Curtea de Apel: Georgescu avea obligaţia de a marca toate materialele de propagandă online, chiar şi cele realizate fără bani (motivare decizie)
Călin Georgescu avea obligaţia de a menţiona codul unic de identificare primit de la Autoritatea Electorală Permanentă pe toate materialele de propagandă electorală publicate în mediul online, chiar şi în cazul în care au fost făcute în regie proprie sau realizate fără bani de către voluntari, susţin judecătorii de la Curtea de Apel Bucureşti, transmite Agerpres.
Pe 20 noiembrie, înainte de desfăşurarea primului tur al alegerilor prezidenţiale, Biroul Electoral Central a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.
Călin Georgescu a atacat decizia la Curtea de Apel Bucureşti, însă judecătorii i-au respins pe 22 noiembrie contestaţia, ca nefondată.
În motivarea deciziei, magistraţii CAB susţin că toate materialele de propagandă electorală, inclusiv cele realizate fără bani de voluntari, trebuie marcate de către candidaţi.
„Totodată, deşi acesta (Călin Georgescu, n.r.) a susţinut că activităţile şi materialele de propagandă electorală au fost efectuate în regie proprie sau pe bază de voluntariat cu titlu gratuit, Curtea reţine că reclamantul nu a dovedit aceste afirmaţii, deşi potrivit art. 249 din Codul civil, acestuia îi revenea sarcina probei. Mai mult, chiar şi în ipoteza în care aceste aspecte ar corespunde realităţii, Curtea constată că obligaţia de a menţiona codul unic de identificare al candidatului independent nu este determinată de un eventual caracter pecuniar al materialului de propagandă electorală utilizat, astfel cum tinde a arăta reclamantul, ci este o obligaţie impusă în mod expres de actele normative în vigoare. Aşa fiind, Curtea reţine că obligaţia indicării codului de identificare unic, cunoscut şi sub denumirea de cod de identificare al mandatarului financiar de către candidatul independent, se referă la toate materialele de propagandă electorală, inclusiv la cele din mediul online, astfel încât decizia contestată a fost în mod legal adoptată”, spun magistraţii.
Potrivit dispoziţiilor art.19 alin.(7) din Ghidul finanţării campaniei electorale la alegerile prezidenţiale, aprobat prin Hotărârea AEP nr. 29/2024, „Materialele de propagandă electorală online vor conţine codul atribuit potrivit dispoziţiilor art. 4 alin. 2”, iar potrivit art. 4 alin. (2) din acelaşi act normativ: „La data înregistrării la Autoritatea Electorală Permanentă, mandatarul financiar coordonator primeşte un cod unic de identificare al partidului politic, alianţei politice, organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau al candidatului independent care va fi imprimat pe toate materialele de propagandă electorală ce vor fi produse şi utilizate în campania electorală la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2024, aparţinând competitorului electoral pe care îl reprezintă. Materialele de propagandă electorală online vor conţine codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă”.
Călin Georgescu a câştigat primul tur al alegerilor prezidenţiale cu un procent de 22,94% din totalul voturilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.