate doar produse alimentare ambalate.

Aici puteți vedea întregul set de măsuri de prevenire și control a virusului SARS-CoV-2, măsuri aplicabile după ridicarea stării de urgență, pus în consultare publică de Ministerul Transporturilor.

Sursa foto: Pagina de Facebook a lui Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Adică până la aeroport, vom fi obligați să venim cu vreo trei zile înainte, ca să avem timp să trecem prin toate filtrele imaginabile, și doar câte unul la o sută de metri. Asta așa, ca să nu (ne) îmbolnăvim.
    Și după toată tevatura asta, când în sfârșit ajungem în avion, le dăm dracului de reguli de igienă și stăm unul lângă altul, că virusul n-are bilet și n-are cum să urce în avion.

    Păi dacă companiile aeriene spun că pierd bani dacă zboară cu locuri libere, nu mai bine nu le mai ținem de vorbă și căutăm alte mijloace de transport?
    Hai să stăm toți un an acasă, că nu murim dacă anul ăsta nu ne facem selfie în Thailanda, și să vedem cum se descurcă companiile aviatice FĂRĂ clienți. Înainte de pandemie ăștia vindeau locul de mai multe ori iar scaunele sunt atât de apropiate că nici n-ai loc să stai jos pe ele, deci și-au scos la bani să-i întoarcă cu lopata. Iar acum, când ar putea să se gândească și la călători, să-și mai taie un pic din profit, au început să urle că pierd bani.
    Da, voi pierdeți bani, dar eu îmi pierd sănătatea. Și asta pentru că un patron de companie aeriană nu concepe să încaseze mai puțini bani.

    Deci, haideți să boicotăm transportul aerian. La trenuri se poate cu distanțarea socială, semn că oamenii ăia vor să-și recâștige pasagerii. Să se poată și în aer.

    • Boicotarea unui tip de transport e o prostie. Nu boicotezi doar patronii, e posibil sa duca la disparitia industriei. In felul ala simplu reusesti sa faci mult mai mare prapastia dintre cei care au cu adevarat bani si fac doua-trei ore pana la destinatie si restul tampitilor care prefera sa faca 8-9 ore pentru ca-s gata sa boicoteze orice. Poate n-ar strica nici aia, in fond nu a spus nimeni ca tampitii sunt egali cu restul si nici n-au de ce sa fie.
      Boicoteaza ce vrei tu, tovarase. Arata-le ca preferi sa faci jumatate de zi pana la destinatie in urmatorii 5-6 ani. Bravo tie!
      P.S. Mai exista si zboruri transoceanice , nu uita sa inveti sa faci pluta.

    • Pentru tine poate călătoria cu avionul se rezumă la selfie din Tailanda…. Altii au și ale motive, gen văzut familia…
      Și de unde atâta hate pentru patronii de companie aeriană? Te roade invidia?
      Părerea mea e că transportul aerian n-a fost niciodată mai ieftin ca înainte de pandemie. La cât de strânsă e concurența mă cam îndoiesc că au profit atât de mare.
      Și apoi ce te aștepți, să aducă bani de acasă patronul dacă intră compania pe pierderi? Arată-mi un om întreg la cap care ar face asta. Poate să-și reducă câștigurile pe viitor dar la o companie aviatică, cu mii de angajați, cu costuri mari de mentenanță ale avioanelor, câștigul patronului e nimica toată pe lângă costurile de operare…
      Cel mai probabil companii mai puțin profitabile se vor închide și mii de angajați vor rămâne pe drumuri.

    • „La cât de strânsă e concurența mă cam îndoiesc că au profit atât de mare.”

      Aratămi tu un om care face o afacere din care nu-i iese profitul. Bine, aici nu vorbim de taximetriști, că doar pe ăia, dacă-i întrebi, îți vor înșira o poveste lacrimogenă de cum își rup ei de la gură ca să te ducă pe tine cu 10 lei/km…
      Deci, anonimule, lasă „hate”-ul pe care „și-l iau” patronii și gândește un pic. Bine, dacă poți… Înainte de pandemie, bieții ăia patroni pe care-i plângi tu de-ți sare cămașa de pe tine, vindeau locurile și de două ori. „Că poate nu vin toți la îmbarcare”. Sau, altfel spus, „poate or fi vreunii „gen” Anonimul, sau Elon Musk ăla de la 10.05, 10:49 am, care-s mai excentrici și doar cumpără bilete fără să vină și la îmbarcare, și atunci să vindem locurile de mai multe ori, că, deh, banu’ tre’ să curgă…”
      Iar dacă ai ghinionul să fii mai lung în picioare, eh, asta e, n-am ce să-ți fac, patronu’ tre’ să înghesuie cât mai multe vite în avion, așa că micșorează spațiul dintre scaune.

