De ce stilul „prost” poate fi o afacere bună: exemplul actriței Blake Lively, care și-a lansat propria linie de produse pentru păr
Jocurile Olimpice s-au încheiat, dar un nou eveniment sportiv a început – cursa pentru a ajunge la capătul curioaselor alegeri vestimentare ale lui Blake Lively.
Fotografiile actriței de la conferința de presă pentru noul ei film „It Ends With Us” au inundat internetul în ultimele săptămâni, stârnind discuții despre simțul ei vestimentar.
Printre ținutele sale se numără o rochie maximalistă, cu mărgele, de la Dauphinette, purtată cu o geantă ciupercă și tocuri roșii Dorothy, blugi brodați Stella McCartney și un top din piele Tory Burch considerat nepotrivit, o rochie Versace roșie peste colanți galbeni și un set stil pijama Chanel cu imprimeu floral. Fiecare look este completat de părul ei blond și de bijuteriile Lorraine Schwartz.
De-a lungul carierei sale, Lively a spus că se îmbracă singură, fără un stilist. Acest lucru i-a făcut pe fani să o îndrăgească pentru personajul ei de prințesă TV cu ochi mari și a dat un sentiment de autenticitate stilului ei personal.
Dar abordarea ei este din ce în ce mai mult în afara trendului, cu colegii ei celebri care apelează în mod obișnuit la creatori de imagine pentru a crea ținute impecabile pentru covorul roșu și nu numai. Aici vorbim despre Zendaya îmbrăcată de Law Roach pentru turneul „Challengers”, sau Kendall Jenner îmbrăcată în Bottega Veneta când își alimentează mașina.
Desigur, Lively nu este singura celebritate A-list analizată în ceea ce privește stilul său (și angajarea unui stilist nu este o garanție a unei primiri pozitive atunci când fotografiile paparazzi apar pe Instagram).
De ani întregi, specialiștii din domeniul modei și-au exprimat nedumerirea cu privire la simțul vestimentar al lui Taylor Swift, care este vizibil mediocru. Criticii au spus că o combinație fustă – pulover, tocurile groase și pantalonii scurți din denim nu se potrivesc cu o vedetă de calibrul ei. Farmecul de vedetă pop al cântăreței, supranumit fenomenul „the girl next door”, face ca biletele la turneele ei să se vândă instantaneu.
În plus, cântăreața are un trecut solid ca influencer în modă, inspirând legiuni de fani să cumpere fuste Popflex și fuste Hill House Home.
Într-un fel, Lively urmează aceeași rețetă. Fiecare ținută „proastă” generează publicitate și îi construiește puternicul brand personal (46 de milioane de urmăritori pe Instagram și numărătoarea continuă; chiar și „haterii” recunosc că alegerile vestimentare ale lui Lively sunt „atât de Blake”). Acest lucru, la rândul său, i-a oferit actriței o platformă puternică pentru a-și promova noua marcă de îngrijire a părului, Blake Brown.
Acesta a fost lansat luna trecută și are un început puternic, generând peste 1 milion de dolari în vânzări în prima săptămână, potrivit datelor oficiale.
„Există o mulțime de oameni care vor să fie ca [Lively]. Ei vor cumpăra exact ceea ce poartă ea. Nici măcar nu o dori să o vadă într-o altă culoare”, a declarat Olivia Cheng, fondatoarea firmei Dauphinette din New York, ale cărei rochii pastel maximaliste, pene și mărgele au fost purtate de Lively pentru a-și începe turneul. „Nu cred că există multe celebrități care pot face ceva și să se convertească imediat”.
„Aceasta nu este pentru oamenii de modă, este pentru un public diferit”, a declarat Avery Trufelman, vocea din spatele podcastului de modă Articles of Interest.
Moda are o lungă istorie cu cuvântul „rău”. Miuccia Prada a devenit cunoscută pentru interogarea „urâtului” pe podium; la Balenciaga, Demna a pus sub semnul întrebării ce constituie „bunul” gust versus gustul „rău” și a generat un succes comercial masiv prin subvertirea acestor limite.
Designeri precum Philipp Plein, care a raportat venituri de 215 milioane de euro în 2022, au construit afaceri mari cu o abordare diferită a vestimentației.
Stilul agresiv de prost gust poate semnala și alte virtuți: geniile tehnologice din Silicon Valley sunt cunoscute pentru faptul că se îmbracă sumar (Mark Zuckerberg într-un hanorac) sau par dezordonate, sugerând un geniu trezit toată noaptea (părul neîmblânzit al lui Sam Bankman-Fried).
Alte celebrități, precum Doja Cat, Julia Fox și Lil Nas X, și-au creat adepți în jurul aspectului lor ciudat, uneori ridicol. La capătul opus al spectrului stilistic, fanii lui Taylor Swift adoră faptul că aceasta evită potențialul statut de it-girl al modei pentru a purta exact ceea ce își dorește – fuste Madewell și rochii Reformation pe care și ei le pot cumpăra, a declarat Sarah Chappelle, o bloggeriță a cărei carte despre stilul lui Taylor Swift va fi lansată în toamnă.
Ceea ce au în comun aceste figuri publice este că știu cum să se adreseze direct publicului lor. Lively știe că, după ce ținutele ei sunt distribuite de nenumărate ori pe Instagram și pe E! News, data viitoare când fanii ei vor vizita magazinul Target local, se vor gândi să cumpere produsele ei.
Pericolul unei abordări atât de proaste a modei este că atenția negativă, dar în cele din urmă inofensivă, se poate transforma într-o reacție negativă reală. Lively se află astăzi pe această linie: alegerile sale stilistice din cadrul turneului de presă „It Ends With Us” sunt respinse pentru că eclipsează filmul în sine, care abordează violența domestică.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank