G4Media.ro

De ce vrea gigantul alimentar Nestlé să planteze 200 de milioane de…

Sursa Foto: Nestle

De ce vrea gigantul alimentar Nestlé să planteze 200 de milioane de copaci

Gigantul alimentar elvețian vrea să devină mai responsabil. Cu un volum de investiții de aproximativ 3,2 miliarde de franci, emisiile de gaze cu efect de seră vor fi reduse drastic, scrie Frnakfurter Allgemeine Zeitung, citată de Rador.

Un procent de 50,7% dintre alegătorii elvețieni au votat pentru așa-numita inițiativă de responsabilitate corporativă. Impulsul pentru o implementare mai accentuată a drepturilor omului și a standardelor internaționale de mediu a eșuat totuși, deoarece nu s-a atins majoritatea necesară la nivelul tuturor cantoanelor.

Cu toate acestea, gradul ridicat de adeziune arată cât de importante sunt aceste subiecte pentru mari segmente ale populației. Nestlé a trimis joi un semnal în direcția lor. Cea mai mare companie alimentară din lume, cu sediul în orașul elvețian Vevey, și-a concretizat planul de a contribui din ce în ce mai mult la combaterea schimbărilor climatice și, astfel, de a-și îmbunătăți propriile perspective de afaceri.

„Abordarea schimbărilor climatice nu poate aștepta și nici noi. Acțiunile noastre sunt cruciale pentru succesul nostru pe termen lung în afaceri”, a declarat CEO-ul Ulf Mark Schneider, anunțând totodată o serie de acțiuni concertate.

„Vom lucra cu fermieri, parteneri industriali, guverne, organizații neguvernamentale și consumatori pentru a reduce amprenta noastră asupra mediului înconjurător.” Nestlé dorește până în 2030 să reducă la jumătate emisiile nete de gaze cu efect de seră, iar până în 2050 să le aducă la valoarea zero.

Cele 92 de milioane de tone de emisii de care a fost responsabilă compania Nestlé în 2018, conform propriilor calcule, servesc drept punct de referință în vederea măsurării progresului. Grupul se concentrează pe trei aspecte principale: metodele de cultivare agricolă, activitățile operaționale și portofoliul de produse.

Două treimi din emisiile de gaze cu efect de seră produse de Nestlé provin din agricultură, unde grupul lucrează cu peste 500.000 de fermieri și 150.000 de furnizori. Aceste practici trebuie sprijinite înspre conversia la metode de cultivare regenerativă. Nestlé dorește să plătească o primă pentru aceste „ingrediente verzi”, care până în 2030 vor reprezenta aproximativ 50% din cele mai importante produse agricole utilizate.

De asemenea, grupul promite să planteze în următorii zece ani 200 de milioane de copaci în țările producătoare. Acești copaci ar urma să capteze carbonul din atmosferă și să ofere umbră celorlalte culturi. În ceea ce privește uleiul de palmier și de soia, ar trebui să se asigure până în 2022 că nu există defrișări de-a lungul lanțului de aprovizionare.

În următorii cinci ani, Nestlé intenționează să obțină un procent de 100% din energia electrică numai din surse regenerabile în toate cele 800 de locații din întreaga lume. Gama de alimente pe bază de plante urmează să fie în continuare extinsă.

Mărci individuale precum Garden Gourmet, Sweet Earth, Nespresso și Perrier vor deveni neutre din punct de vedere climatic până în 2025, cel târziu. Potrivit lui Schneider, Nestlé va cheltui în următorii cinci ani 3,2 miliarde de franci pentru creșterea viabilității. Cu toate acestea, acțiunile propuse nu ar trebui să fie în detrimentul profitului. Efortul suplimentar ar trebui, prin urmare, să fie compensat prin reduceri corespunzătoare ale costurilor.

Alain Oberhuber, analist la Mainfirst Bank, a fost impresionat de planurile companiei: „Acesta este un pas în direcția corectă, poate chiar o piatră de hotar.” Din ce în ce mai mulți investitori acordă atenție aspectelor legate de mediu și de problemele sociale.

În acest sens, investițiile în durabilitate ale Nestlé ce sunt, în termeni absoluți, cele mai mari investiții făcute vreodată de o companie, ar putea avea, de asemenea, un efect pozitiv asupra prețului acțiunilor pe termen lung. René Bertschy de la Bank Vontobel crede că obiectivele sunt foarte ambițioase și că, pentru a le realiza, Ulf Mark Schneider ar trebui să reorganizeze mai îndeaproape portofoliul de produse.

Rămâne de văzut dacă Nestlé va mai vinde ciocolată în 2030. Producția de cacao este un teren deosebit de dificil din cauza exploatării copiilor prin muncă.

Sursa: FAZ/ Rador/ Traducerea: Vera Ștefan

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Redactia, ati uitat sa puneti „P!” in titlu.

    Unii cititori nu vor sa citeasca propaganda din articole platite si corect este sa fie avertizati, sa nu dea click si sa piarda vremea aiurea.

  2. Nestle este o companie criminala. Baby Formula a omorat mii de bebelusi, child slavery pentru recoltarea de cacao. Recomand sa evitati orice produs Nestle (adica majoritatea dulciurilor si cerealelor de pe raft – da, astia detin sute de branduri:)) ).

  3. Uitati-va la cate grame de zahar are orice produs Nestlè. La cat au distrus teritorii intregi, paduri virgine, etc ( vezi dezastrul din Sumatra si Borneo), trebuie sa bage otravurile in absolut orice. Si acum, ce sa vezi, i-a apucat responsabilitatea ??? Nu cumva baiatul asta era cel care considera ca nu e normal ca oamenii sa aiba acces gratuit la apa ? Maine-poimaine apare si Mc sa ne explice cum vor creste văcuțe si găinușe numai in poieni însorite de munte … Iar Coca Cola ne va spune ca respectiva bautura curăță rugina de pe prezoane datorita frunzelor care cad toamna …

  4. De ce vrea Neatle sa planteze 200 milioane de copaci?
    Cel mai probabil ca sa-i taie cand cresc.
    Si ca sa-si faca putina publicitate.
    Si ca sa uitam cum iau in concesiune cativa metri patrati de teren pe deasupra bazinelor naturale subterane de apa doar ca sa sape puturi si sa vanda apa cu 2 dolari sticluta. In timp ce comunitatile din zona au apa contaminata la robinet.
    Deci, hai sictir, cu publicitatea voastra pentru prosti!