De ce e nevoie de falsul spectacol al învățământului gratuit în România? – Mircea Bertea
Analiza este semnată de Mircea Bertea, Directorul Colegiului Național Pedagogic “Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca, profesor asociat la Universitatea “Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca:
135 de zile! Cam atât a durat și anul școlar preuniversitar 2020-2021. Poate chiar mai puțin, dacă ne referim la timpul real dedicat studiului și la școala pe bune. E drept, n-au fost zile de sărbătoare, ci de pandemie, numai că pentru unii dintre noi (inclusiv cadre didactice) semnificația cuvântului pandemie a echivalat, din păcate, cu un bun prilej și cu o scuză pentru a nu face nimic. Sau aproape nimic.
Sub protecția unui stat social prietenos cu cei care nu fac mare lucru, salariile au fost asigurate integral pentru personalul din învățământ, didactic și nedidactic, chiar și în lunile în care școala a fost fizic închisă, pentru a se deschide apoi sau pentru a funcționa alternativ într-un online confuz și de amatori și în scenarii mixte, doar pe ici-colo și în mod excepțional cu manifestări exclusive de școală adevărată. Mai mult, vacanțele (chiar două vacanțe de Paști!) și concediile plătite integral au curs normal. Situația a fost identică și pentru elevi. Deși au stat acasă, li s-au plătit tuturor abonamentele pe mijloacele de transport pe care n-au avut cum să le folosească sau pe care le-au folosit secvențial, li s-au asigurat și plătit integral burse în continuare. Materia a fost decimată, ministerul a publicat suficiente teste de antrenament, replicate parțial sau total la examene, s-au făcut simulări oficiale, elevii fiind încurajați cu note mari, valindându-se astfel tacit o așa-zisă evaluare online, în realitate un simulacru de evaluare, total irelevantă, și încurajându-se puternic meditațiile particulare, plătite din buzunarul părinților sau al susținătorilor legali ai elevilor.
Anul școlii de acasă
Anul acesta școlar a fost anul școlii de acasă. Nu doar ca școală într-un online pentru care am fost, cu puține excepții, total nepregătiți (municipiul Cluj-Napoca fiind în acest sens o excepție fericită!), ci și ca anul în care au explodat meditațiile particulare, plătite de familiile elevilor. Și nu vorbim doar de orele particulare de după orarul zilnic al elevilor, ci și de orele din zilele de sâmbătă și duminică, până seara târziu, și chiar de ore particulare livrate dimineața, în paralel cu orele online de la clasă.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
16 comentarii