G4Media.ro

Dacia lansează propriul model electric, la 15.000 de euro, fără subvenții

Dacia lansează propriul model electric, la 15.000 de euro, fără subvenții

Șefii Renault au decis să să vândă în Europa versiunea adaptată a modelului Renault K-ZE, sub marca Dacia, pentru a face față limitărilor drastice impuse de Comisia Europeană pentru constructorii auto, potrivit profit.ro.

Viitorul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în curând, va avea o autonomie de 250 km și va costa în jur de 15.000 de euro, potrivit unor informații publicate de Automobilwoche, din Germania.

Publicația susține că numele pe care Dacia îl va folosi pentru acest model va fi diferit de K-ZE. Renault se bazează pe faptul că va reuși să vândă acest model la un preț de sub 10.000 de euro, cu tot cu subvențiile acordate de unele state europene, cum este cazul României.

Olivier Murguet, șeful vânărilor Renault Group, a declarat pentru Automobilwoche că limitele de CO2 impuse de UE sunt foarte „provocatoare”. Pentru mașinile Dacia, care au emisii mari de CO2 și prețuri mici, care împiedică utilizarea de tehnologii costisitoare, singurele soluții sunt motoare mai eficiente.

Compania ia în calcul motoarele pe gaz și „pe termen lung, electrificarea”, spune Murguet. Anterior, Gilles Normand, responsabil cu dezvoltarea de vehicule electrice la Renault, anunțase că modelul City KZ-E va ajunge în Europa, cu îmbunătățiri la capitolul siguranță și cu alt standard de încărcare.

Citește articolul integral pe profit.ro

Sursa foto: profit.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

18 comentarii

  1. O veste proastă pentru România
    Modelul va fi practic o Dacia „made in China”.

    • Anonim …. Nu te pricepi la industria goobala auto,asa k lasa … Ps. Uitate ce brand/logo are duster,sandero,logan,pe pietele non europene (America de sud,India,Russia).

    • @americano style
      Normal că nu mă pricep la industria globală.
      Niciun euro din vânzarea acestor automobile electrice vândute sub marca Dacia nu va ajunge in PiB-ul României. În plus odată cu înăsprirea limitelor de CO2 (paradoxal sunt favorizate modelele mari, SUV-uri și mașini de lux!) Uzina de la Pitești își va pierde și mai mult competitivitatea și profitabilitatea intrând astfel sub amenințarea închiderii/relocarii. Că așa e in economia „globală”. Deci o veste proastă pentru România

    • Piata cere modele SUV pentru ca sunt mai sigure in caz de accident. Oamenii sunt dispusi sa plateasca extra pentru siguranta.

    • Și TVA-ul plătit de cumpărător? Unde se duce?

  2. Anonim …. Nu te pricepi la industria goobala auto,asa k lasa … Ps. Uitate ce brand/logo are duster,sandero,logan,pe pietele non europene (America de sud,India,Russia).

  3. Globala

  4. Pacat ca nuva fi produsa la noi.

  5. Adica o chinezarie mai dotata, cu normele impuse de siguranta: abs+esp, cam 4 aibag..
    In China sunt mai ieftin de produs, avand in vedere ca motoarele electrice si bateriile sunt la ele acasa.
    Cu 250 km autonomie, este o masina perfecta pt mediul urban si cred ca nu atat de greu de incarcat.

  6. Din articol lipsesc niște informații foarte importante: primul preț pe care îl dă Renault la mașinile sale electrice este fără pachetul de baterii (ca și cum ai cumpăra o mașină cu motor termic fără rezervor)! Pentru baterii se plătește un fel de leasing. La Renault Zoe leasingul pachetului de baterii se plătește lunar și e in jur de 80 de euro. Recent au ales să vândă și bateriile împreună cu mașina la prețul de 9000 de euro. La cum a ales Renault să dea prețul la mașinile sale electrice, cel mai probabil această Dacia electrică vă costa 15000 de euro, dar fără baterii, și 25000 cu baterii.

