G4Media.ro

De ce preferă unii bărbați hainele femeilor și cum a pornit frenezia…

Photo 137522236 | Clothes © Chernetskaya | Dreamstime.com

De ce preferă unii bărbați hainele femeilor și cum a pornit frenezia îmbrăcăminții unisex pe Tik Tok

Bărbații descoperă că unele haine de damă sunt mai bine concepute și croite, confecționate din materiale mai bune – și mai ieftine. De la vestele din bumbac la influenceri la blazerele de designer la Prințul Harry, bărbații care împrumută haine de damă sunt în creștere, arată un reportaj The Guardian.

La începutul acestui an, o frenezie a accesibilității unisex a cuprins adepții de îmbrăcăminte masculină de pe TikTok atunci când o serie de videoclipuri a susținut o vestă elastică, fără mâneci, din secțiunea pentru femei a supermarketului american Target.

Realizată de Good Day, influenceri de sex masculin au accesat platforma pentru a lăuda prețul de 8 dolari (6,40 lire sterline), confortul său (grație unui amestec de bumbac/spandex) și modul în care designul completează fizicul masculin. „Cel negru, în special, este maioul ideal pentru sala de sport”, a declarat Xander Torres, 30 de ani, un chelner din Vancouver și blogger de îmbrăcăminte masculină, într-unul dintre videoclipurile sale. „Felul în care este tăiat face o treabă bună în a-ți accentua umerii și pieptul. Ca și cum mă simt sexy în el – și asta este ceea ce îți dorești”.

Umilul maiou se bucură deja de o oarecare renaștere în arena stilistică masculină. În ultimul an, datorită nenumăratelor imagini cu Jeremy Allen White de la The Bear, precum și a podiumurilor de la Bottega Veneta, Dolce & Gabbana și Ami, vestele fără mâneci au jucat un rol principal. Anul trecut, Prada a lansat un maiou de bumbac alb pentru femei, la prețul de 690 de lire sterline – dar a fost purtat și de bărbați și, în ciuda prețului, s-a epuizat în toate mărimile. În iulie, revista GQ le-a spus cititorilor să uite tot ce știau despre veste, deoarece acestea erau „cel mai tare lucru care se poartă vara aceasta”.

Ascensiunea Target este, de asemenea, un indiciu al unei schimbări mai ample în modul în care bărbații cumpără haine, unii dintre ei orientându-se spre secțiunea pentru femei pentru a găsi forme, culori și finisaje pe care colecțiile pentru bărbați pur și simplu nu le oferă.

Timp de un deceniu, a fost invers. „Îmbrăcămintea pentru bărbați ține la distanță de îmbrăcăminte pentru femei, în timp ce îmbrăcămintea pentru femei se îndreaptă mai mult către cea pentru bărbați”, spune Rich Legate, 34 de ani, un muzician din Londra, care face cumpărături atât în secțiile pentru bărbați, cât și în cele pentru femei. El crede că există mai multe nuanțe în îmbrăcămintea pentru femei, că se pretează mai ușor la alegeri de stil personale. În schimb, în ceea ce privește îmbrăcămintea pentru bărbați: „Nu există subtilitate sau considerația că ai putea dori să-ți accentuezi corpul într-un anumit fel”, spune el.

Recent, Legate a căutat să cumpere blugi evazați care să îndeplinească cerințele sale – cu talie înaltă și o evazare subtilă pe picior – și în cele din urmă a ales o pereche de blugi pentru femei de la Levi’s. „Nu aveam nicio șansă de a-i găsi în secțiunea pentru bărbați”, spune el, menționând că majoritatea blugilor pentru bărbați sunt „foarte normali”, cu puține elemente de formă sau finisaj bine gândite. „Am mai multe șanse să îi găsesc în secțiunea pentru femei, așa că acesta este doar traseul pe care îl urmezi.

„De-a lungul istoriei, bărbații s-au îmbrăcat dincolo de diferențele dintre sexe, mai ales ca parte a culturii travestiților, despre care se știe în general că a apărut în teatru la sfârșitul secolului al XVI-lea, iar acum este o parte importantă a culturii generale. În anii ’60, revoluția în cultura tinerilor a făcut ca bărbații să poarte bluze cu flori, eșarfe de mătase, gulere de tip pussy-bow etc. În anii ’70, muzicieni precum David Bowie și punk-ul au încurajat o cultură a androginiei vestimentare care a atins apogeul cu noii romantici, în timp ce la sfârșitul anilor ’80 și în anii ’90, masculinitatea a fost contestată în mod constant de designeri precum Marc Jacobs și Jean Paul Gaultier, celebru pentru că a fost primul care a îmbrăcat bărbați în fuste pe podium.

Moda este în mod decisiv fluidă și, în timp ce colecțiile specifice genului încă servesc drept structură pentru industrie, îmbrăcămintea unisex este în plină expansiune. Potrivit unui studiu realizat în 2022 de Klarna, compania suedeză de servicii financiare, 70% dintre consumatori și-au exprimat interesul de a cumpăra în viitor îmbrăcăminte neutră din punct de vedere al genului, iar mărci unisex precum Telfar, Entireworld, MC Overalls și Riley Studio intenționează să răspundă cererii.

