G4Media.ro

Danemarca şi alte zece state UE cer interzicerea maşinilor pe diesel şi…

Sursa Foto: kiawiarnia.pl

Danemarca şi alte zece state UE cer interzicerea maşinilor pe diesel şi benzină până în anul 2040

Danemarca şi alte zece state din Uniunea Europeană cer interzicerea maşinilor care funcţionează pe diesel sau benzină. Termenul limită ar fi anul 2040. Decizia statelor vine ca răspuns la încălzirea globală, ale cărei efecte se resimt deja în întreaga lume.

Uniunea Europeană şi-a propus să scadă nivelul emisiilor de carbon, până la 40% în 2030, în timp ce Comisia Europeană are pe agenda sa reducerea la zero, până în anul 2050, conform euronews.ro, citat de Adevărul.ro

„Trebuie să realizăm că suntem în întârziere în lupta împotriva schimbărilor climatice”, a declarat ministrul danez pentru Energie şi Climă, Dan Jorgensen.

Ministrul a mai precizat şi faptul că, în condiţiile în care UE nu va putea ajunge la un consens în ceea ce priveşte interzicerea maşinilor diesel şi pe benzină, este de dorit ca statele membre să îşi asume măsura în mod individual.

State precum Lituania, Letonia, Sloevenia şi Bulgaria au sugerat că este nevoie de eforturi complexe şi susţinute pentru a stopa „fabrica de emisii de carbon”, prin interzicerea vânzării maşinilor second-hand din Europa vestică în regiunile estice.

Sursa: Adevărul.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. Cand Lituania, Letonia, Slovenia şi Bulgaria au asfel de preocupari iar noi suntem ocupati cum sa amnistiem milionari, sa gratiem infractori sau sa eliberam criminali si violatori iti dai seama cat de jos am ajuns, aproape ca nu mai meritam sa existam ca stat

  2. Nu mai stalciti limba romana.
    Ori spuneti : ,,masinilor diesel”” ori ,,masinilor pe motorina”

  3. Vă rog frumos să interziceți mai devreme, să spunem în 20-25, motoarele Diesel la autoturisme! M-am trezit cu o pulbere fină aici jos și nu știam de unde vine, la început am crezut că e de la smoală, dar de curând am am aflat că vine de la păcătoasele voastre de „cazane” cu motoare Diesel…! Pastrați motoarele Diesel doar pe camioane și tractoare, dar doar pentru o scurtă perioadă și doar impunând norme draconice de poluare, ajungând chiar si la Euro 20, prin care normă chiar și fumul de țigară sa declanșeze alarma de poluare….

  4. https://m.zf.ro/auto/murdaria-curatelor-masini-electrice-17560077

    https://www.g4media.ro/argumente-in-favoarea-motorului-diesel-impotriva-masinii-electrice-si-impotriva-normelor-de-poluare-dezbatere-deutsche-welle.html

    Deci cu ce sa-l inlocuim?
    Cu alta sursa de poluare?(cazul masinilor electrice)
    Filtrele si pentru cele vechi au fost facute, costa intre 600 si 1200 euro problema este cine sa le plateasca .

    • Pamflet
      Sa vina in Suceava europenii care vor interzicerea dieselului si a motoarelor termice . Sa vada aici poluare facuta de industrie, unele fabrici fiind proprietate franceza. Sa vedeti aici poluare de la ccei care patroneaza industrii ca cea de producere a hartiei sau de cei din industria reciclarii. Iar Garda de mediu, Agentia pentru protectia mediului , Directia de sanatate publica, primaria, oengeurile de mediu si presa locala nu fac absolut nimic pentru protectia mwdiului. Ziaristii locali fiind niste pupincuristi carw se gudura pw langa autoritatile locale ca sa obtina si ei niste favoruri.
      Parerea mea…

    • Cu carute, postalioane, roabe si biciclete.
      In ce priveste productia bateriilor electrice care se bazeaza pe energie obtinuta prin tehnologii poluante (ca arderea carbunelui, de exemplu), aceasta problema se va rezolva aproape de la sine: cu ce mai adie vintul, cu ce mai bate soarele, e suficient sa producem o masa critica de baterii pe care apoi le folosim pentru a produce alte baterii si tot asa, intr-un fel de perpetuum mobile absurd dar plauzibil pentru mintile (mult prea) odihnite ale politicienilor europeni.