    • Ieftin. Sa zicem ca este 20000 (15000 + 5000 bateria ca e mica) de euro pretul de lista. Programul Rabla Plus pentru masini electrice – 45.000 lei (~10.000 euro), dar maxim 50% din valoarea automobilului. Deci iti iei varianta echipata, la ~25k si dai doar 15k sau iti iei varianta de 20k si dai doar 10k.
      10000 de euro pentru un automobil electric de oras, care te duce rapid si ieftin, cu costuri de intretinere aproape zero (nu mai schimbi ulei sau filtre, nu mai ai ambreaj.. schimbi doar placutele de frana si nici pe alea daca are sistem de franare regenerativa)?.. Super ieftin.

      Ma astept ca autonomia reala sa fie ceva mai slaba, dar si la 150km tot e suficient sa ajungi din Bucuresti la munte fara oprire sau la mare cu o singura escala. Ramane de vazut daca autoritatile vor incuraja dezvoltarea infrastructurii si vor continua sa acorde aceste tichete Rabla Plus.

    • Nu cred Vasile !Nu se fac astfel de erori la așa nivel.Concurenta cea mai apropiată ar fi Skoda C-Go la aprox. 20.000,preț cu baterie (ei nu folosesc sistemul cu chirie).Așadar prima Dacie el ar putea să fie în Rom la 7500€ ,cu baterie și TVA (subvenția este 10000 dar nu mai mult de 50%din preț)cu aceeași autonomie dar o idee mai mare și parcă cu garda la sol mai mare decât Skoda.Este și ușoară,pt o electrica (sub 1 tona) și cei care au văzut-o în China au păreri bune și despre calitatea perceputa.Iar pt cei ce vb de rău produsele chinezesti le spun doar sa ia ca model telefoanele care se bat cu coreenele și americanele.Cred că dacă ar pleca carcotasii sa lucreze la fabrica partenerului de acolo și-ar cam prinde urechile…Sa nu uităm că această masina e un produs conceput și girat pe piata Europeana de un grup titrat (Renault -Nissan-Mitsubishi).Și că ei cam au 2 din primele trei veh el de succes : R Zoe și N Leaf. Tesla mai sunt pe acolo,care baga o grămadă de bani doar in el de când se știu ei și costă o caruta….Și eu as vrea sa se asambleze în Rom ca sa rămână m multi bani aici și să iasă mai ieftina(ar fi Made in EU și fără taxe) dar nu se poate așa repede.Poate in viitor…Ce bani rămân aici ?Din TVA ,job-uri la dealeri,ceva service și poate accesorii dedicate…O super afacere daca ar fi cu adevărat așa !

  7. Pentru concediu iți comperi alta mașină.. În cazul în care ai concediu mai puțin de 30 zile

    • unii dintre cei care au peste 30 de zile concediu isi permit masini electrice cu autonomie dubla!

    • Pentru concediu poti inchiria o masina, poti lua trenul sau avionul..

    • Buna ziua! Va scriu in calitate de posesor de masina electrica de peste 1 an!
      Masina electrica este perfecta pentru oras. Nu ai nevoie de nimic mai mult. Sunt chargere peste tot, majoritatea gratis! Nu consumi nimic. Costurile totale cu masina in 1 an au fost pentru mine: benzina 0 (am incarcat la un retailer local) revizie = 0, placute =0. Daca va caluculati costurile totale (benzina, revizii, impozit, parcare) cu o masina normala, incluzand pierderea la revanzare, pe 5 ani, o masina electrica este cu 30% mai ieftina ca o masina pe benzina.
      Daca nu ai charger rapid langa casa, masina electrica se poate incarca de la o proza normala de 220V. O lasi seara la incarcat cand ajungi acasa si o iei dimineata incarcata!
      Autonomia de 200km este aproape buna. Ceea ce conteaza este puterea de incarcare a masinii, adica in cat timp se poate incarca de la o statie de incarcare rapida.
      Dacia face un pas important cu masina electrica! Este perfect. Pretul este bun (preferi sa platesti rata la masina decat benzina) ! Ceea ce trebuie sa faca este sa o scoata imediat pe piata! Sa prinda trendul. Daca este usoara si va avea autonomie de 300 km, va castiga in fata concurentilor cum a castigat Dusterul! Nu conteaza ca este design chinezesc atat timp cat se produce in Romania!

