G4Media.ro

De ce este frig în autobuzele cumpărate din Turcia. Șoferii au 10…

Sursa foto: Otokar

De ce este frig în autobuzele cumpărate din Turcia. Șoferii au 10 grade în cabină. Cazurile Brașov și Sibiu

Autobuzele fabricate în Turcia, cumpărate de multe primarii din ţară, nu par o investiţie tocmai inspirată. Unele vehicule nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo de la noi, iar pasagerii tremură, transmite site-ul știrileprotv.ro

Dacă anumiţi şefi de regii de transport recunosc că au această problemă şi încearcă să o rezolve – alţii insistă ca achiziţia a fost bună şi consideră că de vină pentru frigul din autobuze sunt opririle dese în staţii.

În cele peste 100 de autobuze ale societăţii de transport în comun, ansamblate în Turcia, pasagerii tremură. Vehiculele nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo din Braşov, de pildă, iar când este frig instalaţia nu dă randament.

Autobuzele în care pasagerii suferă de frig au costat Primăria din Braşov 25 de milioane de euro şi au fost achitate cu un credit. Conducerea societăţii de transport recunoaşte că achiziţia nu a fost tocmai inspirată. Promite însă că va rezolva problema.

“Din luna decembrie a început un program, cu ajutorul producătorului, de suplimentare a surselor de căldură, prin amplasarea unei aeroterme. Până acum au fost montate doar în câteva, în 4, însă în perioada următoare vor fi montate şi în celelalte”, a declarat Silviu Ștefan, purtător de cuvânt RAT Brașov.

Situaţia se repetă şi în Sibiu. Pe străzile din oraş circulă 55 de astfel de vehicule, cumpărate cu 60 de milioane de lei, bani proveniţi şi de această dată dintr-un credit.

„Acum este 9:30 şi temperatura nu a ajuns la 10 grade. Nu face destulă căldură”, spune un șofer de autobuz.

„Cabinele nu sunt închise etanş, partea de jos nu au căldură absolut deloc. Merg cu pătura pe picior”, spune un alt șofer.

Şoferii susţin că merg degeaba cu instalaţia de încălzire pornită la maximum. Vehiculele sunt dotate cu sisteme de climatizare adaptate condiitiilor din ţările cu ierni mai blânde şi nicidecum gerului de la noi.

Conducerea societăţii de transport public din Sibiu sustinte însă că frigul resimţit de şoferi şi de pasageri este datorat doar opririlor dese în staţii şi nu are nicio legătură cu felul în care au fost fabricate autobuzele.

Sursa: știrileprotv.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Uite asa apar achizitiile facute cu c.rul ale diversilor „meseriasi” din primarii si nu pe bani europeni cum ar fi facut primarii seriosi, ci cu credit platit de noi toti. Iar „boborul” ii realege pe acesti primari/primarite cu surle si trambite. Asa se vede mai bine ca primarita din Sibiu, lasata de Iohannis sa-i tina scaunul cald ca poate nu ii merge cu presedintia, este pe langa ceea ce ar trebui sa fie. Iar povestea ca primarul doar semneaza sa i-o spuna cui o vrea s-o creada.

    • Subscriu. In Sibiu autobuzele sunt foarte aglomerate, foarte reci.E groaznic vara cand oamenii se lipesc unii de altii.

  2. Interesant, și la Cluj opresc des autobuzele dar temperatura din interior e potrivită. Chiar și zilele trecute când afară erau -12 grade.

    • Confirm ca si Mercedesurile Citaro din Bucuresti sunt ok inclusiv pe ger. Astea turcesti, insa…

    • AlexPop, si eu iti confirm ca Mercedesurile Citaro din Bucuresti NU sunt ok inclusiv pe ger.
      E taman invers, in Otokaruri e mai cald (cand dau soferii drumul la incalzire) decat in Mercedesuri. Nu stiu daca fac asta intentionat, adica tin oprita incalzirea, s-au stricat instalatiile sau pur si simplu nu stiu cum sa le opereze, dar in orice autobuz Mercedes in care m-am urcat era un pic mai cald decat afara. In Otokaruri in schimb se simte caldura.
      Asta nu inseamna ca tin partea Otokarurilor, ci doar spun observatia mea. Mercedesurile NU au caldura.

      PS. Ca sa vorbim aceeasi limba, Mercedesurile sunt alea albe, iar Otokarurile sunt turc-oaz.

