![palatul aigai, istorie, cultura, grecia, alexandru cel mare, edificiu, monument](https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2024/01/417232554_940282957454816_2885348985555709138_n-768x512.webp)
Decanii de la 12 facultăți de Istorie din țară cer ministrului Educației să includă cel puțin câte o oră de Istorie universală și a românilor în trunchiul comun la liceu, la toate clasele
Decanii de la 12 facultăți de Istorie din țară, președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop și șeful secției de Istorie-Arheologie al Academiei, Victor Spinei, cer ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, să includă cel puțin câte o oră de Istorie în planurile-cadru de liceu pe care le pregătește pentru intrarea în vigoare din septembrie 2026. Profesorii din universități au trimis ministrului un memoriu în care atrag atenția că nu sunt de acord cu tăierile de ore de Istorie față de planurile-cadru în vigoare din 2004/2009.
Semnatarii atrag atenția că dezbaterea se concentrează mai degrabă pe numărul de ore, în loc să se axeze pe competențe actualizate și ceea ce vor învăța elevii la liceu: „Ne exprimăm dezacordul față de propunerile de modificare a planurilor cadru, care nu pornesc de la o proiecție nouă asupra conținuturilor, de la finalitățile procesului educativ și de la o dezbatere asupra structurii programelor, ci mai curând de la simpla reducere a numărului de ore pentru disciplina Istorie”. Textul integral al memoriului poate fi citit integral mai jos în articol, iar forma sa de petiție poate fi semnată aici.
Iar ei continuă să argumenteze în memoriul către ministrul Daniel David: „Schimbările propuse pentru această disciplină vin într-un context intern și internațional în care extremismele, discursul de tip totalitar și derapajele ideologice și politice ar trebui să impună nu reducerea numărului orelor de Istorie, ci, dimpotrivă, creșterea lor, cu o adaptare adecvată a programelor și conținuturilor, pentru a consolida formarea civică a tinerilor”.
În plus, disciplinele „Istoria evreilor. Holocaustul” și „Istoria comunismului”, „importante pentru dezvoltarea competențelor civice ale elevilor, NU pot fi înțelese fără studierea aprofundată, în patru ani de zile, a istoriei universale și a istoriei românilor. Cele două discipline nou introduse la clasele a XI-a și a XII-a sunt complementare disciplinelor mari de Istorie, abordând evoluții de cultură și civilizație, societate și politică, care nu pot fi percepute corect de elevi fără a cuprinde contextul mai larg”, mai scrie în memoriu.
Citește articolul integral pe Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.