Daniel David, primele concluzii ale dezbaterilor pe proiectele de planuri-cadru de liceu: În cazul latinei voi propune în final revenirea la elementul centralizat / Mă gândesc la impunerea unui procent din orele alocate disciplinelor care să fie dedicat doar consolidării
După primele 10 zile de dezbateri privind noile planuri-cadru pentru liceu, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, scrie într-un articol pe blogul său că „învățăm să dezbatem” și după ce primele propuneri au fost doar critici vehemente, acum „oamenii educației au început să vină cu propuneri tot mai bune și suntem pe drumul corect”. David clarifică direcția în care se îndreaptă reforma și subliniază că procesul de consultare publică este nu doar necesar, ci și educativ.
Modificările propuse nu urmăresc doar reducerea numărului de ore, ci și descentralizarea deciziei educaționale, astfel încât școlile și elevii să aibă un rol mai activ în conturarea parcursului școlar, potrivit oficialului.
„Demersul înseamnă de fapt încurajarea unui registru opțional mai consistent, în care să ținem cont și de alegerile școlilor și ale elevilor (nu doar ale ministerului), pentru a personaliza educația,” explică Daniel David.
Ministrul Educației subliniază că în primele zile de dezbateri au predominat reacțiile polarizate – fie susțineri entuziaste, fie critici vehemente. Cu toate acestea, după apelul său la dialog constructiv, profesorii, părinții și specialiștii din educație au început să vină cu propuneri argumentate, ceea ce indică un progres real în procesul de consultare.
„Sunt optimist că învățăm să dezbatem. Dacă în primele zile reacțiile au fost de critică sau susținere (adesea necondiționate), oamenii educației au început să vină cu propuneri tot mai bune și suntem pe drumul corect,” potrivit lui Daniel David.
Una dintre cele mai importante schimbări pe care le propune reforma planurilor-cadru este descentralizarea, care le va oferi școlilor și elevilor mai multă libertate de alegere. Ministrul explică faptul că nu este vorba despre eliminarea mecanică a unor discipline sau ore, ci despre crearea unui sistem educațional mai personalizabil, în care deciziile nu sunt impuse exclusiv de minister, ci și de școli și elevi. „Am început să înțelegem filosofia acestor planuri-cadru: nu este vorba despre simpla reducere a încărcării elevilor, ci despre descentralizare și crearea unui registru opțional mai consistent. Astfel, personalizăm educația ținând cont de alegerile școlilor și ale elevilor,” explică Daniel David.
Citește articolul integral pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.