  5. Sfanta si omeneasca IPOCRIZIE!!! Emisiile de gaze cu effect de sera provin DE LA PRODUCEREA ENERGIEI ELECTRICE, si NU de la transport contributia sa, este in jur de 10% CU TOTUL: avione, vapoare, trenuri, si parc auto). Sa vad io UN GUVERN care sa se ia de marii producatori de energie SAU de industrie. Automobilele electrice NU SUNT MAI PUTIN POLUANTE decat cele cu arderea combustibililor clasici. Pentru cine CHIAR ESTE interest de reducerea gazelor cu effect de sera, LE REAMINTESC CA, cei mai mari poluatori mondiali, NU SUNT SEMNATARI AI PROTOCOLULUI DE LA Kyoto (privind reducerea emisiilor de gaze cu effect de sera), adiCA CA UeSA si China NU RECUNOSC AEASTA problema. Succesuri imbecililor! Veti CRAPA DE SETE in 30 cel mult 40 de ani!

  6. Propun sa se renunte chiar de anu’ viitor si sa mergem pe cozi de matura si covoare zburatoare!

  7. Au poluat intreaga planeta, retrageti masinile pe disel de acum, domnilor !

    • Le retragem dar ce ne facem cu autobuzele, microbuzele, camioanele, vapoarele, etc…Adica cele care imping economia si utilitatile. Cu ce le inlocuim…Sa nu-mi spuneti „cu electric” ca nu va cred…

  8. Nu ii dați idei lui WiFirea!
    Momentan nu este disponibilă nicio alta alternativa la motorul termic (diesel sau otto) care sa fie macar comparabilă că preț. Așa că asemenea măsuri ar afecta cel mai mult „consumatorul vulnerabil”, adică cel care nu își va permite să înlocuiască de exemplu, Loganul de 9000 euro cu nou lansatul Vw id3 de 30000 euro.
    Despre poluarea produsa de avioane și transportul maritim (tot diesel) nicio propunere?
    În plus aplicarea unei asemenea măsuri va face probabil ce s-a intplat in Romania cu înmatriculările „pe Bulgaria”. Se va umple ue de mașini înmatriculate de exemplu în Rusia… Îi doare pe ruși undeva de încălzirea globală.
    Singura soluție este că până atunci sa oferi o alternativa economic viabilă la motorul termic și deocamdată așa ceva nu pare plauzibil până în anul propus 2040.

  9. Știe cineva de aici ce expiră animalele inclusiv alea în 2 picioare?

  10. Poate spune cineva ca nu sunt interese la mijloc pentru eliminarea autovehiculelor cu motor termic?
    Isi mai aminteste cineva cum mirosea in Bucuresti la mijlocul anilor 90 ??
    Vi se pare ca mai exista acel miros sau poluarea aceea inconfundabila asemanatoare unui smog?
    Parerea mea este ca trecerea de la autovehiculele poluante la cele nepoluante s-a facut odata cu trecerea la Euro 4 unde exista clar un prag fata de masinile mai vechi. Adica, oricine poate face proba stand in spatele unui Euro 3 sau mai vechi si poate simti diferenta. Te doboara mirosul, lesini daca stai prea mult.
    Iar de la Euro 5, Euro 6, +, practic poti sta cateva minute intr-o camera inchisa cu un autovehicul Euro 6 cu motorul pornit fara sa-ti dai seama ca este intr-adevar pornit pentru ca nu emana noxe.
    Apropo, a vazut cineva vreodata vreo corveta purtatoare de rachete din Portul Mangalia pornind si iesind in larg. Pacura e mic copil :))Global Warming my as…

    • Faci referire la bețivii din marna militară ?
      Ei nu știu să facă jocul supapelor la un motor de 6 în linie , la 12V sunt pierduți total . ))))))
      In armata că peste tot , multi guralivi , putini competenți .