      Tovarășe Vali, probabil că pentru tine s-a inventat ideea cu călătoria în picioare în avioane. Pui o bară ca-n autobuze și te ții bine în golurile de aer. Bravo ție!

      Cât despre restul de comentaci, grabnici plângători de grija averilor lui O’Leary sau Nelu Iordache, sau ăla cu reparatul gardului, că doar atît îl duce capul că poți face dacă nu zbori cu avionul, țineți-vă „hate”-ul în voi, că eu am zis altceva:
      De ce trebuie eu acum să suport pierderile unuia pe care l-a durut în c#r de mine cât timp i-au mers afacerile? Care companie aviatică mi-a permis loc mai mult pentru picioare? Care companie aviatică mi-a permis să-mi iau bagaje mai mari?
      Iar acum eu trebuie să suport un gen de taxă de solidaritate cu pușcăriașul ăla de Iordache sau cu O’Leary, căruia îi făceau piloții grevă pentru condițiile oferite, și asta doar pentru că acum ăia sunt în pericol să piardă niște bani?

      „Și apoi ce te aștepți, să aducă bani de acasă patronul dacă intră compania pe pierderi?”
      Nu. Dacă intri pe pierderi, ori îți asumi să mergi pe pierdere până se termină condiția care îți aduce pierderi, ori tragi oblonul și te faci taximetrist.

      „Boicotarea unui tip de transport e o prostie. Nu boicotezi doar patronii, e posibil sa duca la disparitia industriei.”
      Mda… E vorba de economie, dacă știi vorba. Când unul pierde bani, că nu mai vinde ceva, ori reduce prețul, ori oferă alte condiții. Dar să iau același produs, în aceiași bani, dar în condiții mai proaste, „gen” înghesuială în vremuri de pandemie, mi se pare de o prostie colosală.

  2. Unde sa mergi cu trenul? Până la Viena 17 ore până la Istanbul 22 de ore? Se vede că mergi doar la tara sa repari gardul.

  3. Nu se spune nimic despre masura intrarii in carantina. Va fi mai departe aplicabila? Daca orice calatorie cu avionul determina doua saptamani de carantina la aterizare, foarte probabil vor zbura extrem de putini pasageri. In general obligatia carantinei si mentinerea zonelor rosii va limita drastic numarul de bilete cumparate. Mai curand transportul aerian este mort pentru urmatorul an.

  4. „…. ▪ Se vor elimina toate banchetele din zona publică a Terminalului Plecari, astfel încât să nu se creeze premisele staționarii pasagerilor înainte de procesarea acestora la ghiseele de check-in…..”

    Pai, bai nimericilor, banchetele erau scoase de vreo ciativa ani, ca nu mai incapea lumea in sala de asteptare. Adicatelea alea 20 de banchete!!!

  5. Andrei daca taceai filozof ramaneai.Tu habar nu ai cum se merge pe strada, de economie nu mai vorbesc

    • Nu înțeleg înverșunarea unor comentatori (unii visători cu nik de miliardari) fata de o tema corecta: ce rost au măsurile la sol dacă in avion nu exista decât masca??? In plus, BoJo o sa anunțe obligația carantinarii/izolării pe 2 săptămâni! Va spune compania aeriana când luați bilete ca la aterizare o sa fiți blocați?’ Nu! Fiindcă nu ii interesează! O sa va descurcați, in Marea Britanie, Franța, Spania si o sa tipati ca “nu vi s-a spus!”. Ma omorâți cu economia: pai tocmai!? Dacă mergem pe principii economice, cine e viabil rezista, cine nu o ia de la capăt! Cine vrea sa folosească avionul in condițiile date, sa meargă, cine nu, nu! Nu cred ca unii ii vor convinge pe ceilalți dar au dreptul la opinie proprie! Și știu ca o sa supăr, da “ratele” de Viena, Charleroi, Bari si altele asemenea, la preț de chifla, nu o sa funcționeze cel puțin o vreme!

    • @Mushu
      De-as vrea sa te contrazic si n-as gasi o afirmatie in comentariul tau. Nu spui nimic. Pune-ti gandurile in ordine si comenteaza dupa aia, nu invers.