Curriculum digital, personalizat, interdisciplinar, flexibil: care sunt plusurile și minusurile formelor recente de curriculum și cum pot fi ele combinate? – Raport OECD
Principalele patru inovații relativ recente în dezvoltarea curriculumului școlar – curriculumul digital, cel personalizat, cel interdisciplinar și cel flexibil – sunt aplicate într-o măsură mai mică sau mai mare în țările lumii și de multe ori produc nu doar avantaje, ci și adâncesc diferențe existente între grupurile de elevi, contribuind la inechitate. Pentru aceasta, este nevoie ca ele să fie combinate într-o manieră care să elimine diferențele, arată Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) într-un nou raport, în care pune cap la cap plusurile și minusurile fiecăruia dintre aceste modele.
Documentul pleacă de la ideea că aceste concepte curriculare trebuie aplicate astfel încât niciun elev să nu rămână în urmă. Ele sunt aplicate și de țări care pun accent pe egalitate (tratament egal pentru toți copiii), și de cele interesate de echitate (ajutor suplimentar pentru elevii dezavantajați), și de cele unde incluziunea e o prioritate. Dar, în practică, de cele mai multe ori ele se lovesc de probleme ce adâncesc dezechilibrele pe care încearcă să le remedieze.
1. Curriculum digital
Acesta se referă la curriculum digitalizat cu scopul de a-i sprijini pe toți elevii în atingerea obiectivelor lor educaționale. El include conținut digital, forme organizaționale și tehnologii care să-l susțină.
Avantajele curriculumului digital în întărirea echității, potrivit OECD:
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank