Cursurile online, care vor avea un loc central în noul an universitar, au fost percepute de majoritatea studenților drept mai rele sau mult mai rele decât cele față în față, în primăvară: prea multe proiecte și teme, prea puțină comunicare – studiu
Universitățile își deschid, acum, porțile pentru un nou an universitar în care o bună parte dintre activități se vor desfășura online. Instituțiile de învățământ superior au acumulat, deja, experiență prin predarea online desfășurată în ultimele luni ale anului universitar anterior, după impunerea măsurilor de prevenție asociate epidemiei Covid-19.
Un studiu dat recent publicității arată că, pentru studenți, experiența din primăvară a fost departe de a fi una pozitivă: diferențe mari de predare, supraîncărcare cu proiecte, dificultăți de colaborare dintre studenți.
- Studiul realizat de Oana Lup și Elena Cristina Mitrea, de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității Lucian Blaga din Sibiu, pentru Institutul de Cercetare Făgăraș s-a bazat pe un chestionar distribuit în perioada 26 aprilie-30 mai 2020. Perioada de analiză s-a suprapus în bună măsură cu starea de urgență. Chestionarul a fost distribuit online și completat de 3.603 studenți din universități reprezentând 16 orașe și centre universitare din România, dintre care 2.029 au răspuns la toate întrebările.
- Ce spun autoarele despre pregătirile pentru noul an, mai jos
Percepția majoritară: școala online – mai rea. Cât de extinsă era predarea online în primăvară, conform participanților la studiu
- Aproximativ o treime dintre respondenți (33%) a indicat că la momentul colectării datelor doar jumătate sau mai puțin de jumătate dintre cursuri se desfășurau în format online
- 7% declarau că urmează foarte puține cursuri online sau niciunul.
Tranziția către online, când a avut loc, a generat provocări și dificultăți pentru studenți, fapt reflectat în atitudinea respondenților față de cursurile online.
Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre ei (59%) au evaluat cursurile online ca fiind mai rele sau mult mai rele decât cele față în față.
Cauzele atitudinii mai degrabă negative:
- nemulțumirile studenților în privința volumului mare de muncă individuală
- sedentarismului asociat cursurilor online
- lipsei interacțiunii cu colegii
- lipsa accesului la biblioteci pentru documentare.
Potrivit autoarelor, problema cea mai mare sesizată de către respondenți a fost volumul ridicat de teme și proiecte. Aproximativ trei sferturi dintre respondenți au declarat că numărul de teme și sarcini de rezolvat pentru cursuri și seminarii a fost mai mare sau mult mai mare de la trecerea la învățământul online.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank