G4Media.ro

Dan Solcan, profesor de Istorie la Colegiul “B.P. Haşdeu” din Buzău: Mie…

Dan Solcan, profesor de Istorie la Colegiul “B.P. Haşdeu” din Buzău: Mie nu îmi place atât de mult istoria, cât îmi place să fiu profesor de istorie

„Încerc să îi fac să vadă lucrurile legate, interdisciplinar.” De fapt, asta îl și motivează: „Mie nu îmi place atât de mult istoria, cât îmi place să fiu profesor de istorie”.

În clasa cu tavan înalt în care învață a XI-a I de la Colegiul Național „B. P. Hasdeu” din Buzău, un ecran pentru proiecție este tras peste tablă pentru ora de istorie. Dan Solcan, profesorul, e un bărbat de 48 de ani cu barbă și mustață, ochelari cu rame subțiri, cămașă kaki și pantaloni negri cu buzunare laterale. Face pași înainte și înapoi printre bănci și îi anunță pe elevi, cu vocea puțin răgușită: „O să discutăm o temă care se leagă și de Americi, și de Europa: creativitatea în publicitate”.

Solcan predă istoria la Colegiul din Buzău din 1993, iar la opționalul „Elemente de istorie și de civilizație universală”, pe care l-a inițiat anul trecut, spune că vrea să îi ajute pe elevi să prindă ceva din parfumul și valoarea unui loc. Uneori, asta înseamnă să cânte diverse imnuri. S-au uitat la un fragment din filmul Night on Earth ca să înțeleagă New Yorkul, au comentat cum a câștigat Barack Obama alegerile din 2008 cu ajutorul new media, sau au despicat în patru Afacerea Watergate.

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. „Inteleg ca sunteti un profesor excelent si va felicit atat pentru alegerea dvs., cat si pentru pasiunea si creativitatea pe care o puneti in discurs la clasa. Un singur aspect as avea de mentionat : nu v-am auzit cu punct de vedere public vizavi de planurile pe care le face ministerul educatiei, de a include in structura subiectului de bacalaureat minim 30% grile la istorie. Aceasta posibila modificare pe viitor a structurii subiectului de bacalaureat se piloteaza chiar peste o saptamana, la simularea de bacalaureat 2019, la clasa a XI-a uman. Ce parere aveti despre aceasta intentie foarte discutabila a d-nei Andronescu?” Am scris acest mesaj si pe edupedu.
    Consider ca insistenta ministerului de a include un procent mare de cerinte-grila ar afecta exact ceea ce dvs. incercati sa faceti la clasa, respectiv „Încerc să îi fac să vadă lucrurile legate, interdisciplinar.”, si anume o continuitate logica de gandire, pe care fiecare materie o construieste in mentalul elevului. In toamna trecuta au incercat prima data sa faca mizeria asta, iar disciplinele afectate erau : romana, istorie, biologie si matematica. Doar romana a reactionat vocal si pertinent la problema, astfel incat acum nu au mai inclus romana pe lista materiilor unde vor sa faca modificarea idioata de subiect. De ce ati tacut in toamna, de ce taceti si-acum, voi, cei care reprezentati istoria, biologia, matematica??? De ce va parasiti elevii?

  2. Eu am terminat colegiul BP Hasdeu și în toți anii de liceu nu am auzit niciodată despre fenomenul Pitești, despre reeducare, despre grupările anticomuniste din munți. Eram complet spălat la creier când am terminat.

    Până să ajung in Austria nu am știut nimic despre istoria romanilor. Nu am făcut cu Solcan doar un trimestru. In străinătate am întâlnit oameni ce m-au învățat istoria, restul e spălare la creier.