    • Doamne fereste! Nu am nimic cu acei oameni, vedetele respective sunt de productie ruseasca, cu motoare diesel de conceptie de prin anii 80, nu respecta nici un standard de poluare… Eu cand am vazut una am crezut ca a luat foc.

  11. Erau prea multe masini sh bune,trebuia facut ceva sa fie scoase.Dupa ce ajung cele electrice la masa critica vom afla ca polueaza si nici alea nu sunt bune, si asa mai departe.Autoturismele sunt responsabile de 2%,vacile de 6% si cand te gandesti ca se taie paduri sa se faca pasuni…Oricum au luat-o razna preturile la masini, pesemne noua criza vinde din AUTOMOTIVE.Ne mai auzim.

  12. Producerea unei masini electrice pana la iesirea pe poarta fabricii, rivalizeaza cu poluarea rezultata pentru producerea unei masini clasice +200000 km rulati.Pai ajungem in paradoxul lui Ahile cu broasca testoasa

  13. Pana-n 2040 se duce totul pe …

  14. Va incurajati singuri mai este foarte putin pina se reintoarce isus pentru judecata cum spune in apocalipsa vremea va suferi ca femia in chinurile nasteri si pamintul va arde cu ce este pe el si se va clatina ca un om beat

  15. Citind comentariile la acest articol vedem foarte clar de ce nu e și nu va fi niciodată România Danemarca. Noi știm mai bine cum devine chestia, în orice domeniu, nu ne învață ei pe noi.
    De-aia suntem noi fruntași în Europa și danezii, decât printre cele mai fericite popoare din lume. Fericiți cei săraci cu duhul, zic ai noștri. Românii e dăștepți, da n’are noroc, nu-i lasă oculta mondială să prospereze (sic!)
    Avem exact conducătorii pe care-i merităm, Viorica și Parlamentul reflectă fidel acest popor.

  16. PS: Lăsați diesel-urile să vină la mine! Ce fericire va fi când proștii de danezi și occidentali o să scape toți de cazane, căci unde se vor duce ele?! Pe șoselele patriei, desigur, că mai e loc. Și dacă facem câteva cruci și donăm la mântuirea neamului ne apără ăl de sus și de accidente și de cancere la plămâni. Hai doamne ajută!

    • Cum iti explici ca s-a spus dintr-o data „stop joc” pentru dieseluri dupa cateva decenii in care s-a investit masiv in cercetare si dupa ce ajunsesera la cel mai ridicat nivel de performanta si cel mai scazut nivel de poluare intalnite vreodata.

    • Tu cum iti explici ca s-a spus dintr-o data ‘stop joc’ pentru locomotivele cu aburi dupa cateva decenii in care s-a investit masiv in cercetare si dupa ce ajunsesera la cel mai ridicat nivel de performanta (unele atingeau 200 km/h)?!
      Cat despre ‘cel mai scazut nivel de poluare intalnit vreodata’ – e o gluma nu? Poate cel mai scazut nivel de poluare manipulat din software. Pentru informarea ta emisiile diesel sunt cancerigene, oficial, conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii.
      Daca tu spui ca sunt asa curate, tine un buchet de flori 5 minute la o teava de esapament diesel cu Euro 6 sau cat vrei tu. Si apoi gandeste-te ce respiri.
      Nu mai spun ca majoritatea romanasilor isi scot filtrele si valva EGR, ca nu trage bine motorul cu ele…

    • @Ego – locomotivele cu aburi erau performante , autonomia însă era o problema majora .

    • Cel mai scazut nivel de poluare intalnit la autovehicule diesel, desigur, doar nu vorbim despre vapoare. Stii ca la Euro 6 mai este prezent un sistem de depoluare in plus, care se numeste Adblue si este foarte eficient…