  3. tipic borfasilor comunisti – socialisti: incompetenti nu sunt cei care au facut decizia de a cumpara aceste petarde, ci vremea de afara!

  4. Arata de cacat autobuzele astea bleo, zici ca sunt de la Jandarmerie
    Muie FIrea

    • nu sunt bleo sunt turc-oaz.
      Asa zice fuie-mirea

    • stirea este despre orasele Sibiu si Brasov, cu primari de la pnl, dar voi aveti treaba cu firea.

    • probabil ca orice discutie, dezbatere serioasa despre primaria capitalei, atributiile unui primar, diferente intre primarii de sector vs. capitala, etc va fi imposibil de dus din cauza unor indivizi fara creier, de genul vostru, care stau cu m… in gura.

    • @Andrei – la Sibiu primarita este de la FDGR, nu pnl.

  5. Baetii
    Întrebare :
    _ cum credeți voi că a reușit nea Pandelică sa ia acum otocare pentru liniile noi ce le a „câștigat ” prin București??????
    Și ce să vezi …..liniile acelea sunt super aglomerate.
    Cum de nu a câștigat niste linii care merg cu 10 călători de colo colo prin București ?!?!!
    Retoric vorbind
    Vă salut.
    Așa se fac afaceri la noi
    O mana spala pe cealaltă și ambele spala fața

  6. Cu turcii se pot face intelegeri, mismasuri, comisoane etc.
    De asta sunt cumparate autobuze de acolo.
    Cu bani europeni, sau cumparand de la producatori consacrati prin achizitii transparente etc., treaba asta nu prea merge.
    Coruptia ne tine (si) in frig.

  7. Cum naiba de le-au cumparat toti din Tucia?
    Cum naiba NU au stiut ca NU sunt bune de nimic in Brasov sau in Sibiu, unde Iarna nu-i ca Iarna din Antalya!
    Autobuzele astea au Caiete de Sarcini, au Documente care le descriu, astia au STIUT ce vor sa CUMPERE si CE au CUMPARAT?
    CINE va PLATI Cheltuielile suplimentare sa le doteze pentru a face fata unei calatorii civilizate in Iernile friguroase din Brasov sau Sibiu?!
    Iar Primaria Sibiu ii sfideaza pur si simplu pe sibieni, declarand ca in autobuze e frig din cauza Usilor care se deschid!!!
    Halucinant, probbail le-au comandat cu cerinta de a NU se deschide usile, asa incat sa nu se faca frig inauntru, 10 Grade numai, Dumnezeulle, sa calatoresti stand pe scaun 30 Minute in cele 10 Grade ajungi cu picioarele inghetate bocna!
    Direct la Spital!
    Rusine, incompetentilor!

    • Nu sunt incompetenti, sunt doar corupti. Este la moda sa se faca afaceri cu firme din orient deoarece se poate pierde urma banilor usor si nu se pot strange dovezi la dosar.

  8. Doamnă jurnalist / domnule jurnalist,

    Dacă știrea este despre autobuzele din Sibiu și Brașov, de ce ați ilustrat articolul cu poza unui autobuz din București?

  9. Sunteţi o naţie de proşti care votează cu hoţi.

  10. DNAul a investigat problema si a reiesit ca din cauza opririlor dese este frig.
    In concluzie primarii care au facut manariile nu pot fi trasi la raspundere.

    Pai daca votam idioti de ce ne credem noi mai destepti ???
    Orice corupt este un idiot dar nu orice idiot este si corupt. Ca sa se vada diferenta!!!

  11. Inseamna ca prostovanii de primari + subalternii, de la Brasov si Sibiu, nu s-au uitat cu atentie pe specificatiile autobuzelor ! Probabil au ales o varianta mai ieftina de dotare cu aer conditionat.
    In Bucuresti, in autobuzele in chestiune este cald si cand este frig afara.

  12. Despre aerul condiționat din autobuzele turcești: explicații din surse interne
    Un șofer de pe un astfel de autobuz mi-a spus foarte clar că așa zisul aer condiționat din autobuz este cu două poziții: rece și cald. Fără nici o gradație intermediară !
    In plus, autobuzele/motoarele lor sunt foarte rigide, de aceea demarează și frânează brusc, cu disconfortul de rigoare pentru călători ! 🙁

  13. Oare în Siberia autobuzele opresc în statii? Oamenii aia cum se descurca?
    Rusine primariei Sibiu!!