De ce Threads ar putea cauza probleme reale pentru Twitter / Primele impresii despre noua rețea lansată de Zuckerberg: Poate Meta să facă asta? Nu este cumva plagiat?
Aplicația arată aproape identic cu Twitter. Limita de caractere, repostările, feed-ul. Totul este incredibil de familiar, transmite BBC, care a realizat o comparație între Threads și Twitter.
Mark Zuckerberg susține că milioane de oameni s-au înscris în primele ore. Ar trebui să fii întotdeauna sceptic atunci când un șef din domeniul tehnologiei spune câți utilizatori s-au înscris pe o platformă. Dar se pare că o mulțime de oameni sunt deja pe ea.
Acest lucru se datorează în parte faptului că este conectată la Instagram. Dacă sunteți deja pe Instagram, atunci când vă înscrieți, vi se oferă opțiunea de a-i „urmări pe toți” cei care vă urmăresc pe Instagram.
Opțiunea vă oferă o listă de urmăritori gata pregătită, dar înseamnă, de asemenea, că veți avea șanse să câștigați urmăritori pe măsură ce prietenii dvs. de pe Instagram se înscriu.
Aceasta este o idee inteligentă din partea domnului Zuckerberg și este motivul pentru care marile companii de tehnologie au avantaje masive față de cele mai mici.
Meta nu creează o aplicație de la zero. Beneficiază de cei peste un miliard de adepți de pe Instagram, care îi dau o șansă uriașă.
Platforme precum Bluesky și Mastodon nu au avut acest lux. Au început cu zero utilizatori.
Dar, indiferent dacă acest lucru este „corect” sau nu, domnului Zuckerberg nu-i pasă. El a mai copiat alte aplicații înainte cu mare succes (Reels este o clonă a TikTok) și este fericit să o facă din nou.
Cunoscând puterea celebrității, dl Zuckerberg a folosit, de asemenea, celebrități de pe Instagram și a reușit să le aducă pe unele dintre ele pe Threads, precum Shakira și Gordon Ramsay.
Mark Zuckerberg va fi încântat de rumoarea din jurul aplicației. Când vine vorba de social media, totul se rezumă la efectul de rețea. Cu cât mai mulți oameni folosesc aplicația, cu atât mai bună este aplicația.
Când vine vorba de social media, efectul de rețea poate crea un fel de punct de inflexiune. Atunci când atât de mulți dintre prietenii tăi sau persoane de la care vrei să auzi ceva sunt pe o platformă, simți că trebuie să te alături.
Este foarte, foarte greu să creezi un efect de rețea pe o platformă de social media. Dar când funcționează, funcționează cu adevărat. Inversul este, de asemenea, adevărat: atunci când comunitățile părăsesc o platformă de socializare, o pot face rapid – și poate fi devastator. Gândiți-vă la Myspace sau Bebo.
Să trecem totuși la unele dintre problemele legate de Threads. Cea mai mare pe care o văd este că are un singur feed, nu două.
Twitter are un flux de recomandări și o opțiune pentru a vedea doar tweet-urile celor pe care îi urmărești.
Threads are un feed care amestecă urmăritorii tăi și conținutul pe care crede că îl vei dori. Acest lucru ar putea deveni enervant.
Nu pare să aibă încă funcționalitate pentru desktop – nu funcționează bine pe computer. Este păcat.
Nu pare să existe informații despre tendințe, așa că este greu să vezi ce devine viral.
Nu există o funcție de mesaje – un lucru pe care Twitter îl are.
Iar când vine vorba de verificare, utilizatorii își pot cumpăra în continuare căpușele albastre pentru o taxă lunară, la fel ca în cazul Twitter.
Cu toate că mulți oameni s-au înscris și că este (oarecum) în vogă, este încă mult mai mic decât Twitter. Postările dvs. nu vor ajunge la fel de departe și nu vor fi văzute de atâtea persoane (deși, desigur, aplicația are doar câteva ore).
Mark Zuckerberg a descris aplicația ca fiind o „versiune inițială” – și așa se pare că este. Face bine ceea ce este de bază. Dar este o aplicație fără emoții în acest moment.
Acestea fiind spuse, șeful lui Meta va fi încântat de cum a mers până acum. Având în vedere anii de presă proastă pe care i-a avut de-a lungul anilor, el se reinventează ca adultul din cameră – miliardarul sensibil din domeniul tehnologiei care dorește o platformă de socializare prietenoasă.
Se vede că acest lucru l-a enervat pe Elon Musk. „Slavă Domnului că sunt conduși atât de sănătos”, a scris el luni pe Twitter, cu sarcasm.
Dar dacă dl Zuckerberg era nervos că utilizatorii nemulțumiți de Twitter vor respinge oferta Meta, până acum, se pare că aceste temeri au fost nefondate.
Iar dacă așa stau lucrurile, cu o aplicație care funcționează perfect bine, dacă nu spectaculos, aceasta ar putea fi o problemă reală pentru dl Musk.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank