G4Media.ro

Curtea Europeană de Justiție a decis că devierea unui zbor către un…

Foto: Unsplash/ Tommaso Pecchioli

Curtea Europeană de Justiție a decis că devierea unui zbor către un aeroport apropiat nu conferă pasagerilor dreptul la compensaţie

Companiile aeriene nu sunt obligate să acorde compensaţii pasagerilor dacă zborul este deviat şi aterizează pe un alt aeroport decât era programat iniţial, a decis joi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), transmite Reuters.

Un pasager al Austrian Airlines a solicitat acestei companii aeriene o compensaţie forfetară de 250 de euro din cauza devierii zborului său pe ruta Viena-Berlin. În timp ce acest zbor trebuia iniţial să aterizeze pe aeroportul Berlin Tegel, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile acest zbor a aterizat în cele din urmă pe aeroportul Berlin Schonefeld cu o întârziere de aproape o oră. În timp ce aeroportul Berlin Tegel este situat în landul Berlin, aeroportul Berlin Schonefeld este situat în landul vecin Brandenburg.

Prin hotărârea pronunţată joi, „Curtea de Justiţie statuează că devierea unui zbor către un aeroport care deserveşte acelaşi oraş, aceeaşi aglomeraţie urbană sau aceeaşi regiune nu conferă pasagerului un drept la o compensaţie în temeiul anulării zborului”, au decis judecătorii de la CJUE. „Pasagerul dispune, în principiu, de un drept la o compensaţie forfetară atunci când ajunge la destinaţia sa finală, şi anume aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial sau o altă destinaţie apropiată convenită cu pasagerul, cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevăzută iniţial”, au adăugat judecătorii.

Pe de altă parte, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că transportatorul aerian „trebuie să ofere din proprie iniţiativă pasagerului suportarea costului transferului spre aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial sau, dacă este cazul, spre o altă destinaţie apropiată convenită cu acesta”. În cazul în care compania aeriană nu îşi respectă obligaţia de suportare a acestui cost, pasagerul are dreptul la rambursarea sumelor pe care le-a plătit şi care, având în vedere împrejurările proprii fiecărei speţe, se dovedesc necesare, adecvate şi rezonabile pentru a remedia deficienţa companiei aeriene, au apreciat judecătorii de la CJUE.

Sursa: Agerpres

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Cit mai putine drepturi pentru consumator si cit mai multe pentru prestatorul de servicii …

    Asta se intimpla cind companiile rigiie de clienti si cind institutii publice intorc spatele cetateanului / consumatorului .

    • Mai citeste o data si revin-o cu un nou comentariu.
      Uite aici cateva detalii care s-ar putea sa te lamureasca:
      1.”către un aeroport care deserveşte acelaşi oraş, aceeaşi aglomeraţie urbană sau aceeaşi regiune”;
      2. „Pasagerul dispune, în principiu, de un drept la o compensaţie forfetară atunci când ajunge la destinaţia sa finală, şi anume aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial sau o altă destinaţie apropiată convenită cu pasagerul, cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevăzută iniţial”
      3. „transportatorul aerian trebuie să ofere din proprie iniţiativă pasagerului suportarea costului transferului spre aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial sau, dacă este cazul, spre o altă destinaţie apropiată convenită cu acesta. În cazul în care compania aeriană nu îşi respectă obligaţia de suportare a acestui cost, pasagerul are dreptul la rambursarea sumelor pe care le-a plătit şi care, având în vedere împrejurările proprii fiecărei speţe, se dovedesc necesare, adecvate şi rezonabile pentru a remedia deficienţa companiei aeriene”.
      Cel mai probabil cele de mai sus nu vor fi aplicate de catre acele companii de genu’ „caruta airlines” sau de catre acele companii cu oferte de genu: „5 euro zboru + 50 eur locu’ in avion + 75 eur o apa plata si-o felie de paine…cu destinatia Berlin, da’ noi aterizam Budapesta, ca tot cu B incepe”!

    • Extraordinar! Chiar așa? Dacă te duce la Băneasa in loc de Otopeni, mai e nevoie de compensație de 250 de euro? Presupunând ca ar mai exista Băneasa. Evident nu avem riscul asta in România dar iacătă ca in orașele mari din lume sunt 2-3 aeroporturi. Și se găsesc veșnicii nemulțumiți sa mai ceara câte o pomana. Ba ca și-au rupt un toc in podea, ba ca au vărsat cafeaua pe ei, orice e motiv de compensare. Pana or crapa toate companiile și vom merge cu mașina de la Bucale la Paris. Sau mai bine stam acasa.