G4Media.ro

Daniel Funeriu: Calitatea profesorului este adevărata problemă – dar și soluție –…

Daniel Funeriu: Calitatea profesorului este adevărata problemă – dar și soluție – în educație

Manualele școlare nu reprezintă soluția la problemele din învățământ, fie ele curriculare sau de altă natură, spune fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu. Într-un interviu acordat publicației România literară, acesta spune că “ni s-a inoculat ideea că, odată schimbate manualele, s-a pus la punct ‘reforma curriculară’! Nimic mai fals: dacă ar fi așa, am traduce manualele din Finlanda și – hocus-pocus – am rezolva chestiunea”.

“Adevărata problemă – dar și soluție – e calitatea profesorului. Degeaba ai curriculum și manuale bune și săli de clasă perfect dotate dacă profesorul îți livrează prost materia. E ca și cum ai comanda prânzul celui mai rafinat bucătar, dar băiatul care-l livrează îl scapă pe jos…, iar tu, în necunoștință de cauză, înjuri și schimbi bucătarul pentru gustul mizerabil al meniului. Nimic nu se va schimba a doua zi dacă ai parte de același ‘livreur’”, afirmă Funeriu, pentru România literară.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Aici sint perfect de acord cu Funeriu, calitatea celor mai multi dintre profesorii scolii romanesti e jalnica.

  2. Păi și cum duci profesorii cei mai buni în fundul satului unde învață 15 copii în aceeași sală, dar din ani diferiți, cu 1 sau doi profesori rătăciți pe acolo?
    Simplu: toate cursurile pe internet, toți copiii cu acces la cei mai buni profesori. Așa scăpăm de dominația incompetenților care s-au aciuat cu toată familia prin școli, nu vin la ore și dau note după ureche….

  3. Le dam tablete si am rezolvat, elevii pe YouTube si proful pe siteuri deocheate. Cam asa vad unii rezolvarea, cat mai mult internet in scoli. Funeriu are dreptate aici, factorul uman e hotarator, tehnologia mai putin. Insa e greu sa gasesti oameni motivati , iar copiii vor cat mai mult internet, la scoala trebuie sa fie usor, sa nu se chinuie, samd. Sunt pesimist, vazand ce decade nivelul educational aici unde traiesc (una din tarile asa zis avansate).

  4. Care calitate a profesorului? Eu va vorbesc de facultatile romanesti si va zic ca ce se preda acolo e sub standardele internationale in 99% din cazuri; iar profesorii nici nu au habar de standardele astea! E vorba de o facultate de stiinte sociale, nu mentionez care, calchiata numai cu numele dupa model occidental : in Romania nu exiata bibliografia fundamentala a domeniului; ea nu este predata sau asimilata de profesori decat din intamplare si partial; profesorii nu cunosc metodologia stiintei sociale in cauza, caci sunt persoane recalificate sau calificate din mers din alte domenii (cand a cazut comunismul, in afara de filozofie, istorie si litere nu existau alte facultati de ceea ce se cheama larg stiinte sociale) iar persoanele inca mai tinere sunt calificate si omologate de aceste persoane care critica standardele internationale „ortodoxe”, nu le cunosc ori le evita – standarde metodologice la care ma refer adica cum se face in restul lumii o ipoteza de cercetare testata etc; in Romania nu exista o „zestre” de carti, articole, repere-model pe care sa se construiasca cunoastere, caci oricine studiaza un domeniu trebuie itai sa stie ce s-a facut si care sunt bazele domeniului ala; nu exista publicatii cu orientare academica, scholarly, nu neaparat nivel ISI caci alea care sunt de nivelul asta oficial oricum sunt numai cu numele, sunt pur si simplu contrafaceri – toata universitatea traieste mai mult din „cunoastere floclorica”, orala inventariata in maculatura si notitele profesorului, plus traduceri ocazionale de carti de senzatie nu scholarly de obicei americane si eventual editoriale gazetaresti sub orice critica a unor fete publice care in Romania fac o palida figura de intelectuali publici care isi dau cu parerea pe orice dar niciodata cu referire la o suma de teorii, cercetari etc proprii sau ale altora….si argumentele pot continua! Daca citesti tembel un zoar ca Adevarul ai crede ca studentii romani au umplu Cambridge si Microsot, in realitate cei cu bani fug de un sistem de educatie ptost – dovada ca peste jumatate din romanii cu studii superioare (oricum 10% din populatie) care au emigrat nu isi gasesc un job in afara pe domeniul pe care au diploma de studii, pe care sunt specialisti adica, pentru ca pur si simplu in afara se stie ca calitatea invatamantului universitar romanesc e aproape de zero. Personal am fost sfatuit in cateva tari europene, si stiu si persoane mult in aceeasi situatie, sa uit de diploma din Romania ca nu ti-o recunoaste practic nimeni si sa fac inca o facultate acolo. Asa de grava e situatia! Cine nu o vede sau recunoaste, face asta din motive de rea vointa, coruptie sau prostie.

