G4Media.ro

De ce sunt atât de multe Dacia Spring la mâna a doua…

Sursa foto: Dacia

De ce sunt atât de multe Dacia Spring la mâna a doua la vânzare?

Portalurile online românești cu anunțuri auto sunt doldora de Dacia Spring second hand la vânzare. Lucru ciudat pentru un model care abia a apărut pe piață acum doi ani de zile. În plus, dacă ne gândim și la faptul că Spring este o mașină din noul val electric, cel care reprezintă viitorul, misterul anunțurilor în creștere ale modelului pe piața second hand din România se adâncește.

În următoarele rânduri vă prezentăm o analiză carVertical, serviciul online de verificare VIN, a Dacia Spring și cu bune și cu rele.

Primul model electric al celei mai faimoase și îndrăgite mărci auto românești, Dacia Spring a înregistrat vânzări excepționale imediat ce a fost introdusă pe piață în 2021. Înainte de a intra în amănunte, haideți să aruncăm o privire generală (și realistă) asupra modelului.

Dacia Spring, detaliile tehnice vs. realitate

Cu o baterie de 26,8 kW, Dacia Spring promite o autonomie de până la 230 de kilometri. Fiind o mașină aproape exclusiv de oraș, cifra este cel puțin rezonabilă. Doar că… veți putea scoate de la ea acei 230 de kilometri numai în anumite condiții.

Cea mai slabă autonomie va fi vara și iarna, când distanța maximă posibilă scade dramatic până la 150-170 de kilometri, depinzând puternic de vreme. Imediat ce ați pornit aerul condiționat veți vedea cum autonomia scade cu 1 km pe minut.

La fel, promisiunea de încărcare a bateriei până la 80% este de o oră. Dar și aici avem un mare asterix care vine la pachet cu explicații ulteriorare. În primul rând, în realitate, acea ora este o oră jumătate și se poate obține doar la stațiile publice care dispun de încărcare rapidă. Acasă, cu alimentare de la o priză normală AC, de 2,3 kW (10A), veți avea de așteptat aproximativ 14 ore pentru o încărcare completă. Puteți îmbunătăți acest timp cu alimentare de la 16A, caz în care veți aștepta doar 10 ore.

Timpul minim de încărcare 100% al unei Dacia Spring este de 5 ore și poate fi obținut fie acasă cu o investiție suplimentară pentru branșament de 7.4 kW (32A), fie la unele stații publice, dar această variantă este probabil peste mână pentru majoritatea șoferilor.

În pofida acestor mici discrepanțe, mașina se comportă foarte bine în mediul urban. Accelează excelent până la 80-90 de km la oră și are dimensiuni mici, ceea ce o face ideală pentru parcat și mers prin trafic moderat sau intens.

La ce preț real vine Dacia Spring?

Acum un an, doi, puteați cumpăra o Dacia Spring nou-nouță pentru aproximativ 8.000 de Euro, luând în considerare programul Rabla și subvenția de la Stat pentru mașinile electrice. În momentul de față prețul minim de achiziție pentru un Spring este de 11.300 de Euro, o diferență semnificativă și posibil primul indiciu de ce avem atâtea Spring la mâna a doua la vânzare.

Dacă majoritatea au achiziționat modelul cu 8.000-8.500 de Euro și acum prețul a crescut cu 3.000 de Euro sau aproape 40%, poate fi o afacere bună să încerci să vinzi mașina în profit. Mai ales că mașinile second hand sunt disponibile pe loc, iar Daciile Spring sunt atât de noi pe piață încât nu și-au pierdut mai deloc din valoare.

Care sunt, din start, problemele și avantajele Daciei Spring?

Chiar și la 11.000 de Euro, mașina are un preț bun pentru un EV. Dimensiunea mică este în același timp și un plus și un minus. Este un mare plus pentru cei care o folosesc în oraș și nu au nevoie de prea des de scaunele din spate (unde spațiul este extrem de mic și inconfortabil), se parchează ușor și se comportă bine în trafic. Dacă aveți și a doua mașină, mai spațioasă, Dacia Spring vă poate servi excelent pe drumurile urbane.

O problemă importantă, în schimb, este faptul că EuroNCAP i-a acordat Spring-ului o singură stea la capitolul siguranță. Deși decizia a venit cu oarecare controverse, nimeni nu poate lăuda Dacia Spring la capitolul siguranță. Dimpotrivă.