Dar noțiunea de bărbați care cumpără haine de damă pentru că sunt mai bune este mult mai nouă și poate evidenția un decalaj în modul în care sunt confecționate și comercializate hainele pentru bărbați. Nu este vorba doar de bărbați subțiri care caută haine mulate. De exemplu, blugii de blugi standard pentru bărbați tind să aibă o lungime între picioare de 81 cm (dacă nu chiar de 34), în timp ce cei pentru femei sunt în general cu 2 – 4 cm mai scurți (talia este adesea aceeași). Dacă un bărbat caută o croială sau o croială de braț cu o formă diferită, de ce nu ar lua în considerare secțiunea pentru femei?

Același lucru este valabil și pentru culoare și textură. „Bărbaților li se oferă confecții atât de omogene [în îmbrăcămintea obișnuită]”, spune modelul și directorul artistic, Richard Biedul, în vârstă de 40 de ani. „Negru, gri, albastru sau dungat, și nu există prea multe opțiuni în acest sens. Dar te uiți la oferta pentru femei și este atât de colorată, atât de texturată. Există întotdeauna ceva diferit.”

Biedul și-a cumpărat prima pereche de pantaloni de damă la mijlocul anilor 2000, când „indie-sleaze” era la modă. „A fost probabil aceeași pereche de pantaloni pe care orice băiat pasionat de indie rock’n’roll și-a cumpărat-o – blugii skinny pentru femei de la Topshop. Nu se făceau pentru bărbați și eu voiam doar acel look”, spune el. De atunci, Biedul și-a rafinat gusturile, în special când vine vorba de croiala feminină – lucru pe care se pare că l-a descoperit și prințul Harry, care a fost văzut purtând, se pare, sacoul lui Meghan – și și-a luat recent un costum maro ciocolatiu de la designerul german Jil Sander. Pantalonii sunt subțiri, cu talie înaltă, pliu inversat și curea încorporată, iar sacoul, deși este puțin strâmt, este perfect pentru o siluetă care se profilează în jos. „Unii oameni ar putea crede că este ciudat să se uite la secțiunea pentru femei a unui site web, dar pentru mine este firesc, deoarece știu că este mai măgulitor pentru forma corpului meu”, spune el.

Dacă acest lucru pare o întâmplare singulară, merită menționat faptul că unele magazine au observat o creștere subtilă a numărului de bărbați care cumpără îmbrăcăminte pentru femei pentru ei înșiși. Uniqlo a observat o creștere de 15% a numărului de bărbați care cumpără articole pentru femei în ultimii patru ani, iar la Cos, se așteaptă ca bărbații să cumpere îmbrăcăminte pentru femei și viceversa.

„Întotdeauna am văzut comunitatea noastră cumpărând în ambele departamente, iar atunci când ne creăm colecția, vedem adesea piese în care credem pentru toate genurile”, spune Karin Gustafsson, director de design la Cos, care remarcă faptul că bărbații cumpără adesea pantaloni rotunjiți, cu croială, cu croială rotundă, tăiați pentru femei. De altfel, există o pereche de pantaloni Uniqlo pentru femei pe care bărbații par să o îndrăgească: un model cu talie înaltă, plisat, cu picior larg. „Îmi plac pentru că sunt meniți să fie un pic largi la o femeie obișnuită”, spune Josh Massie, 30 de ani, reprezentant de dezvoltare a afacerilor în New York, „dar la un tip de înălțime medie ca mine (1,70 m) se aliniază bine chiar în vârful unui mocasin.”

Femeile au cumpărat îmbrăcăminte bărbătească și pentru ele însele, dar în timp ce bărbații caută forme mai ponderate, femeile caută volum și croieli supradimensionate. „În ultima vreme, a existat cu siguranță o mișcare pentru femeile care se îndreaptă către îmbrăcămintea masculină”, spune Amy de Klerk, editor digital de modă la Harper’s Bazaar. Ea remarcă faptul că blazerele supradimensionate sunt o piesă cheie a îmbrăcămintei pentru bărbați ca îmbrăcăminte pentru femei în acest moment și că este mai ieftin să cumperi din magazinele pentru bărbați – sau doar să împrumuți haine. „Prieteni de-ai mei poartă hainele de mâna a doua ale bunicilor lor exact din acest motiv.”

Costul este un factor interesant în această tendință. În ciuda faptului că sunt aproape identici, acei pantaloni Uniqlo pentru femei pe care Josh Massie îi adoră sunt cu 5 lire sterline mai ieftini decât echivalentul din secțiunea pentru bărbați, datorită unei diferențe subtile în materialul căptușelii, spune un purtător de cuvânt .

Biedul crede că achiziționarea de îmbrăcăminte pentru femei – „Jachete din denim, jachete din piele: forme incredibile!” – poate fi un fel de hacking, cum ar fi oferirea bărbaților unui look Saint Laurent, alungit, de tip Louche, pentru o fracțiune din prețul Saint Laurent. Acest lucru sună grozav, dar nu ezitați să începeți cu un maiou pentru femei de 8 dolari și să porniți de acolo.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Daca ajungi sa iti cumperi un maiou de barbati de la raionul de femei la sfatul unui chelner care in timpul liber este „blogger” de moda inseamna multe despre tine… sa dai 690 de lire pentru un alt maiou este inspirational pentru toata lumea, chiar un obiectiv in viata…iar informatia extraordinara ca poti sa adori o perechere de pantaloni care costa mai ieftin cu cinci lire ca s-au zgarcit la captuseala trebuie sa fie inclusa in manualele scolare.