      Bucurestiul este unul dintre cele mai poluate orase din Europa! Avem nevoie urgenta de masini electrice!

      Succes si „Felicitari Dacia!!!”

  8. buna, inainte de a ne gandii la masini electrice ar trebuii mai intai sa ne gandim la statii de incarcare pentru ca 200km autonomie e foarte putin. Eu cu familia fac in weekend 400km pe putin iar de concedii nu mai zic 700km (hunedoara-constanta) ca ar fi nule. Eu asa sunt de parere ca pana nu implementeza cel putin 3 statii de incarcare electrica in fiecare oras nu se merita o masina electrica deoarece la bloc sigur nu o vei incarca.

    • Buna ziua, in opinia mea, de posesor EV (Electrical Vehicle), este gresit sa ne gandim la situatia izolata legata de o deplasare pe an pe care o faci cu masina la mare.
      O masina electrica iti satisface 99% dintre nevoi si da, este mai greu sa pleci cu ea in concediu in Romania; in afara nu ai probleme.
      Pentru concedii ai optiunile:
      1) inchiriezi o masina (din economiile pe care le faci la benzina iti permiti)
      2) lasi EVul unui prieten care iti da una pe benzina. (Va fi foarte fericit sa conduca o masina mult mai puternica si silentioasa)
      3) planifici din timp, folosesti aplicatii care iti zic unde sunt chargerele – dar este destul de riscant deoarece este posibil sa gasesti chargerul blocat de alt EV sau stricat.

      Este ca problema cu oul si gaina: cine a fost primul. Este ok sa ne cumparam mai intai masini electrice – avem 4 milioane de statii chiar la noi acasa la sfert de pret fata de benzina – le incarcam ca pe telefoane, noaptea. 93 % din EVurile se incarca de obicei acasa, seara. Doar 7% la chargere.

      Este nevoie de cateva zile de acomodare, pana identifici chargerele de langa casa (cele gratis), pana iti pregatesti priza unde incarci seara si instalezi aplicatia Plug Share sa vezi unde sunt statiile de incarcare rapide. Mie mi-a luat 4 zile pana am pus totul la punct. De atunci sunt fff bucuros cu masina electrica!

      Avantajele masinii electrice:
      1) in fiecare dimineata o gasesc cu plinul facut (la un cost de 6-10 lei pe incarcare in functie de cat am mers ziua precedenta- 50km)
      2) dimineata o gasesc calda, gata de plecare.
      3) este incredibil de silentioasa – ajung seara acasa odihnit.
      4) are cutie automata si o singura viteza- nu te smuceste
      5) este mai rapida decat 90% din masinile de pe sosea – depasesti fara probleme.
      6) nu se strica ca nu prea are ce (am luat- SH la 92.000 km, acum are 110.000 si nimic)
      7) nu costa nimic. Daca ramai fara bani de benzina, dai o fuga la Mega Image, Lidl, Kaufland si incarci GRATIS.
      8) costurile pe 5 ani sunt muuul mai mici decat la oricare alta masina.
      9) nu polueaza – nu miroase a fum.

      Trebuie sa ne luam intai EV, toti – chiar si SH ca nu se strica :). Dupa asta iesim in strada si cerem legislatie lejera pentru Chargere. Doar asa putem face o tara mai curata! Doar asa scapam de poluare.
      Succes!