La fel o problemă evidentă sunt calitatea și confortul interiorului:

  • Pentru o mașină cu preț de listă de peste 20.000 de Euro, Dacia Spring vine cu plastice cărora nu le-am aduce nici o jignire dacă le-am cataloga, scurt, drept ”ordinare”.
  • Spațiul pe bancheta din spate este aproape inexistent, orice pasager peste 1,75 metri va sta cu genunchii în spatele șoferului.
  • Lipsesc comenzile pe volan, deși până și Dacia Logan le-a integrat de multă vreme.
  • Volanul este fix, nu poate fi reglat, iar scaunul șoferului are reglaj doar față-spate, nu și pe înălțime, ceea ce va face neplăcută experiența de condus a persoanelor moderat înalte sau înalte.
    Lista poate continua, dar multe neajunsuri nu sunt detectabile la prima vedere.

Care sunt problemele ”invizibile” ale Daciei Spring, de care vă veți prinde abia după ce-o cumpărați?
Privită în detaliu, Dacia Spring pare un cumul de decizii minuscule luate sub deviza ”las-o mă că merge-așa”. Cel mai neplăcut este că majoritatea ar fi putut fi ușor evitate. Spre exemplu:

  • Ștergătorul de parbriz nu cuprinde tot geamul pe partea șoferului – veți avea mereu o bucată de aproximativ 4-5 cm de parbriz murdar în partea stângă, lucru care nu este un capăt de lume dar care este cu siguranță deranjant.
  • Nu există buton de închidere a geamurilor din spate care să fie accesibil șoferului – singurele butoane pentru geamurile din spate sunt pe geamurile din spate, ceea ce va fi o provocare în cazul în care aveți copii.
  • Dezaburirea geamurilor este o provocare – nu există setarea clasică pentru dezaburire, cea care combină parbriz+frontal; prin urmare veți avea de ales ce anume să se aburească și ce nu.
    La aceste probleme se adaugă și un nou factor extern venit în urma crizei energetice plus a numărului crescut de mașini electrice și anume lipsa unei infrastructuri care să cuprindă suficiente stații de încărcare, mai ales în orașele mari.

Concluzie

Dacia Spring este primul pas al producătorului pe piața mașinilor electrice. Marele avantaj al modelului este în continuare prețul. La aproximativ 11.000 de Euro, vorbim despre un EV excepțional de ieftin.

Înainte să achiziționați o Dacia Spring este important să vă documentați despre plusurile și minusurile cu care vine, mai ales cele de nuanță, ca să vedeți dacă se poate integra cu ușurință în ritmul vieții dumneavoastră. Când vine vorba de mașini la mâna a doua, este vital să le verificați și istoricul înainte de achiziționare pentru a vă asigura că achiziționați o mașină sigură de condus. Servicii precum cel oferit de carVertical vă pot salva mii de euro în cheltuieli neprevăzute sau chiar viața.

În concluzie, de ce sunt așa de multe Dacii Spring la vânzare? Probabil pentru că modelul nu a fost încă ”fine tuned” ca să fie pe placul tuturor. O mașină foarte tânără care nu s-a putut baza pe nici o moștenire în cadrul clasei sale, Dacia Spring este ca opera – ori o iubești, ori o urăști.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu G4Media.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. Articol scris fix degeaba , sunt atatea la vanzare pentru ca dupa un an iei aproximativ aceeasi bani , sau si ceva in plus , pe care trebuie sa-i dai pe una noua. Deci nu e vorba de preferinte, ci doar de specula tipic romaneasca , mai facem de o ciorba si suntem oarecum CEO, suntem deja in afaceri, am facut o combinatie .

  2. E simplu si lesne de inteles. Toate au fost cumparate prin programul RABLA, cu prima consistenta de la Statul Roman. Daca vinzi masina in primii 2 ani, trebuie sa returnezi prima la stat. Dupa 2 ani, poti vinde masina liber, fara sa mai returnezi nimic. Multe astfel de masini au fost cumparate special pentru a fi revandute. Multe au foarte putini km. Acum au fost scoase la vanzare in profit. Oamenii cer un pret mai mic decat pretul de lista, dar consistent mai mult decat au platit efectiv pe ele. Se vor vinde mai bine catre export, catre tarile europene care nu ofera prime de achizitie electric mari, precum Romania.
    Eu as cere prima inapoi la vanzare in afara Romaniei, indiferent dupa cat timp este revanduta. Statul roman a platit prima ca o masina mai putin poluanta sa circule in Romania, nu ca ea sa circule in Slovenia sau Franta. La revanzarea in Romania as lasa oamenii sa le revanda oricand, fara termen de asteptare de 2 ani.

    • ce spui tu cu 2 ani e o aberatie si un fals grosolan. Sprinul se poate vinde la 1 an de la achizitie. nu mai dezinforma!

    • Statul roman a facut o subventionare mascata . Perioada ar trebui sa fie mai mare +3 ani , ca sa nu creeze un curent de afaceristi, dar ce sa faci , astia suntem si mergem la combinatie .

