De ce luxul are nevoie de Trump
Prezența lui Bernard Arnault la inaugurarea președintelui SUA a stârnit controverse, însă, potrivit BOF, președintele LVMH a luat o decizie inspirată din punct de vedere al afacerilor.
Miliardarii au fost prezenți în număr mare la inaugurarea lui Donald Trump de luni. Printre aceștia s-a numărat și Bernard Arnault, fondatorul și directorul executiv al LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, însoțit de fiica sa, Delphine, și fiul său, Alexandre, ambii ocupând funcții importante în compania controlată de familie.
Deși prezența lui Arnault a ridicat sprâncene, decizia sa a fost una pragmatică pentru cel de-al cincilea cel mai bogat om din lume.
Relația dintre familia Arnault și Donald Trump nu este una recentă. În 2017, Bernard Arnault a fost unul dintre primii directori executivi care l-au vizitat pe Trump după alegerea acestuia în 2016, fiind însoțit atunci de fiul său, Alexandre. Acum, cultivarea relației cu Trump consolidează poziția LVMH ca lider al pieței de lux din SUA și ar putea proteja compania de posibile tarife comerciale. Mai mult, această mișcare ar putea revitaliza industria modei.
Cu cheltuielile pentru produse de lux în China în declin, SUA rămâne principala speranță pentru comercianții de lux în acest an. Cartier, de exemplu, deținut de Cie Financiere Richemont SA, a raportat o creștere de 22% a vânzărilor în America în al treilea trimestru. LVMH, care urmează să raporteze rezultatele trimestriale, ar putea avea un rezultat similar.
Vânzările de lux din SUA sunt strâns legate de performanța pieței bursiere. Cu S&P 500 aproape de maxime istorice și Bitcoin în creștere, există șanse mari ca americanii să continue să cheltuie pe genți și ceasuri de lux. LVMH, care a generat 25% din vânzări din SUA în primele nouă luni ale anului 2024, ar fi principalul beneficiar.
Un alt motiv pentru care Arnault trebuie să mențină relații bune cu Trump este legat de tarife. Deși companiile de lux au o expunere limitată la producția din China, ele ar putea fi afectate de eventuale taxe pe produsele europene. În mod normal, acestea ar putea transfera creșterile de preț către clienți, dar inflația deja ridicată reduce acest spațiu de manevră.
LVMH are un avantaj competitiv în cazul unor astfel de tarife. După Franța și Italia, SUA este cel mai mare centru de producție al companiei. Brandul Louis Vuitton produce deja genți și accesorii din piele în fabrici din Texas și California. Tiffany & Co. creează și produce în SUA, iar LVMH deține, de asemenea, podgorii în Napa Valley.
În 2019, la doi ani după prima sa vizită la Trump, Arnault a deschis o fabrică în Texas, respectând o promisiune de a crea mai multe locuri de muncă în SUA. Este posibil ca LVMH să facă ceva similar acum, consolidând relația cu administrația și folosind eticheta „Made in America” ca un instrument de marketing.
Industria de lux ar putea beneficia, de asemenea, de efectul cultural generat de Trump. Stilul său formal, cu costume bine croite, și ținutele elegante ale Melaniei Trump atrag atenția, iar acest lucru ar putea revitaliza moda formală.
Dior, al doilea cel mai mare brand al LVMH, condus de Delphine Arnault, a îmbrăcat-o pe Melania Trump la evenimentele inaugurale. Ivanka Trump a purtat, de asemenea, ținute semnate Dior și Givenchy, o altă casă de modă a grupului LVMH. În plus, promovarea opulenței și a puterii de către Trump ar putea încuraja consumatorii să își afișeze mai deschis statutul social, ceea ce ar spori vânzările de genți și ceasuri.
Apropierea dintre Arnault și Trump nu este lipsită de riscuri. Unii clienți ar putea fi nemulțumiți și ar putea boicota produsele LVMH. De asemenea, apariția lui Arnault la inaugurare a coincis cu criticile aduse diviziei Chaumet a LVMH, responsabilă pentru designul medaliilor olimpice, care s-au pătat rapid. Totuși, cu atât de multe mize pe cheltuielile de lux din SUA, riscul pare să fie unul asumat.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.