    • … in Romania nu exista o „zestre” de carti, articole, repere-model pe care sa se construiasca cunoastere

      Ba exista… tot felu’ de aberatii comuistoido-religioase si elucubratii sifilitice ridicate la rang de „cunoastere” si/sau „adevaruri-stiintifice” si/sau „genii”.

      E vorba de o facultate de stiinte sociale…

      o sa le numesc: snspa + ub = rahaturile pseudo-universitare pe care alde pulitruku funebru le-a pus in fruncea (re)f/v-omei asomate.

  5. Vă bateți joc de profesori la titularizare. Greu se obține 7.Adica la 6.90 e un profesor slab? Nu se găsesc 10 sutimi? Mă refer la chimie, fizică, matematică. Le este teamă profesorilor metodisti, că pierd orele peste normă.
    Să corecteze universitarii, în centre universitare. Așa este corect.

  6. Si iarasi ne intorcem la bani . Educatorul de calitate, profesorul gimnazial de calitate , profesorul universitar de calitate ,sau cite alte categorii de profesori ,or mai fi pe lume, nu ii poti atasa unui sistem de invatamint , decit in conditiile in care le poti oferi , sa zicem salariu , de exceptie . In toata aceasta Epopee educationala , noi toti, fie asteptam de la politic , fie de la cadrele ce isi desfasoara activitatea in invatamint ,sa ne transforme copii in genii absolute si am fi in stare sa facem orice pentru asta . din nefericire uitam ca invatamintul nu este reprezentat doar de profesori , invatamintul priveste in mod natural elevii , copii nostri . Normalitatea ar fi , putiinta parintilor de a intelege ,ca in fapt profesorii , asa cum sunt ei , nu fac decit un serviciu public si functie de cunostiintele pe care le poseda transmit (doar atit ,transmit )aceste cunostiinte profesorale multe sau putine , celor ce accepta sa primeasca aceste notiuni . Mai departe ,alegerile copiilor nostri , uneori motivate de cererea noastra ca parinti (nu faceti asta ) fac posibile si arata drumul viitor al copiilor nostri . Tinerii ce ajung in invatamintul superior , ar trebuie sa nu aiba mari asteptari de la profesorii lor si ar trebui sa isi foloseasca capacitatile acumulate in timp pentru a le folosi in viata . Profesorii ca noi toti sunt si ei oameni si pe ei ii doare citeodata capul si ei au zile bune si rele si ei sunt partizani sau favorizeaza pe unii in detrimentul altora . Problema nu este la profesori ci la elevi . Elevii trebuie sa aleaga propriul lor drum si daca cred ca este necesar sa ceara si ajutorul profesorilor . Cred ca nu exista profesor care sa refuze asa ceva .

    • Sure.
      Conform (re/v)omei asomate,
      „calitate” inseamna taierea retributiei pt munca… aka „eficientizare”

  7. Stimate Domn, întregul Sistem este o problemă! Dumneavoastra aveti copii la scoala ? Considerati ca programa școlară este adecvată invatarii si aprofundarii noțiunilor de bază, fundamentale, de către elev ? Manualele sunt greoaie și neadaptate la ceea ce trebuie să cunoască elevul după ce termină, sa spunem cls. I-IV, pentru ca in aceste clase se pun bazele cunoștințelor fundamentale pentru ceea ce se va invata ulterior. Ati vazut vreodata in viata D-voastră o listă cu lecturile obligatorii la sfârșitul fiecărei clase ? Acelea sunt lecturi obligatorii ? Ex. Rostogol merge acasa de Lavinia Braniste, la cls. I, etc. În plus, vi se pare normal ca intr-un manual de cls. a- III -a sa regăsiti Coridorul ispitei de Voltaire, în condițiile în care nu s-a citit încă Amintiri din copilărie de Ion Creangă? Si nu in ultimul rand, daca înghesuiți 40 de elevi într-o clasa ce calitate vreti de la invatator/profesor? Culegerile alea idioate pe care invatatorul/ profesorul le comanda la clasa si care ocupa destul de mult timp elevului, în detrimentul învatarii noțiunilor elementare/ de bază, nu sunt aprobate tot de D-voastră, de MEN ? Revizuiti-le, scoateți mizeriile astea de culegeri si redactati culegeri care sa sprijine elevul pentru o eventuală performanta ulterioara si nu in ultimul rand, introduceți manuale unice de romana si mate, nu avem nevoie de manuale pestrițe si neadaptate la ceea ce trebuie să știe elevul la finele fiecărei clase ! Cu stima!

  8. Adevărata problema în educație sunt multitudinea de miniștrii care s-au perindat pe la minister sa bifeze o leafa barosana fără sa facă nimic! Apoi dau interviuri de … fara sa menționeze concret ce au făcut ei util pentru educație dacă tot au fost așa buni. Domnule Funeriu, ce ați adus dvs bun în educație când ați fost ministru? Doar ați bulversat sistemul dar e mai simplu sa dai vina pe profesori. Problema e ampla, dacă va dați jos ochelarii de cal și atitudinea de atotstiutor poate veți și observa acest lucru. Sunteți un om plimbat, se pare ca nu ați învățat nimic.