    • @ionut_dobrescu: am verificat. ai dreptate. termenul este de 1 an. stiam initial ca vor sa fie 2 ani si am ramas cu cifra asta in minte. probabil apoi au decis sa fie 1 an. nu am avut intentia sa dezinformez. nu schimba ce am spus, daca e 1 an in loc de 2 ani.

  3. Un Lastun electric. Pana nu conduci o mașină electrica nimeni nu îți spune exact ce inseamna asta. Iarna la – 10 grade autonomia scade la jumătate. Vara dacă folosești AC e cam tot aia. La viteza de 110 km/h aveam aceeași poveste cu autonomia. Așadar, la ce preț plătim acuma pe energie nu mai e nicio afacere mașina electrica. În plus, nici nu e ecologica. În afara de energia hidro, eoliana sau solara, toate celelalte sunt la fel de poluante. Ce zic ecologiștii de electricitatea produsa cu cărbune? Sau cea nucleara? Așadar mașina asta se vinde pentru ca nu e rentabil sa mai conduci asa ceva la 3,5 lei/KW, cam atâta plătești dacă încarci la stațiile de incarcare

    • Ești expert în toate, un român adevărat. De ce să ne uităm și la EV-urile bune, când putem să ne batem joc de ecologiști? Ei vor ca rasa umană să nu dispară din cauza schimbărilor climatice, ce fraieri!

    • Masina e ok , daca ai asteptarile calibrate si optezi pentru o masina de oras , fara pretentii la confort . Autonomia nu e chiar asa , iarna e undeva la 160km + vreo 50 km rezerva , dar desigur avem lotul national de sanius care merge doar cu +110km/h pe gheata , oare de ce avem mortalitatea asa mare pe sosele ?

    • acelasi lucru poate fi spus despre tine gordonFraeman, iei un trend si doar cu ala inainte

  4. Urmatorul ca pret ar fi vw e-up care are:
    clima automata
    pachet de iarna: parbriz incalzit si scaune fata incalzite
    volan reglabil
    scaune fata reglabile pe inaltime
    baterie mai mare
    franare regenerativa care chiar se simte, masina poate fi condusa cu o pedala
    garantia fiabilitatii este faptul ca este cumparata de livratorii de mincare care trag de ele fara sa se strice.

  5. Deja de la 2.5 lei kw-tul mașina electrică nu mai merită, e mai ieftină chiar și una pe benzină, așa că ce vorbim aici. Mulți au luat chinezărie spring că le-a dat statu pomană bonusu și în al doilea rând a fost curentul moca. Dar deacum dragii moșului curentul e pe bani și din ce în ce mai mulți pe măsură ce crește numărul de conserve electrice.

    • Incarci la 2.5 doar in cazuri de urgenta, sunt destule optiuni mai gratis sau pret pe la 1.2-1.5 lei.

  6. Un articol si mai multe comentarii,care fac cat un video pe You Tube,chiar mai mult !

  7. Calculați cât sute de milioane de a dat statul roman prin acea subventie. Pentru o masina 100% fabricata in China. In loc sa subventioneze cat mai mult productia interna ( de exemplu, un bonus mare pentru masini echipate cu GPL, Dacia produsa la noi ar fi fost vedeta).

  8. daca nu sesizezi ironia deja esti acolo gordoane; bine, acuma nici umorul sau ironia nu e la fel la toti

  9. daca nu sesizezi ironia deja esti acolo gordoane; bine, acuma nici umorul sau ironia nu e la fel la toti

  10. Singurul lucru care ma intereseaza din aceasta poveste este ca Dacia Spring este produsa in China. Iar eu nu cumpar masini chinezesti ca sa sponsorizez pe unii care ne vor aduce razboiul. Nu e nicio marca romaneasca indragita. Chinezii vor invata sa faca si masini bune, asa cum au invatat sa faca si telefoane si alte lucruri, dar deocamdata invata pe spinarea altora. Iar guvernul Ro sponsorizeaza cumpararea acestor masini poate din motive ecologice sau poate ca guvernul CHN sau alte guverne si-au varat coada cum o fac foarte eficient in statele in care coruptia e foarte mare. Guvernul CHN e foarte eficient la treburile astea si multi oameni care ne privesc de la televizor lucreaza intr-un fel sau altul pt ei. Chiar daca chinezii sunt f discreti. Daca cineva ar sti sa scormoneasca ar descoperi lucruri f interesante. Dar noi nu avem real institutii sa protejeze tara, noi avem doar fabrici de pensionari speciali care de aia s-au dus acolo, ca sa devina rapid oameni cu concediul platit pe viata. Platiti bine de tot. Deci Ciolacu are dreptate, „institutiile” de produs papa-rapa-zipi-tipi s-ar goli. Pt ca oamenii aia de asta sunt acolo. Sa treaca timpul pana se fac pensionari. La 45 de ani. Aici inchipuiti-va ca arunc mai multe cuvinte cu conotatie negativa.