De ce n-au mers tinerii la vot? Se simt din ce în ce mai puțin reprezentați, figurile politice nu sunt în mediile lor de socializare și au adesea o agendă paralelă cu dorințele lor – analiza Consiliului Tineretului din România
Tinerii se simt din ce în ce mai puțin reprezentați, figurile politice nefiind prezente în mediile lor de socializare și având adesea o agendă paralelă cu dorințele lor, scrie într-o analiză Consiliul Tineretului din România. Unele dintre soluțiile propuse pentru reducerea absenteismului la vot al tinerilor ar fi votul electronic, prelungirea procesului de vot și în țară, după modelul aplicat în Diaspora, sau chiar introducerea votului obligatoriu ca în Belgia.
“Ne lipsesc 74.61% din tineri, unde sunt cei 2.857.732 de milioane ? Ne lipsesc 68.16% din români, unde sunt cei 10.693.130 milioane?”, scriu autorii analizei.
Consiliul Tineretului din România propune câteva potențiale răspunsuri la aceste întrebări:
“Cu ce sunt diferite Alegerile Parlamentare de celelalte tipuri de alegeri și cum ar putea influența specificul acestora prezența la vot?
Alegerile parlamentare diferă față de alegerile prezidențiale și locale prin caracterul lor impersonal, acestea din urmă oferind opțiuni nominale electoratului în locul entităților politice de tip partizan. Astfel, uneori alegătorii se pot asocia mai ușor cu o figură personală, cunoscută, decât cu o ideologie. De asemenea, în cazul Alegerilor Parlamentare cetățenii își pot exercita dreptul de vot doar în județul de reședință sau domiciliu, alegătorul participând la desemnarea reprezentanților comunității din care face parte în Parlamentul României, spre deosebire de Alegerile Prezidențiale sau Alegerile Europarlamentare în cazul cărora cetățenii se pot prezenta la urne în orice altă localitate, votând pe listele suplimentare. În acest sens, posibilitățile mai reduse de exercitare a votului, dar și specificul votului „de listă” determină, în general un procent mai mic de participare la vot. (…)”
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
16 comentarii